افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
3

تجزیه و تحلیل فنی بیت کوین، اتریوم و شاخص DXY

  • کد خبر : 248265
تجزیه و تحلیل فنی بیت کوین، اتریوم و شاخص DXY

قیمت بیت کوین در ماه آوریل حدود 11 درصد کاهش یافته است و طبق داده های CoinGlass، اگر خرس ها (فروشندگان) بتوانند این سطوح را حفظ کنند، بیت کوین بدترین عملکرد ماهانه خود را از نوامبر 2022 ثبت خواهد کرد. گاوهای بیت کوین نیز ممکن است در ماه می با چالش هایی روبرو شوند. همانطور […]

قیمت بیت کوین در ماه آوریل حدود 11 درصد کاهش یافته است و طبق داده های CoinGlass، اگر خرس ها (فروشندگان) بتوانند این سطوح را حفظ کنند، بیت کوین بدترین عملکرد ماهانه خود را از نوامبر 2022 ثبت خواهد کرد. گاوهای بیت کوین نیز ممکن است در ماه می با چالش هایی روبرو شوند. همانطور که می در سه سال گذشته شمع های قرمز تولید کرده است.

به گزارش اسمارتک نیوز، بر اساس داده های Farside Investors، عدم قطعیت قیمت بیت کوین منجر به خروج سرمایه از ETF های بیت کوین در سه روز متوالی از 24 آوریل (5 مه) شده است. این نشان می دهد که معامله گران محتاط هستند و منتظر هستند تا بیت کوین قبل از خرید مجدد به حرکت صعودی خود ادامه دهد.

عملکرد روزانه بازار ارزهای دیجیتال، منبع: Coin360
عملکرد روزانه بازار ارزهای دیجیتال، منبع: Coin360

حتی زمانی که بیت کوین به دنبال جهت است، آلت کوین های انتخابی ممکن است شروع به حرکت کنند. تحلیلگران Sentiment (Santiment) اعلام کردند که کارمزد تراکنش ها در شبکه اتریوم به پایین ترین حد خود در 6 ماه گذشته رسیده است که نشان می دهد “عدم تقاضا و زور در این شبکه این به معنای طبقه ای است که می تواند نوسان قیمت بالقوه را برای اتر و سایر آلتکوین ها نشان دهد.

تحلیل تکنیکال قیمت DXY

شاخص قدرت دلار آمریکا (DXY) در چند روز گذشته در یک کانال صعودی رشد کرده است.

نمودار قیمت روزانه DXY - منبع: TradingViewنمودار قیمت روزانه DXY - منبع: TradingView
نمودار قیمت روزانه DXY – منبع: TradingView

قیمت این شاخص در 17 آوریل (29 آوریل) از خط مقاومت این کانال عقب نشینی کرد و به سمت میانگین متحرک 20 روزه (105 دلار، موج آبی) سقوط کرد. در 26 آوریل، قیمت به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه بازگشت، اما گاوها نتوانستند قیمت را در سطوح بالا حفظ کنند، که نشان دهنده فروش در رالی های موقت است.

حال اگر متحرک نمایی 20 روزه شکسته شود، در کوتاه مدت قدرت به دست خرس ها خواهد افتاد. در چنین سناریویی، شاخص قدرت USD ممکن است در عرض چند روز در این کانال صعودی نوسان کند. این احتمال وجود دارد که این اندیکاتور به SMA 50 روزه (104 دلار، موج قرمز) و سپس به خط حمایت کاهش یابد.

تحلیل فنی قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین در چند روز گذشته به آرامی به سمت حمایت بحرانی 59600 دلار کاهش یافته است که تقریباً مطمئناً توسط گاوها به شدت از آن دفاع خواهد شد.

نمودار قیمت روزانه بیت کوین - منبع: TradingViewنمودار قیمت روزانه بیت کوین - منبع: TradingView
نمودار قیمت روزانه بیت کوین – منبع: TradingView

اگر قیمت بیت کوین به بالاتر از سطح 59600 دلار بازگشت قوی داشته باشد، نشان می دهد که گاوهای بازار آماده تسلیم شدن بدون مبارزه نیستند. در چنین حالتی، قیمت بیت کوین می تواند تا EMA 20 روزه (64897 دلار، موج آبی) افزایش یابد. شکست بیش از این سطح می تواند راه را برای آزمایش مجدد سطح 73777 دلار هموار کند.

این دیدگاه مثبت در کوتاه مدت رد خواهد شد اگر قیمت به کاهش ادامه دهد و سطح 59600 دلار به سمت پایین شکسته شود. اینجاست که فشار فروش می‌تواند شتاب بگیرد و قیمت به سمت سطح فیبوناچی اصلاحی 61.8% در 54298 دلار حرکت کند.

تحلیل تکنیکال قیمت اتریوم

قیمت اتریوم در 27 آوریل از میانگین متحرک 20 روزه (3214 دلار، موج آبی) بالاتر رفت، اما گاوها نتوانستند سد میانگین متحرک ساده 50 روزه (3397 دلار، موج قرمز) را بشکنند. ) به تصویب

نمودار قیمت روزانه اتریومنمودار قیمت روزانه اتریوم
نمودار قیمت روزانه اتریوم – منبع: TradingView

در 28 آوریل، قیمت اتر به زیر میانگین متحرک ساده 50 روزه برگشت، که نشان می‌دهد خرس‌ها در رالی‌های جزئی و موقتی می‌فروشند. این احتمال وجود دارد که قیمت اتریوم به 3056 دلار کاهش یابد. اگر قیمت به شدت از سطح گفته شده شکسته شود، نشان می دهد که گاوها در تلاش هستند تا سطح 3056 را به حمایت تبدیل کنند. در چنین حالتی، گاوها تلاش دیگری برای بالا بردن قیمت به بالای میانگین متحرک ساده 50 روزه خواهند کرد.

اما اگر سطح 3056 دلار سقوط کند، خرس‌ها کنترل را خواهند گرفت. در چنین سناریویی، قیمت اتریوم ممکن است به حمایت مهم 2850 دلار سقوط کند.

کوین تلگراف

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-04-30 12:29:55

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=248265

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.