افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

موافقت مجلس با جدول شماره 14 در مورد هدفمندی یارانه ها در بودجه 1403

  • کد خبر : 247807
موافقت مجلس با جدول شماره 14 در مورد هدفمندی یارانه ها در بودجه 1403

به گزارش بازار، نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه شنبه 21 اردیبهشت) شورای اسلامی در جریان بررسی بند دوم بودجه 1403 با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق در جدول 14 در مورد هدفمندی یارانه ها. با 156 رای موافق، 19 رای مخالف و 8 رای ممتنع از مجموع 213 نماینده حاضر در جلسه مورد توافق. رحیم […]

به گزارش بازار، نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه شنبه 21 اردیبهشت) شورای اسلامی در جریان بررسی بند دوم بودجه 1403 با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق در جدول 14 در مورد هدفمندی یارانه ها. با 156 رای موافق، 19 رای مخالف و 8 رای ممتنع از مجموع 213 نماینده حاضر در جلسه مورد توافق.

رحیم زارع در جلسه علنی صبح شورای اسلامی به تشریح بند درآمدی جدول 14 لایحه بودجه 1403 پرداخت و گفت: همان مبلغی را که دولت در نظر گرفته بود، کمیسیون تلفیق و صحن علنی تایید کردند که 315 است. برای یارانه نقدی و معیشتی در نظر گرفته شد، یک کار مهمی که مجلس انجام داد اضافه کردن 10 درصد به مستمری مشمولان کمیته امداد و بهزیستی بود که در لایحه 20 درصد بود و به 30 درصد افزایش یافت.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1403 ادامه داد: 42 اعتبار برای کمیته امداد، 23 اعتبار برای مددکاری اجتماعی، 143 اعتبار برای یارانه نان، دارو و شیرخشک و 74.9 میلیارد اعتبار برای وزارت بهداشت اختصاص یافت.

وی افزود: مواردی مانند هزینه سرمایه گذاری در شرکت ملی نفت و شرکت پخش و پالایش فرآورده های نفتی و همچنین شرکت گاز را تصویب کردیم و مبالغی را که دولت برای بحث واردات بنزین نیاز داشت تعیین کردیم. و گازوئیل. که کلیات جدول 14 است. آنچه دولت در لایحه گنجانده بود در کمیسیون تلفیق نیز تصویب شد.

عبدالعلی رحیمی مظفری در مخالفت با صندوق 14 گفت: بخشی از این صندوق از محل درآمد وزارت نفت است و بخشی دیگر باید برگردانده شود و در خود وزارت نفت هزینه شود. پیگیری لازم است زیرا ممکن است مشکل ایجاد کند.

وی افزود: بسیاری از هزینه های جاری وزارت نفت به ویژه در شرکت ملی گاز ایران که قطعا با ارقامی که در این جدول مشاهده می شود گازرسانی و همچنین بخش بزرگی از هزینه های جاری بسته می شود. شرکت ملی پخش و پالایش مشتقات نفتی که دارای کسری حداقل 20 همت با اعداد موجود در این جدول است.

رحیمی مظفری ادامه داد: بخشی از هزینه های جاری شرکت ملی نفت ایران که پیش بینی می شود حداقل 40 درصد کسری داشته باشد، اگر نتوانیم در زیرساخت های نفتی هزینه و سرمایه گذاری کنیم، حتی اگر نتوانیم تولید داشته باشیم. امکان فروش و استخراج نفت وجود دارد. دچار مشکل خواهیم شد.

علیرضا سلیمی بر اساس جدول شماره 14 گفت: در این جدول حدود 7 هزار و 588 میلیارد تومبا از این منابع به دست می آید که از این میزان در حوزه سرمایه گذاری و کمک به شرکت ملی صدا و سیما و همچنین در حوزه شرکت ملی گاز بسیار کمک کرده است و اگر این جدول حذف شود مشکلات زیادی ایجاد می کند.

نماینده مردم محلات و دیلیجان در شورای اسلامی ادامه داد: این جدول شامل کمک هزینه بیمه ملوانان است که حدود 10 همات را شامل می شود. همچنین در این جدول 3.15 میلیارد تومان تخصیص داده شده است. در حوزه محصولات الکترونیکی گلایه داشتیم که اگر کاتالوگ الکترونیکی توزیع نشود تورم ایجاد می کند و در این زمینه بسیار خوب عمل کرده ایم.

وی ادامه داد: مبالغ بسیار خوبی به خانواده های تحت پوشش کمیته مددکاری اجتماعی و همچنین بحث یارانه نان و یارانه دارو اختصاص یافته است و این جدول باید مورد تایید مردم باشد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=247807

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.