افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

خبر خوش وزیر آموزش و پرورش از بزرگترین مسابقه انتخابی تاریخ کشور

  • کد خبر : 248205
خبر خوش وزیر آموزش و پرورش از بزرگترین مسابقه انتخابی تاریخ کشور

به گزارش بازار، رضا مراد صحرایی در حاشیه نشست پاسخگویی آنلاین مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران در خصوص دستورات رئیس جمهور در خصوص دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: روز گذشته پس از دیدار معلمان نمونه با رئیس جمهور، آیت الله رئیسی جلسه ویژه ۲ را برگزار کرد. نشست ساعتی در دانشگاه فرهنگیان; با […]

به گزارش بازار، رضا مراد صحرایی در حاشیه نشست پاسخگویی آنلاین مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران در خصوص دستورات رئیس جمهور در خصوص دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: روز گذشته پس از دیدار معلمان نمونه با رئیس جمهور، آیت الله رئیسی جلسه ویژه ۲ را برگزار کرد. نشست ساعتی در دانشگاه فرهنگیان; با دستورات قاطعی که وی صادر کرد، مشکلات جوی دانشگاه فرهنگیان تا حد زیادی برطرف شد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: مشکل دیگر کمک به اعتبارات دانشگاه فرهنگیان بود که در سال 1403 بودجه این دانشگاه جهش خوبی داشت. موضوع دیگر تامین نیروی انسانی دانشگاه فرهنگیان بود که در سال جدید نزدیک به 2000 معلم و پرسنل استخدام خواهند کرد.

صحرایی ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانشگاه فرهنگیان دارای هیئت جذب مجزا و سامانه اختصاصی جذب و ارتقای معلم و همچنین سامانه اختصاصی جذب دانشجو معلم است که برای اولین بار آن را داشتیم. زمان. کنکور امسال همچنین از ابتدای سال جاری موضوع جذب استعدادهای برتر علمی در دانشگاه فرهنگیان اجرایی می شود.

وی درباره انتخاب معلمان گفت: انتخاب صحیح و عاقلانه معلم بر اساس استعداد، عشق و علاقه و رعایت آداب معلمی موضوع بسیار مهمی است که سال گذشته روش جدید به عنوان معلم جدید در دستور کار بوده و هست. مدل استخدام تحت عنوان مراکز ارزیابی پایه شرط می بندم که موفقیت آمیز بود. در سال جدید با این تجربه اما با روش صحیح و دقیق تر به روش جدید استخدام معلمان ادامه می دهیم. امسال با استخدام 72 هزار و 119 معلم در 3 گروه مربی، معلم ابتدایی و معلم، به اضافه 20 هزار دانش آموخته دانشگاه های شهید رجایی و معلمان، بیشترین جذب در تاریخ کشور انجام می شود. این معلمان از اول مهر وارد مدارس می شوند.

وزیر آموزش و پرورش با یادآوری اقدامات رفاهی این وزارتخانه برای فرهنگیان یادآور شد: لایحه ایجاد سازمان رفاه اقتصادی معلمان به هیات دولت ارائه شد و جلسات متعددی در کمیسیون های مربوطه دولت بررسی شد. در این جلسات نتیجه این بود که برای تشکیل سازمان جدید موانع قانونی وجود دارد که در کمیسیون سرمایه انسانی دولت مطرح شد و مقرر شد پیشنهادی برای پیگیری آموزش ها به شورای عالی اداری ارائه شود. برنامه های رفاهی فرهنگیان با بهبود سازوکار موجود. تا زمانی که این سازمان تشکیل نشود، تبعات آن را در شرایط فعلی دنبال خواهیم کرد. یکی از این اقدامات شبکه سازی تمامی امکاناتی است که در اختیار داریم تا معلمان ما در سراسر کشور بدانند که در کدام شهر مرکز مددکاری داریم و بتوانند با سکونت 500 هزار نفری که از امکانات اقامتی آموزشی از جمله مراکز مددکاری اجتماعی استفاده می کنند به آن شهر سفر کنند. و مدارس؛ مراکز درمانی نیز در این شبکه خواهند بود.

صحرایی درباره صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: این صندوق طبق قوانین خاص خود مستقل و فعال است. این صندوق در دولت سیزدهم با محوریت واقعی معیشت معلمان فعال شد و اخیرا درصدد پرداخت سهم خود است. به سرعت بازنشستگان و تعیین تکلیف شرکت های زیان ده. در برنامه هفتم توسعه مصوبه ای تصویب شد که به موجب آن 80 درصد از صندوق ذخیره فرهنگیان در بورس عرضه می شود که مقدمه اصلی شفاف سازی این صندوق خواهد بود.

وی ادامه داد: سیاست ارتقای کیفی مدارس دولتی در دستور کار آموزش و پرورش است که یکی از این برنامه ها ساماندهی نیروی انسانی است. تخصیص سرانه دانش آموزان و اولویت تجدید نیز باید با مدارس دولتی مطابقت داشته باشد. 19 هزار مشاور و مربی در مدارس دولتی جذب خواهیم کرد، سطح کیفی این مدارس باید ارتقا یابد، عقب ماندگی طولانی مدت داریم که باید جبران شود، خانواده ها هم کمک کنند و انجمن های قوی اولیا و مربیان تشکیل شود.

وزیر آموزش و پرورش درباره شهریه مدارس غیردولتی تصریح کرد: شهریه مدارس غیردولتی تعیین شده است و آموزش و پرورش شهریه تعیین نمی کند. در این امر آموزش با خانواده ها به صورت جدید و تحت نظارت است. امسال، طبق قانون، سیستمی ایجاد می شود که در آن تمام هزینه ها شفاف خواهد بود. یکی از مشکلاتی که داریم این است که مبلغی که به عنوان شهریه برای مدارس غیردولتی تعیین می شود با مبلغی که در مدارس دریافت می شود متفاوت است. در صورت راه اندازی این سامانه هیچ وجهی از خانواده های خارج از این سامانه دریافت نمی شود. اگر مدرسه ای مبلغ اضافی دریافت کرده باشد، این مبالغ به خانواده ها بازگردانده می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=248205

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.