افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
0

مخالفت وزیر خارجه انگلیس با تروریست خواندن سپاه

  • کد خبر : 248890
مخالفت وزیر خارجه انگلیس با تروریست خواندن سپاه

آفتاب نیوز: به گزارش اسکای نیوز، «دیوید کامرون» وزیر خارجه انگلیس درج نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه های تروریستی را رد کرد. این گزارش می گوید از آنجایی که کامرون می خواهد روابط دیپلماتیک خود را با تهران حفظ کند، با قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست تروریست ها مخالفت کرده […]

آفتاب نیوز:

به گزارش اسکای نیوز، «دیوید کامرون» وزیر خارجه انگلیس درج نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه های تروریستی را رد کرد.

این گزارش می گوید از آنجایی که کامرون می خواهد روابط دیپلماتیک خود را با تهران حفظ کند، با قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست تروریست ها مخالفت کرده است.

این موضع را وزیر امور خارجه انگلیس در حضور اعضای کمیته روابط بین الملل و دفاعی پارلمان این کشور تشریح کرد.

کامرون در عین حال در ادامه مواضع خصمانه و ضد ایرانی خود، تحریم ها علیه ایران را قوی و کافی خواند و گفت: تنها کاری که باید انجام دهیم تا به ایران فشار بیاوریم و مطمئن شویم می توانیم علیه آنها اقدام کنیم، تحریم است. ما سپاه را به طور کامل تحریم کرده‌ایم. وقتی از سرویس‌های اطلاعاتی و دیگران می‌پرسم که آیا باید اقدامات بیشتری انجام دهیم، پاسخ منفی است.

کامرون ادامه داد: «ممنوعیت‌های اضافی علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نقطه ضعف دارد و آن این است که آنها عملاً به روابط دیپلماتیک ما با ایران پایان می‌دهند.» در حالی که روابط دیپلماتیک ما در حال حاضر بسیار محدود است».

وزیر امور خارجه انگلیس در ادامه درباره لزوم روابط دیپلماتیک لندن با تهران گفت: وقتی صحبت از تلاش برای توقف درگیری به میان می‌آید، در ارسال پیام مستقیم به ایرانی‌ها… من خودم می‌خواهم آن گفتگو را داشته باشم. من نمی خواهم با همتای فرانسوی خود تماس بگیرم و آیا می توانم با این پیام به ایرانی ها پیامی بفرستم. “

پیشتر یک منبع بلندپایه انگلیسی اعلام کرده بود که دیوید کامرون، وزیر امور خارجه انگلیس شخصاً پیامی را به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و اسرائیل کاتز، وزیر امور خارجه اسرائیل ارائه کرده است. بر اساس این گزارش، محتوای پیام مذکور حاکی از آن است که انگلیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست گروه های تروریستی قرار نمی دهد. این گزارش حاکی از آن است که نتانیاهو و کاتز از کامرون خواسته اند در نشست مشترک ماه گذشته در سرزمین های اشغالی این کار را انجام دهد. بهانه آنها این بود که عملیات تنبیهی ایران نشان داد که چنین اقدامی ضروری است!

اما منبع انگلیسی مذکور اعلام کرد که کامرون تاکید کرده که مخالف این اقدام است و بهتر است لندن به مذاکرات خود با تهران ادامه دهد.

وزیر امور خارجه انگلیس ماه گذشته از رژیم صهیونیستی خواسته بود در منطقه خاورمیانه به تنش دامن نزند و علیه ایران انتقام نگیرد و ایده حمله به ایران را کنار بگذارد.

وزیر خارجه انگلیس همچنین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی با همکاری متحدانش اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران را بررسی خواهد کرد. کامرون به این رژیم توصیه کرد که بر توافق آتش بس با حماس تمرکز کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=248890

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.