افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
2

تمام تراکنش های بانکی شامل مالیات نمی شود. جمع آوری مالیات فقط از معاملات با ارزش بالا

  • کد خبر : 247887
تمام تراکنش های بانکی شامل مالیات نمی شود.  جمع آوری مالیات فقط از معاملات با ارزش بالا

بازار؛ گروه بانک و بیمه: طرح مالیات بر عایدی سرمایه که کلیات آن به تصویب مجلس رسیده و معافیت های آن به تازگی مشخص و در رسانه ها منتشر شده است، اکنون در انتهای مراحل بعدی و در نهایت تصویب نهایی قرار دارد، طرحی گسترده که شورای نگهبان بدون شک جزئیات آن را بررسی می […]

بازار؛ گروه بانک و بیمه: طرح مالیات بر عایدی سرمایه که کلیات آن به تصویب مجلس رسیده و معافیت های آن به تازگی مشخص و در رسانه ها منتشر شده است، اکنون در انتهای مراحل بعدی و در نهایت تصویب نهایی قرار دارد، طرحی گسترده که شورای نگهبان بدون شک جزئیات آن را بررسی می کند و در صورت وجود ابهام و ایراد، آن را برای اصلاح به مجلس عودت می دهد. همچنین مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز باید اجرای آن را تصویب کند. البته این طرح نگرانی هایی را در بین مردم ایجاد کرده است زیرا قرار است در صورت معاملات ارز، ملک، طلا، سکه و خودرو به دولت پرداخت شود.

در مورد نحوه قانونگذاری و اجرای آن نظرات متفاوتی از سوی کارشناسان وجود دارد تا این چنین تبعات منفی نداشته باشد به طوری که برخی اجرای آن را پایان سفته بازی در بازارهایی مانند مسکن، خودرو، طلا و پول می نامند. تاثیر مثبت آن منجر به ساماندهی بازار و هدایت نقدینگی بازار به سمت بازارهای رسمی می شود که به نفع اقتصاد کشور خواهد بود، اما از سوی دیگر برخی می گویند; ترس از خروج وجوه به خارج از کشور یا ورود به بازارهای مجازی مانند ارزهای دیجیتال و غیره با اجرای طرح مذکور امکان پذیر است.

برخی از بازرگانان یا فعالان اقتصادی به جای واریز پول به حساب های تجاری، آن را در سایر حساب های شخصی توزیع می کردند و یا از حساب های اجاره ای برای فرار از پرداخت مالیات استفاده می کردند، اما اکنون با الزام تفکیک حساب های تجاری از غیرتجاری، فرار دادستانی بسته شده است دراین. مردم

جداسازی حساب های شخصی از زیرساخت های تجاری برای اخذ مالیات از شرکت ها.

چون این پروژه مربوط به سرمایه مردمی است از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است. در چنین شرایطی دولت از قبل با ایجاد زیرساخت های لازم اقداماتی را انجام داده است تا مشکل اجرایی مثلاً کشور تهدید نشود. ساماندهی امور مالیاتی با بانک در سال‌های اخیر، دولت مرکزی همگان را مجبور کرده است که حساب‌های تجاری را از حساب‌های شخصی (غیر تجاری) جدا کنند، به طوری که هر معامله‌ای که شامل تبادل منابع مالی با ارقام نسبتاً بالا باشد، از طریق تراکنش‌های بانکی انجام شود. تسویه در حساب های تجاری و سایر موارد از قبیل دریافت حقوق و … واریز به حساب های غیرتجاری شخص.

این اقدام با هدف شناسایی افرادی انجام می شود که بسیاری از تراکنش های مالی را با ارقام بالا انجام می دهند تا از فرار مالیاتی جلوگیری شود. البته در سال‌های اخیر خلأها و مشکلاتی در این زمینه وجود داشت، به طوری که برخی از بازرگانان یا فعالان اقتصادی، پولی را که در ازای معاملات سودآور به دست می‌آوردند، به حساب‌های خود واریز می‌کردند و آن را بین سایر حساب‌های شخصی تقسیم می‌کردند یا اقدام کرد. قبلاً برای فرار از پرداخت مالیات از حساب های اجاره استفاده می کردند، اما اکنون با الزام همه به جداسازی حساب های تجاری از حساب های غیرتجاری، فرار مالیاتی برای این افراد بسته شده است.

در حال حاضر بانک مرکزی به همراه سازمان امور مالیاتی، تراکنش های بانکی با حجم بالا را به ویژه با اعداد و ارقام بالا و در صورت انتقال وجه و بالا بودن مبلغ، رصد می کند، زیرا در حساب غیرشخصی شخصی است که پول را دریافت کنید ، صاحب حساب طبق قانون باید مالیات را پرداخت کند.

پیگیری تراکنش های بانکی برای جلوگیری از فرار مالیاتی

در چنین شرایطی، اکنون بانک مرکزی به همراه سازمان امور مالیاتی، تراکنش‌های بانکی با حجم بالا به‌ویژه مبالغ کلان را به دقت کنترل و نظارت می‌کنند و در صورت انتقال وجه و بالا بودن مبلغ، اگر در حساب غیرشخصی باشد. از یک شخص گیرنده پول باید بنشیند، صاحب حساب باید طبق قانون مالیات را پرداخت کند، به همین دلیل مردم باید مراقب باشند حساب های بانکی خود را به کسی تحویل ندهند زیرا هر اتفاقی در تراکنش های مالی یا در واریز پول از طریق شخص می افتد. حساب. صاحب حساب باید در قبال آن مسئول باشد.

اکنون که زیرساخت های جلوگیری از فرار مالیاتی مهیا شده است، مجلس به دنبال تصویب نهایی برای اجرای وصول مالیات احتکار و سودجویی است، طرحی که سال هاست مطرح شده و شورای اسلامی هفته گذشته جزئیات آن را برای حذف بازار اعلام کرد. حدس و گمان. به طور خلاصه یکی از ابهاماتی که شورای نگهبان در این طرح وارد کرده این است که چه تعداد تراکنش در حساب های غیرتجاری توسط بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی بررسی می شود. اما به گفته نمایندگان مجلس، بر اساس طرح مذکور، تنها حساب های غیرتجاری 5 دهم جمعیت کشور که بیشترین تراکنش را دارند، بررسی می شود.

درست است که هر فعال اقتصادی و هر فردی که درآمد دارد باید سهم مالیات خود را بپردازد، اما فشار مضاعف مالیاتی بر مردم و فعالان اقتصادی باعث دلسردی کارآفرینان و کارآفرینان و غیره می شود.

اخذ مالیات نباید موجب بی انگیزگی بخش تولیدی و فعالیت فعالان اقتصادی شود.

علی اکبر نیکواقبال، کارشناس اقتصاد و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرگزاری “بازار” وی بیان کرد: طرح عایدی سرمایه و شناسایی فعالان اقتصادی که مبادلاتی انجام می دهند اما سهم قانونی خود را از مالیات به دولت پرداخت نمی کنند به خودی خود اقدام مناسبی برای ساماندهی بازارها و جلوگیری از سردرگمی قیمت ها در بازارهایی مانند ارز و طلا است و اموال. ، ارز و خودرو… و در نهایت دستیابی به منابع بر عهده دولت است، اما اجرای چنین طرحی باید دقیق، بی نقص و شکل مناسبی داشته باشد تا نقدینگی به سمت و سوی بازارهای رسمی هدایت شود. منفعت اقتصاد

وی با بیان اینکه در دولت کنونی تلاش ها بیشتر معطوف به اخذ مالیات از مردم و فعالان اقتصادی است، گفت: درست است که هر فعال اقتصادی و هر فردی که درآمدی دارد باید سهم مالیات خود را بپردازد، اما فشارهای مالیاتی بر مردم وارد می شود. مردم و فعالان اقتصادی این امر باعث بی انگیزگی تجار و فعالان تجاری و غیره می شود که این روش می تواند منجر به کاهش تولید و حتی فرار سرمایه ها به خارج از کشور شود چرا که اصرار زیادی بر اخذ مالیات وجود دارد. . این شرایط نامناسب اقتصادی ممکن است چندان موثر نباشد، اما اقدام برای جلوگیری از فرار مالیاتی توسط سفته بازان رویکرد درستی است که نباید نادیده گرفته شود.

بسیاری تصور می کنند دریافت چنین مالیاتی مردم را تحت فشار اقتصادی قرار می دهد، در حالی که به گفته نمایندگان مجلس، بخش کوچکی از افرادی که فعالیت اقتصادی دارند را شامل می شود، بنابراین اینطور نیست که این قانون برای همه باشد.

دریافت مالیات از سرمایه شامل بخش کوچکی از مردم می شود.

بر اساس این گزارش، در پی تلاش مجلس برای تصویب طرح مالیات بر عایدی سرمایه به منظور کاهش میزان سفته بازی و سفته بازی در بازار و همچنین رعایت قانون توسط تجار در پرداخت مالیات بر معاملات برخی کالاها از جمله خودرو، مسکن، ارز و طلا، خیلی ها فکر می کردند می گویند دریافت چنین مالیاتی مردم را تحت فشار اقتصادی قرار می دهد در حالی که به گفته نمایندگان مجلس، بخش کوچکی از افرادی که فعالیت اقتصادی دارند را شامل می شود، بنابراین قانون برای همه نیست.

البته در این قسمت از طرح این شبهه وجود داشت که نگاه این قشر کوچک جامعه به افرادی است که بیشترین معاملات را انجام می دهند یا به کل جمعیت کشور نگاه می کنند، اما همانطور که قانون گذاران می گویند; ملاک در نظرسنجی ها کل جمعیت کشور است. به عبارت دقیق‌تر، اگر جمعیت 85 میلیونی کشور را در نظر بگیریم، تنها حساب‌های غیرتجاری 42 هزار و 500 نفری که بیشترین تراکنش را در این دسته از حساب‌های بانکی خود دارند، بررسی می‌شود و بقیه افراد معاف هستند. از امتحانات

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=247887

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.