افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
3

بازار آهن در خواب عمیق

  • کد خبر : 24698
بازار آهن در خواب عمیق

بر اساس گزارش بازار، به نقل از قیمت آهنبازار فولاد در روز یکشنبه تقریباً در تمامی مناطق بازار آهن داخلی آرام بود و قیمت روز آهن آلات عمدتاً ثابت بود، اما نوسانات تصادفی نیز در برخی از فروشندگان مشاهده شد. قیمت دلار که از ابتدای هفته کمی افزایش یافته بود، در ابتدای روز گذشته به […]

بر اساس گزارش بازار، به نقل از قیمت آهنبازار فولاد در روز یکشنبه تقریباً در تمامی مناطق بازار آهن داخلی آرام بود و قیمت روز آهن آلات عمدتاً ثابت بود، اما نوسانات تصادفی نیز در برخی از فروشندگان مشاهده شد.

قیمت دلار که از ابتدای هفته کمی افزایش یافته بود، در ابتدای روز گذشته به سطح 49 هزار تومان بازگشت و در پایان روز هر دلار در بازار آزاد حدوداً مبادله شد. 49,950 تومان.

بررسی وضعیت بازار آهن
دیروز بازار میلگرد در اکثر بازارها با ثبات و آرام گزارش شد، اما قیمت روز میلگرد در کارخانه های مختلف بین 200 تا 400 تومان کاهش یافت. کف میله فولادی همچنان در کانال 24 هزار تومان بود.

قیمت تیرآهن فولاد در روز نیز در اکثر مراکز فروش بدون تغییر عرضه شد، اما قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان در برخی سایزها 50 تا 150 هزار تومان افزایش یافت. قیمت روز گوشه ها، قیمت تاکو و سپر در تمامی مراکز فروش ثابت اعلام شد.

قیمت روز ورق آهن در تمامی شرکت ها بدون تغییر باقی ماند. قیمت ورق گالوانیزه، ورق روغنی و ورق رنگی شیروانی در مراکز فروش عمده با 200 تومان کاهش قیمت خورد.

قیمت روز پروفیل مبلی، قیمت پروفیل z، قیمت پروفیل صنعتی و سایر قوطی های پروفیل در تمامی پایگاه های فروش اعلام شد. انواع لوله های جوشی و بدون درز مانند قیمت لوله مانیسمان، قیمت لوله مبلمان و صنعتی و … در همه شرکت ها تغییری نکرده است.

وضعیت بازار فولاد و آمار معاملات حاکی از رکود حاکم بر بازار است و کاهش و فرسایش جزئی قیمت روز آهن در برخی مناطق بازار نیز قابل مشاهده نیست.

همانطور که در تحلیل قبلی گفته شد، به نظر می رسد شرایط خوبی برای خرید و تقاضای مصرف کننده برای ورود به بازار باشد. اگرچه شرایط چندان قابل پیش بینی نیست، اما احتمالا هفته آینده روند بازار به همین منوال خواهد بود و شاهد ثبات و رکود بازار آهن خواهیم بود.

گزارش های بورس کالا حاکی از آن است که امروز 234 هزار و 335 تن انواع محصولات فولادی عرضه می شود که از این میزان 188 هزار و 935 تن برای شمش بلوم در نظر گرفته شده است که قیمت هر کیلو 19 هزار و 957 تومان است. لازم به ذکر است که حجم شمش 15 درصد افزایش ولی قیمت آهن 0.7 درصد کاهش داشته است.

همچنین حدود 31 هزار و 400 تن تکثال سی عرضه می شود و قیمت آهن نیز 19 تومان تعیین شده است. گفتنی است امروزه ورق رنگی، ورق سرد B و ورق گالوانیزه G نیز در بورس عرضه می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=24698

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.