افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
2

سردرد در هنگام رابطه جنسی؛ دلیلش کدومه؟

  • کد خبر : 248631
سردرد در هنگام رابطه جنسی؛  دلیلش کدومه؟

به گزارش فرتاک نیوز، سردرد بعد از ارتباط جنسی یا بعد از ارگاسم مشکلی است که مخصوصاً در برخی افراد وجود دارد مردان در زیر علل و روش ها از آن رنج می برند رفتار ذکر شده است چرا سردرد بعد از ارگاسم ایجاد می شود؟ آیا شما هم بعد از ارگاسم یا حین رابطه […]

به گزارش فرتاک نیوز،

سردرد بعد از ارتباط جنسی یا بعد از ارگاسم مشکلی است که مخصوصاً در برخی افراد وجود دارد مردان در زیر علل و روش ها از آن رنج می برند رفتار ذکر شده است

چرا سردرد بعد از ارگاسم ایجاد می شود؟

آیا شما هم بعد از ارگاسم یا حین رابطه جنسی دچار سردرد می شوید؟ آیا این سردرد شما را آزار می دهد و بر زندگی عاطفی تان تاثیر گذاشته است؟

اگر پاسخ شما به این سوالات مثبت است، بهتر است بدانید که در این مشکل تنها نیستید. بسیاری از افراد در حین رابطه جنسی سردردهای شدید را تجربه می کنند. اگرچه سردرد در بین زنان شایع تر است، سردردهای جنسی در مردان شایع تر است. بسیاری از مطالعات نشان داده اند که این سردردها در میان افرادی که از میگرن رنج می برند، شایع تر است.

به طور کلی، سردردهای ناگهانی در حین یا بعد از مقاربت ممکن است به موارد زیر مرتبط باشد:

مصرف برخی داروها، از جمله قرص های ضد بارداری.

آنوریسم مغزی: گشاد شدن یا ظهور حباب ها در یکی از شریان های سر.

التهاب ناشی از عفونت.

ناهنجاری های شریانی: اتصالات غیر طبیعی شریان ها و وریدها در مغز که باعث خونریزی در فضای اطراف پر از مایع نخاعی می شود. مغز بودن

خونریزی در دیواره یک یا چند شریان منتهی به مغز.

سکته

بیماری عروق کرونر

در برخی موارد، سردردهای مرتبط با رابطه جنسی با سفتی گردن، استفراغ، کاهش هوشیاری و برخی علائم عصبی همراه است. علاوه بر این، ممکن است درد شدیدی وجود داشته باشد که بیش از 24 ساعت طول بکشد. این سردردها یک علت اساسی دارند.

انواع سردرد بعد از ارگاسم

سردردهای مرتبط با جنسی اساساً به انواع زیر تقسیم می شوند:

بروز سردرد در اولین رابطه جنسی

این نوع سردرد خفیف بوده و مدت کوتاهی طول می کشد. این درد با احساس گرفتگی همراه است. این سردرد یک رویداد دوطرفه در ناحیه گردن یا پس سری است و با افزایش برانگیختگی بدتر می شود. سردرد جنسی اولیه با انقباض عضلات گردن و فک همراه است. اعتقاد بر این است که این سردرد ناشی از انقباضات بیش از حد در سر و گردن قبل از ارگاسم است.

سردرد جنسی در هنگام ارگاسم.

این نوع سردرد شایع ترین نوع سردرد ناشی از رابطه جنسی است. در این حالت یک سردرد ناگهانی و شدید همزمان با ارگاسم ایجاد می شود و 20 دقیقه طول می کشد. این نوع سردرد معمولاً ناحیه پشت چشم را درگیر می کند، اما می تواند کل سر را نیز درگیر کند.

هنگامی که این سردرد برای اولین بار رخ می دهد، بلافاصله توصیه می شود دکتر برای علل جدی تر، مانند خونریزی زیر عنکبوتیه، مشورت کنید.

سردرد بعد از رابطه جنسی

این نوع سردرد یک سردرد ثانویه است که می تواند بعد از رابطه جنسی به خصوص در حالت ایستاده ایجاد شود. سردرد بعد از رابطه جنسی می تواند ساعت ها یا حتی روزها ادامه داشته باشد. اعتقاد بر این است که این سردرد نتیجه کاهش فشار مایع مغزی نخاعی است که در مورد پارگی دورال اتفاق می افتد. فشار علائم فیزیولوژیکی مربوط به برانگیختگی جنسی رخ می دهد.

کنترل سردردهای جنسی

گاهی اوقات سردرد به دلیل موقعیت یا عملکرد خاصی در حین رابطه جنسی ایجاد می شود که بهتر است برای جلوگیری از سردرد از آن اجتناب کنید.

به طور کلی سردردهای ناشی از رابطه جنسی عود نمی کند. با این حال، اگر سردرد بسیار شدید باشد یا برای مدت طولانی ادامه یابد، ممکن است دارو مصرف داروهای رایج برای این نوع سردردها شامل پروپرانولول و ایندومتاسین است. اما علاوه بر این داروها، موارد زیر نیز تأثیر مثبت داشته است:

مسدود کننده های کانال کلسیم مانند نیموتیدین و دیلتیازم 60 میلی گرم. این داروها به ویژه برای افرادی که دچار انقباض عروق مغزی هستند موثر هستند.

توچیرامات 50 میلی گرم در روز، به ویژه زمانی که پروپرانولول و ایندومتاسین اثرات نامطلوب نشان می دهند.

تریپتان: این دارو برای درمان حاد و پیشگیری از سردردهای جنسی توصیه می شود.


برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=248631

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.