افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
2

ادامه روند نزولی تورم، رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند نظارت و مراقبت جدی است.

  • کد خبر : 246379
ادامه روند نزولی تورم، رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند نظارت و مراقبت جدی است.

به گزارش رکنا؛ سید ابراهیم رئیس در جلسه هیئت رئیسه بعدازظهر امروز یکشنبه، سرکوب شدید اعتراضات دانشجویی ضد صهیونیستی و ضرب و شتم و دستگیری اساتید و دانشجویان دانشگاه های غربی به ویژه آمریکا، گوشه ای دیگر از رسوایی مدعیان آزادی بود. بیان و اعلام کرد: امروز به برکت خون پاک شهدای مظلوم غزه، چهره […]

به گزارش رکنا؛ سید ابراهیم رئیس در جلسه هیئت رئیسه بعدازظهر امروز یکشنبه، سرکوب شدید اعتراضات دانشجویی ضد صهیونیستی و ضرب و شتم و دستگیری اساتید و دانشجویان دانشگاه های غربی به ویژه آمریکا، گوشه ای دیگر از رسوایی مدعیان آزادی بود. بیان و اعلام کرد: امروز به برکت خون پاک شهدای مظلوم غزه، چهره واقعی تمدن غرب بیش از پیش برای مردم جهان آشکار شده است که خواستاران آزادی بیان به آن پایبند نیستند. هر چیزی غیر از حفظ دامنه شما

رئیس جمهور در ادامه قیام دانش آموزان، معلمان و نخبگان غربی در حمایت از مردم مظلوم غزه را رویدادی بزرگ با ابعاد گسترده توصیف کرد و در عین حال از نقش رسانه ها به ویژه رسانه ملی در افشاگری و به تصویر کشیدن قدردانی کرد. طبیعت دست نخورده غرب مدعی افزود: بدون شک این قیام و بیداری علیه ظلم و جنایت و سلطه با خشونت، ضرب و شتم و دستگیری معلمان و دانش آموزان حامی مردم مظلوم غزه خاموش نخواهد شد.

رئیسی در بخشی دیگر از سخنان خود در جلسه امروز هیات دولت، کنترل و نظارت مدیران بر عملکرد زیرمجموعه ها را مهم دانست و اظهار داشت: آنچه از ابتدای دولت تحت عنوان ارشاد مطرح شده است. گشت مدیران تاکیدی بر اهمیت موضوع نظارت داخلی است. قبل از نظارت و بازرسی سایر نهادها، سازماندهی وظایفی بود که باید به ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه های اجرایی قرار می گرفت.

رئیس جمهور در ادامه از گزارش های مسئولان اقتصادی دولت مبنی بر کاهش تورم، کنترل و کاهش رشد نقدینگی و کاهش قیمت ارز ابراز خرسندی کرد و ادامه این روند را نیازمند کنترل و مراقبت ویژه دانست. توسط مقامات مربوطه نهادها و از این نظر تشکیل دوره ای شورای اقتصاد و ستاد تنظیم بازار ضروری تلقی شد.

رئیسی همچنین برنامه بازدید خود از مناطق 17 و 18 تهران را اقدامی در راستای سفرهای استانی و ارتباط نزدیک با مردم این مناطق برای پیگیری و رفع مشکلات آنها دانست و حضور مسئولان در بین مردم و نزدیک را بیان کرد. تماس با آن از نظر اثربخشی هیچ تاثیری ندارد. چاره ای نیست، وی از همه وزرا خواست تا در ارتباط با مردم و شنیدن مشکلات و مطالبات آنان توجه ویژه داشته باشند و برای آن بخش های مردم نیز برنامه ریزی کنند. جامعه ای که نمی تواند مستقیماً با مقامات دولتی ارتباط برقرار کند.

رئیس جمهور ناظر در ادامه گزارش وزیر راه و شهرسازی مبنی بر لزوم اصلاح نقاط حادثه خیز در جاده های کشور گفت: قانون و درایت ایجاب می کند تا قبل از وقوع حوادث از بروز آن جلوگیری کنیم امکان جلوگیری از آسیب و حوادث.

معاون اجرایی رئیس جمهور در ابتدای این جلسه با اشاره به حضور و سفر رئیس جمهور محترم و تنی چند از وزرا در مناطق 17 و 18 تهران، این را اولین برنامه از سلسله برنامه های بازدید از مناطق مختلف عنوان کرد. پایتخت به منظور پیگیری و رفع مشکلات مردم تهران. وی با موافقت با برنامه سفر استانی از تداوم آن در سایر مناطق تهران با توجه به تراکم جمعیت در پایتخت خبر داد.

معاون اجرایی رئیس جمهور همچنین به مداخله دولت در بحث اسکان کالا در بنادر و گمرکات با دستور رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: با اقدامات انجام شده میزان اسکان کالا در بنادر و گمرکات به حداقل رسیده است. ممکن است و کمتر از میانگین جهانی است که دستاورد قابل توجه دولت در دو سال و نیم اخیر است.

وی ادامه داد: مشکل معدود کالاهای باقی مانده از این روند نیز با پیگیری های جدی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزیر جهاد کشاورزی در روزهای اخیر برطرف شد و مقرر شد این موارد کالاها برگشت داده شده یا برای مصرف حیوانات در نظر گرفته شده است.

وزیر جهاد کشاورزی در گزارشی از اقدامات انجام شده برای حل و فصل محموله های نفتی بندرعباس که مورد تاکید جدی رئیس جمهور قرار گرفت، گفت: از سه کشتی حامل نفتی که از سال 1378 وارد بندرعباس شده اند، محموله دو فروند کشتی از سازمان خواربار بوده و داروها قبلاً مجاز و مجاز بوده و محموله سوم که مورد تایید مراجع ذیصلاح قرار نگرفته است، همچنین با نظارت معاون اول رئیس جمهور، صاحب محموله موافقت کرده است. محموله سوم را با پرداخت هزینه های بارگیری و جابجایی بازگردانید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در جلسه امروز به شناخت رهبر معظم انقلاب از نظام سلامت کشور به عنوان یکی از قوی‌ترین و بی‌نظیرترین نظام‌های سلامت در منطقه و همچنین گستره درمانی و درمانی اشاره کرد. خدمات درمانی به مناطق محروم که در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بی نظیر است. وی گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این روند را با تلاش مضاعف ادامه خواهد داد و به طور مستمر نظارت و کنترل خواهد کرد. سلامت مردم با استفاده از ظرفیت سازمان های نظارت و درمان سلامت.

وزیر راه و شهرسازی همچنین گزارشی از بهره برداری از 8 هزار و 400 واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در استان آذربایجان شرقی ارائه کرد و گفت: خوشبختانه تا امروز دو میلیون و 540 هزار واحد مسکونی در بخش های مختلف شامل 264 هزار واحد مسکونی اجرا شده است. واحدهای بافت 500 هزار واحد فرسوده روستایی آغاز شده و در مرحله ساخت هستند و 128 هزار و 500 مسکن نیز در مهر تحویل داده شده است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین اقدامات انجام شده برای اصلاح و رفع نقاط حادثه خیز در دولت مردمی را مورد تاکید قرار داد و گفت: سال گذشته 725 نقطه تصادف اصلاح و رفع شد و امسال نیز با هدف انجام شد که حل خواهیم کرد. مشکل مکان های حادثه خیز تا زمانی که خیلی از آن را حل نکنیم که البته به 20 تریلیون اعتبار نیاز دارد.

در این جلسه وزیر دادگستری همچنین با اعلام اینکه پرونده پرداخت مهریه خزانه داری به صفر رسیده است، افزود: سال گذشته برای اولین بار در این دولت موفق شدیم پرونده پرداخت مهریه را که بر عهده دولت بود کاهش دهیم. صفر با کمک سازمان برنامه و بودجه درصدد رفع مشکل تعداد کمی از پرونده های باقی مانده که مشکل دارند را داریم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=246379

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.