افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
0

توسعه همکاری های تجاری در دستور کار کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات متحده عربی است

  • کد خبر : 248874
توسعه همکاری های تجاری در دستور کار کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات متحده عربی است

به گزارش بازار، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و امارات متحده عربی که برای شرکت در نشست این کمیسیون به ابوظبی سفر کرده است، پیش از این سفر. و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آخرین جلسه این کمیسیون در فروردین 1393 برگزار شد، گفت: این […]

به گزارش بازار، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و امارات متحده عربی که برای شرکت در نشست این کمیسیون به ابوظبی سفر کرده است، پیش از این سفر. و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آخرین جلسه این کمیسیون در فروردین 1393 برگزار شد، گفت: این نشست پس از 10 سال به منظور توسعه همکاری های دو کشور در زمینه های اقتصادی، تجاری و سرمایه گذاری برگزار می شود حمل و نقل (هوایی، دریایی، جاده ای و ترکیبی).

هدف جدید افزایش تجارت بین ایران و امارات متحده عربی
وی افزود: روابط تجاری ایران و امارات در سال گذشته 25 درصد افزایش یافت و در این سفر اهداف جدیدی با همتای اماراتی مورد توافق قرار خواهد گرفت.

بذرپاش با توجه به تعداد قابل توجه پروازهای دو کشور گفت: در این سفر تفاهم نامه های مختلفی در زمینه حمل و نقل هوایی در نظر گرفته شده است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: بررسی تراکنش های مالی نیز در دستور کار این سفر قرار دارد. همکاری و فعالیت های بندری بین ما نیز مورد بحث قرار گرفته است.

وی یادآور شد: با توجه به برخی اختلاف نظرها در خصوص تعرفه واردات و صادرات بین دو کشور، هیاتی از روز گذشته مذاکرات مقدماتی را انجام داده و امیدواریم در آن روز تصمیمات خوبی به نفع مردم عزیز کشورمان گرفته شود. . نشست کمیسیون مشترک اقتصادی

وزیر راه و شهرسازی کشورمان اعلام کرد: مذاکره بر سر توسعه روابط دو کشور در زمینه کریدورهای ترانزیتی بین المللی به ویژه کریدور شمال – جنوب به منظور ترانزیت کالاهای اماراتی به کشورهای آسیای میانه و … قفقاز و روسیه و همچنین اروپا از خاک جمهوری اسلامی ایران به ترتیب است. در این دیدار روسای کمیسیون مشترک دو کشور دو سند همکاری امضا کردند.

بذرپاش افزود: همایشی در حاشیه این اجلاس برگزار می شود و تجار، فعالان اقتصادی و کارآفرینان بخش خصوصی دو کشور به صورت حضوری مذاکره خواهند کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=248874

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.