افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
2

خبر مهم و رسمی از پرونده بابک زنجانی. اعدام می شود؟

  • کد خبر : 247726
خبر مهم و رسمی از پرونده بابک زنجانی.  اعدام می شود؟

به گزارش مانیبان، اصغر جهانگیر در اولین دیدار خود به عنوان سخنگوی قوه قضائیه گفت: از حسن اعتماد ریاست محترم قوه قضاییه که این مسئولیت جدید را به من محول کردند کمال تشکر را دارم. خداوند متعال را شاکرم که توفیق خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی را نصیب خود کردم. وی افزود: قطعا بیش […]


به گزارش مانیبان، اصغر جهانگیر در اولین دیدار خود به عنوان سخنگوی قوه قضائیه گفت: از حسن اعتماد ریاست محترم قوه قضاییه که این مسئولیت جدید را به من محول کردند کمال تشکر را دارم. خداوند متعال را شاکرم که توفیق خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی را نصیب خود کردم.

وی افزود: قطعا بیش از هر زمان دیگری به همکاری و مساعدت اصحاب رسانه در این راستا نیاز داریم و تلاش ما در این دوره این است که با کمک آنها بتوانیم تصویر مناسبی از خدمات و تلاش هایی که در این راستا انجام می شود ارائه دهیم. نظام قضایی، تحت نظارت و قضاوت افکار عمومی.

وی همچنین از سخنگویان قوه قضائیه تشکر کرد.

جهانگیر گفت: قوه قضاییه کانون تحقق عدالت و حقوق مردم، رفع تظلمات و مبارزه بی امان با مظاهر مختلف فساد است. کارهای طاقت فرسایی به ما سپرده شده است و اطلاع رسانی آنها نیازمند اطلاعات دقیق و روشن است تا بتوانیم از توان مردم در کنار دستگاه قضایی استفاده کنیم.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: یکی از ابعادی که این مسئولیت سنگین به من سپرده شد، پیشگیری از وقوع جرم و بسترهای آن با همکاری و مشارکت مردم از طریق رسانه ها به عنوان رکن جدید حاکمیتی است.

جهانگیر ضمن تبریک ورود. روز کارگر و روز معلم وی به عنوان دو مناسبت بسیار مهم گفت: کارگران به عنوان بازوان اصلی تولید کشور نقش مهمی در اقتصاد و سازندگی کشور دارند و دارند و شعار امسال سال جهش تولید با مشارکت شهر . باید رعایت شود همچنین فرا رسیدن روز معلم را که مصادف با شهادت شهید مطهری است تبریک می گویم و توجه و استفاده از آثار علامه شهید بیش از پیش احساس می شود.

او به انتشار اشاره کرد. سند تحول قضایی وی گفت: در حوزه پیشگیری از وقوع جرم که یکی از اصول اساسی قوه قضائیه است با چالش هایی از جمله بی ثباتی در روابط حقوقی افراد مواجه هستیم. در این سند بحث هوشمندسازی شرایط قراردادی و بحث تقویت خدمات اسناد رسمی و غیره پیش بینی شده است. همچنین در این سند به موضوع فساد و کارآمدی توجه زیادی شده است. ماهیت جمهوری اسلامی ضد فساد و فساد ناپذیر است و تمهیدات لازم نیز در این سند در نظر گرفته شده است.

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه این سند در قوه قضائیه تصویب و ابلاغ شد، افزود: این سند می تواند مشکلات را حل کند. سند تحول و تعالی قوه قضائیه رویکرد تحول آفرینی دارد و 10 عنوان راهنما را پیش بینی کرده است که با همکاری سایر دستگاه های دولتی و مردمی موجب ارتقای اطلاعات، کنترل عملکرد مسئولان، رفع مفاسد ساختاری، تقویت فعالیت رسانه ای می شود. قوه قضائیه و غیره در این سند لحاظ شده است.

جهانگیر افزود: به عنوان مثال فراوانی مصادیق افترا قانون عمومیتراکم تشکیل پرونده در دستگاه قضایی، محدودیت برخی از آزادی های مشروع مردم که به دلیل فقدان قانون رخ داده است، انبوه مصادیق نقض حقوق ایرانیان از چالش هایی است که با آن مواجه است. قوه قضاییه موجه است و راه حل هایی برای مواردی که در سند ارائه شده است وجود دارد.

و افزود: به عنوان مثال افراد با حسن نیت معامله انجام می دهند اما به دلیل بی اطلاعی از الفبای قانون این امر موجب شکایت آنها در دستگاه قضایی می شود که به همین دلیل در سند راه حلی برای این مشکل ارائه شده است.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: با انجام ماموریت های سناد و همکاری نیروهای محترم انشاالله بتوانیم مسائلی از جمله احقاق حقوق عمومی، مبارزه با فساد و رفع موانع تولید و اقتصاد را حل و فصل کنیم و از مشروعیت صیانت کنیم. آزادی های مردم و تضمین حقوق متهمان در همه بخش ها و توسعه صلح و آشتی. در حوزه رسانه، سند تحول کار جدیدی انجام داده است: جشن عدل و رسانه.

جهانگیر در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اعلام بازگرداندن املاک بابک زنجانی به کشور، آیا تصمیم جدیدی در این زمینه گرفته شده است؟ وی گفت: رای این پرونده در سال 1394 از سوی شعبه 38 دیوان عالی کشور صادر و مقرر شد در صورت استرداد مال و جبران خسارت وارده و اظهار ندامت و پشیمانی محکوم علیه، مشمول تخفیف شود. . و عفو

وی افزود: با توجه به همکاری هایی که در مدت حضور در زندان انجام داده و بیش از 10 سال است که در زندان به سر می برد، دارایی های این فرد در خارج از کشور شناسایی و با اعزام کارشناسان مربوطه ارزیابی ها صورت گرفت و سپس دارایی ها به زندان بازگردانده شد. کشور. و با گزارش مقامات در خصوص استرداد دارایی ها، زی صلاح درخواست عفو بابک زنجانی از سوی قوه قضائیه را ارائه کرد و از رئیس این مرجع درخواست اجرای این درخواست کرد و با موافقت وی و تایید مدیران آن، حکم اعدام باطل و به 20 سال زندان تغییر یافت.

منبع: ایسنا


لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=247726

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.