افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
3

ازنا همچنان در انتظار نزدیک شدن است – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 24785
ازنا همچنان در انتظار نزدیک شدن است – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

خبرگزاری مهر – گروه استان ها: یکی از خواسته های مردم شهر در باره فعال سازی شرکت فولاد در باره که بیش از 20 سال است که وعده مجوز اولیه کارخانه فولاد داده شده است در باره در سال 1360 صادر و فعالیت رسمی ساخت این کارخانه در سال 1364 آغاز شد. این واحد صنعتی […]

خبرگزاری مهر – گروه استان ها: یکی از خواسته های مردم شهر در باره فعال سازی شرکت فولاد در باره که بیش از 20 سال است که وعده مجوز اولیه کارخانه فولاد داده شده است در باره در سال 1360 صادر و فعالیت رسمی ساخت این کارخانه در سال 1364 آغاز شد. این واحد صنعتی که یکی از پروژه های مهم استان لرستان در این حوزه محسوب می شود، قرار بود ظرفیت تولید سالانه یک میلیون نفر را داشته باشد. و 200 هزار تن ورق در فاز اول و 700 هزار تن در سال فولاد در فاز دوم وارد چرخه فعالیت می شود.

این یک پروژه صنعتی است. از آن به بعد برای لرستان و لرستانی ها ارزشمند است که بهره برداری از آن می تواند 1500 نفر را به صورت مستقیم در یکی از خالی ترین استان های کشور ایجاد کند که رقمی جدا از اشتغال غیرمستقیم این واحد صنعتی است.

از طرفی مجتمع فولاد در باره در صورت بهره برداری کامل می تواند از خروج سالانه میلیون ها دلار ارز از کشور جلوگیری کند و از این حیث یکی از واحدهای صنعتی مهم کشور محسوب می شود در حالی که وضعیت آن همچنان در هاله ای است. . از عدم قطعیت

این پروژه 20 ساله بین مصوبات و برنامه سفر دولت سیزدهم برای تعیین تکلیف قرار گرفته است اما مسئولان همچنان اگر و اگرهایی دارند و مردم همچنان منتظر تعیین تکلیف و شروع هستند. از فعالیت های آنها

افشای وعده جدید پروژه

در جدیدترین نظرات، «فرهاد خاویراستاندار لرستان اعلام کرد: تا یک ماه آینده مشارکت فولاد مبارکه اصفهان در تسریع پروژه فولاد. در باره ارائه خواهد شد.

ادامه: ظرف یک ماه آینده مشارکت فولاد مبارکه اصفهان و رفع موانع موجود و تسریع در پیشرفت پروژه فولاد. در باره در برنامه باشد

استاندار لرستان گفت: در این راستا طی جلسه ای با اکبری و بهاروند معاونان مالی و سرمایه گذاری فولاد مبارکه اصفهان در خصوص بررسی کارشناسی وضعیت فولادسازی صورت گرفت. در باره و ارزیابی مشارکت و سرمایه گذاری فولاد مبارکه اصفهان در این پروژه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

آسرو ازنا دچار مشکل قانونی شد

پیش از این بهمن جعفری رئیس سازمان تجارت، معدن و صنعت لرستان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت فولاد لرستان گفت: در بارهوی بیان کرد: این پروژه از سال 85 آغاز شده و فاز اول آن تولید انواع ورق فولادی با ظرفیت 1.2 میلیون تن است.

وی با بیان اینکه این مجموعه در حال حاضر دچار مشکلات حقوقی است، گفت: وزیر سکوت علاوه بر این استاندار لرستان در صدد رفع امور و مشکلات این مجموعه است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با تاکید بر اینکه این مجتمع موافقت سفر دولت به استان را دارد، افزود: به سرمایه گذار این مجموعه مهلت داده شده تا به تعهدات خود عمل کند و راه اندازی و مشارکت داشته باشد. منابع اقتصادی آنها

جعفری ادامه داد: در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، درخواست و موارد در نظر گرفته شده برای این مجموعه دریافت و به ستاد ملی تسهیل منعکس شد.

سرنوشت فولاد ازنا در هاله ای از بلاتکلیفی است / پروژه بازگشت به نقطه اول!

وی با تاکید بر اینکه در ستاد ملی تسهیل گری نیز مواردی از جمله تامین منابع مالی برای سرمایه گذار پروژه منعکس شده است، افزود: بسیاری از ارز مورد نیاز این پروژه در سال 1384 توسط بانک صنعت و معدن تامین شده است. مجتمع، در حال حاضر فاز اول این مجتمع بیش از 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، متاسفانه وضعیت خوبی ندارد.

سلب مالکیت در انتظار سرمایه گذار پروژه است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان تصریح کرد: جلسات متعددی در سطح وزارتخانه، دستگاه قضایی و … برگزار کرده ایم. برای این مجموعه انتظار داریم سرمایه گذار به تعهدات خود عمل کند، در غیر این صورت بانک صنعت و معدن از روش های دیگری استفاده می کند و اقداماتی برای رهایی از آن انجام می شود.

جعفری تاکید کرد: در روزهای پایانی دوره سه ماهه سرمایه گذاران هستیم، منتظر هستیم تا گزارش کاملی از این اتهام ارائه کنیم و به مراجع عالی، استاندار، وزیر ارسال کنیم. سکوت و… تامل کند از این باید تصمیم گرفت چرا که این سریال یکی از مطالبات مردم و از مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=24785

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.