افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

شرایط جدید برای ورود خودروهای خارجی به ایران

  • کد خبر : 247901
شرایط جدید برای ورود خودروهای خارجی به ایران

به گزارش بازار، امید شریفی، مدیر روابط عمومی مرکز گردشگری و اتومبیل رانی و سخنگوی کمیته تسهیل تردد زمینی ایران با کشورهای همسایه که برای خودروها پلاک بین المللی صادر می کند، با اعلام این خبر گفت: الزام به دریافت e. نصب «پلاک موقت» یکی از دلایل معطلی و سرگردانی مسافران و گردشگران در مرزهای […]

به گزارش بازار، امید شریفی، مدیر روابط عمومی مرکز گردشگری و اتومبیل رانی و سخنگوی کمیته تسهیل تردد زمینی ایران با کشورهای همسایه که برای خودروها پلاک بین المللی صادر می کند، با اعلام این خبر گفت: الزام به دریافت e. نصب «پلاک موقت» یکی از دلایل معطلی و سرگردانی مسافران و گردشگران در مرزهای ورودی به کشورمان بود. این مشکل سال ها نارضایتی گردشگران را در پی داشت اما خوشبختانه پس از نظارت و هماهنگی مرکز جهانگردی و اتومبیلرانی با مسئولان و مدیران نهادهای ذیربط در کشور، با موافقت معاون اجرایی رئیس جمهور و رئیس سازمان نهاد ریاست جمهوری موضوع ورود بلامانع خودروهای دارای ثبت بین المللی به کشور در فروردین ماه سال 1403 توسط رئیس پلیس راهور فرجا به کلیه واحدهای ذیربط ابلاغ و اجرا شد.

وی ادامه داد: در پی اجرای این طرح، از این پس با رعایت کنوانسیون های بین المللی و قانون الحاق ایران به کنوانسیون ترافیک جاده ای (وین 1968)، ورود موقت وسایل نقلیه موتوری سواری و گردشگران خارجی با پلاک بین المللی. در ایران و تردد داخلی مرزهای کشور ممانعتی ندارد و تنها خودروهایی که بدون پلاک بین المللی قصد ورود به کشور را دارند ملزم به نصب فوری پلاک موقت در تمامی مبادی ورودی به کشور خواهند بود.

سخنگوی کمیته تسهیل تردد زمینی ایران با کشورهای همسایه گفت: این طرح در راستای تحقق اهداف «سند انتظارات» دولت سیزدهم مبنی بر «اولویت‌های تحول در حوزه گردشگری» و تاکید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای تسهیل ورود مسافران و گردشگران سایر کشورها با وسایل نقلیه شخصی به ایران و برای تحقق این امر در دو سال اخیر مرکز گردشگری و موتوراسپرت با همکاری سایر کشورها اقدامات موثری انجام داده است. سازمان های مسئول

وی ادامه داد: از آنجایی که گردشگری و سفر با وسایل نقلیه شخصی باعث کاهش هزینه های سفر، افزایش سرعت تردد، افزایش تعداد گردشگران و همچنین رونق کسب و کار تمامی اقشار و اقشار فعال در مسیرهای گردشگری می شود، طرح تسریع و تسهیل در ورود و تردد موقت افراد خصوصی است. خودروهای مسافران و گردشگران خارجی به کشور توسط مرکز جهانگردی و اتومبیلرانی معرفی و پیگیری شده است.

شریفی یادآور شد: سفر زمینی با وسایل نقلیه شخصی یکی از عناصر و انگیزه های مورد علاقه گردشگران در سراسر جهان است. این نوع سفر در سال های اخیر طرفداران بیشتری در دنیا پیدا کرده است. بنابراین تسهیل در تردد بین المللی مسافران و وسایل نقلیه گردشگری خارجی می تواند در رشد گردشگری ورودی و افزایش سهم آن در شاخص های اشتغال و اقتصادی به ویژه تولید ناخالص داخلی کشور موثر باشد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=247901

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.