افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
0

بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند

  • کد خبر : 246571
بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند

آفتاب نیوز: کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل عصر امروز یکشنبه تلفنی گفتگو کردند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فلسطین، در بیانیه کاخ سفید آمده است که بایدن در این گفتگوی تلفنی بر تعهد کامل آمریکا به حمایت از امنیت رژیم صهیونیستی تاکید کرد. بایدن […]

آفتاب نیوز:

کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل عصر امروز یکشنبه تلفنی گفتگو کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فلسطین، در بیانیه کاخ سفید آمده است که بایدن در این گفتگوی تلفنی بر تعهد کامل آمریکا به حمایت از امنیت رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

بایدن همچنین بر لزوم افزایش کمک‌ها به غزه با هماهنگی سازمان‌های فعال در زمینه بشردوستانه تاکید کرده است.

کاخ سفید خاطرنشان کرد که بایدن و نتانیاهو در مورد عملیات نظامی در رفح گفتگو کردند و بایدن مجددا بر موضع صریح خود در این مورد تاکید کرد.

در بیانیه کاخ سفید آمده است که بایدن و نتانیاهو درباره افزایش کمک به غزه گفتگو کرده و آماده بازگشایی گذرگاه های شمال از این هفته هستند.

مذاکرات کنونی برای دستیابی به توافق آتش بس و تبادل زندانیان یکی از محورهای گفت وگو بین بایدن و نتانیاهو بوده است.

از سوی دیگر، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز شنبه در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی اعلام کرد زندانیانی مانند ابیگیل که از خانواده های خود جدا شده و در بند حماس (مقاومت اسلامی فلسطین) هستند، به آغوش خانواده هایتان برگردید، من آرام نمی گیرم. !

رئیس جمهور آمریکا با نادیده گرفتن شرایط وحشتناک هزاران اسیر مظلوم فلسطینی در زندان های اشغالگران قدس، در این باره اظهار داشت: به شما قول می دهم. من به خانواده های شما قول می دهم.

از سوی دیگر «جان کربی» هماهنگ کننده امور راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در گفت و گو با تلویزیون ABC اعلام کرد که اشغالگران قدس قبل از حمله به رفح نظرات و نگرانی های واشنگتن را دریافت خواهند کرد.

هماهنگ کننده امور راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در این مصاحبه تلویزیونی ادامه داد: آنها به ما اطمینان داده اند که تا زمانی که دیدگاه ها و نگرانی های خود را مطرح نکنیم، به رفح حمله نمی کنند.

«جان کربی» در این مصاحبه افزود که «در سفر بعدی بلینکن (وزیر خارجه آمریکا) به منطقه، «تلاش برای دستیابی به آتش بس موقت شش هفته ای ادامه خواهد داشت».

این مقام آمریکایی در ادامه افزود: اگر حماس توافقنامه تبادل اسرا را بپذیرد، آتش بس برقرار می شود و حمله نظامی به رفح لغو می شود.

پیش از این خبرگزاری رویترز اعلام کرده بود که وزیر امور خارجه آمریکا در سفری دو روزه به عربستان سعودی و شرکت در نشست اقتصادی به میزبانی ریاض، درباره تحولات منطقه و آتش بس در غزه گفتگو خواهد کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا روز گذشته با صدور بیانیه ای اعلام کرد که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه در یک سفر دو روزه در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری به عربستان سعودی سفر خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که وزیر خارجه آمریکا قرار است روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری به عربستان سعودی سفر کند تا در دیدار با شرکای منطقه ای خود درباره آتش بس در نوار غزه و گفتگو درباره آزادی اسرای اسرائیلی گفتگو کند. و از نزدیک بررسی کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=246571

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.