افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
1

تاکید ایران و قطر بر توسعه روابط تجاری و سرمایه گذاری

  • کد خبر : 247914
تاکید ایران و قطر بر توسعه روابط تجاری و سرمایه گذاری

به گزارش بازار، عباس علی آبادی همزمان با نمایشگاه ایران اکسپو 2024 اظهار داشت: دولت سیزدهم توجه ویژه ای به ایجاد ارتباط عمیق تجاری و اقتصادی با قطر دارد. امیدواریم بتوانیم با هم زندگی آرامی بسازیم. وزیر صمت افزود: امیدواریم این جلسات گامی رو به جلو باشد و در سال جاری تعداد مبادلات دو برابر […]

به گزارش بازار، عباس علی آبادی همزمان با نمایشگاه ایران اکسپو 2024 اظهار داشت: دولت سیزدهم توجه ویژه ای به ایجاد ارتباط عمیق تجاری و اقتصادی با قطر دارد. امیدواریم بتوانیم با هم زندگی آرامی بسازیم.

وزیر صمت افزود: امیدواریم این جلسات گامی رو به جلو باشد و در سال جاری تعداد مبادلات دو برابر شود. زیرا ایران و قطر هیچ محدودیت تجاری ندارند.

وی حضور قطری ها در نمایشگاه ایران اکسپو 2024 را فرصتی برای آشنایی بیشتر با توانمندی های صادراتی ایران دانست و گفت: خدمات فنی و مهندسی در ایران پیشرفت چشمگیری داشته است و می توانیم در زمینه تعمیر به قطر کمک و حمایت کنیم. توربین و انواع ماشین آلات پیچیده (تولید در هر کشوری)». ما قرار است بدهیم

علی آبادی با بیان اینکه قطر در سال های اخیر سرمایه گذاری های بزرگی در حوزه حمل و نقل فرودگاهی و ناوگان هوایی انجام داده است، گفت: تمایل داریم با قطر در زمینه های مختلف صنعتی، کشاورزی و … همکاری کنیم. همکاری مشترک داشته باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با پیشنهاد اینکه امکان سفر مسافران ایرانی از قطر به اقصی نقاط جهان فراهم و تداوم یابد گفت: زمینه های زیادی برای کار از ایران و قطر وجود دارد. به نظر می رسد ایران و قطر ممکن است سرمایه گذاری های مشترکی در آفریقا، عراق و افغانستان داشته باشند.

وی پیشنهاد کرد طرف قطری از نزدیک از کارخانه های صنعتی، گاز و پتروشیمی ایران بازدید کند.

تمایل قطر به استفاده از فناوری ایرانی

پس از این دیدار، صالح الخلیفی، معاون بازرگانی و صنعت قطر گفت: قصد داریم در این سفر از فناوری ایران در حوزه خودروسازی و صنایع غذایی بازدید کنیم. تجار ما به اصفهان سفر کرده و با همتایان خود در اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه مشترک قطر و ایران گفت: بندهای مذکور در کمیته ایران و قطر بررسی می شود. در نهایت، چشم انداز تجارت با ایران را از طریق سفیر خود در ایران اعلام خواهیم کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=247914

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.