افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
1

جمع آوری و بازگرداندن بیش از 288 کمک مالی

  • کد خبر : 246335
جمع آوری و بازگرداندن بیش از 288 کمک مالی

به گزارش بازار، ذبیح الله خدایان روز یکشنبه در نشست هم اندیشی و تبادل نظر با قضات استان تهران که با حضور علی القاصی رئیس دیوان عالی استان تهران و علی القاضی برگزار شد. صالحی وزیر عامه تهران و دادستان انقلاب حماسه ستودنی «وداح صدیق» را افتخاری برای نظام توصیف کرد. رئیس سازمان بازرسی کل […]

به گزارش بازار، ذبیح الله خدایان روز یکشنبه در نشست هم اندیشی و تبادل نظر با قضات استان تهران که با حضور علی القاصی رئیس دیوان عالی استان تهران و علی القاضی برگزار شد. صالحی وزیر عامه تهران و دادستان انقلاب حماسه ستودنی «وداح صدیق» را افتخاری برای نظام توصیف کرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بررسی بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه نیروهای مسلح تصویر خوبی از توانمندی و اقتدار خود و همچنین چهره ای ستودنی از ملت ایران به نمایش گذاشتند، ظهور اراده را به نمایش گذاشتند. اقتدار ملت ایران در عرصه بین‌الملل، افزود: اینکه موشک‌های ایران از فاصله بیش از هزار کیلومتری به گنبد آهنین رژیم اشغالگر قدس نفوذ کردند و با موفقیت به هدف اصابت کردند، افتخاری برای هر ایرانی است. و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، ظهور اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین المللی گواه این امر است.

خدائیان از فساد به عنوان پدیده ای بسیار پیچیده و چند بعدی یاد کرد و با اشاره به روش های مفسدان برای بهره برداری از خلاءهای فساد، تصریح کرد: مبارزه جدی با فساد نیازمند عزم دولت و قوه قضائیه و همکاری و تعامل این دو است. دو قدرت در مبارزه با این پدیده سوزاندن زنان نقش اساسی دارند.

وی با تشریح جایگاه سازمان بازرسی در سلامت اداری و مالی کشور، نقش پیشگیرانه این سازمان را برجسته کرد و افزود: گاهی اوقات که سازمان بازرسی کل کشور قراردادی را منعقد می کند، ده ها میلیون دلار از مبلغ اولیه قرارداد، رقم می خورد. ، اما این پرونده ها تبدیل به پرونده نشده و به مراجع قضایی ارسال نمی شود.

خدائیان با اشاره به نتایج سازمان بازرسی کل کشور در سال 1402 گفت: در حوزه اراضی چند صد هکتار با نظارت سازمان بازرسی به خزانه برگشت داده شده است.

وی در پاسخ به ادعاهایی مبنی بر اینکه سازمان بازرسی کل کشور باعث دلسردی مدیریت شده است، ادامه داد: وظیفه سازمان بازرسی نظارت بر اجرای صحیح قانون و روان سازی امور است. بنابراین این سازمان هر مشکلی دارد به دلیل اجرای صحیح قانون است و اگر مدیری در مسیر قانون حرکت می کند نباید از سازمان بازرسی بترسد.

رئیس سازمان بازرسی با تاکید بر اینکه این سازمان دارای مدیران شجاع، پاک و مردمی است افزود: از سوی دیگر همه مدیران باید سایه سازمان بازرسی را بالای سر خود احساس کنند تا در چارچوب قانون حرکت کنند جلوگیری از جرایم و تخلفات

خدایان با بیان اینکه سازمان بازرسی کل کشور به دنبال نظارت قبل از وقوع فساد است، تصریح کرد: هدف و نیت این سازمان این نیست که به کشف فساد بپردازد، بلکه بیشتر اقدامات موثر سازمان بازرسی قبل از وقوع جرم و فساد است. . به عنوان نمونه بازرسان این سازمان در اغلب موارد عقد قرارداد مدیران را همراهی و راهنمایی می کنند تا تخلف یا تخلف صورت نگیرد.

وی در آستانه 20 اردیبهشت سال ابلاغ فرمان هشت ماده ای رهبر انقلاب در زمینه مبارزه همه جانبه و سازمان یافته با مفاسد مالی و اقتصادی به بررسی مواد این فرمان پرداخت و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب پیش از هر مسئولی علم مبارزه با فساد را در کشور فراگرفته و در بند اول این فرمان تاکید کرده اند که مبارزه با فساد با مخالفت مواجه خواهد شد.

خدایان با تاکید بر اینکه همه مسئولان باید اجرای این مصوبه را شعار خود در مبارزه با فساد قرار دهند، گفت: همه از فساد رنج می برند; هر فرد، حتی کسانی که در روستایی در دورترین نقطه ایران زندگی می کنند. زیرا فساد مانند موریانه ای است که کم کم ساختمانی را بدون سروصدا ویران می کند و لازم است همه عزم جدی در اجرای فرامین مقام معظم رهبری داشته باشند تا در مدیریت خود به وجود خداوند متعال سربلند باشیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور به وظایف و اختیارات این سازمان اشاره کرد و گفت: بر اساس ماده 2 قانون سازمان های بازرسی، چنانچه دولت در شرکتی سهام داشته باشد یا به نحوی بر آن نظارت یا کمک کند، سازمان سازمان بازرسی حق نظارت و ورود به آن شرکت را دارد، اما در صورتی که شک و شبهه وجود داشته باشد که آیا این دستگاه مشمول نظارت سازمان بازرسی است یا خیر، آیین نامه اجرایی قانون سازمان که به تصویب رئیس رسیده است. قوه قضائیه تشخیص این موضوع را به سازمان بازرسی محول کرده است.

وی با تاکید بر حکم قانون برای تسریع در رسیدگی به پرونده ها توسط سازمان بازرسی کل کشور، خاطرنشان کرد: در قانون تصریح شده است که پرونده های سازمان بازرسی در دیوان عدالت، مراجع قضایی و هیأت های جرایم اداری باید ظرف مدت سه ماه رسیدگی شود و در صورت رسیدگی لازم به ذکر است که دلیل ذکر شده است، اما گاهی در برخی مراجع قضایی به این موضوع توجهی نمی شود.

وی ادامه داد: همچنین قانون سازمان بازرسی برای پیشنهادات این سازمان ضمانت اجرایی تعیین کرده است و مدیرعامل سازمان موظف است ظرف مدت 10 روز پیشنهاد را اجرا کند.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون دستگاه ها موظف هستند تمامی مدارک را به سازمان بازرسی تحویل دهند، تصریح کرد: در صورتی که دستگاه ها این موضوع را رعایت نکنند جرم است. در برخی موارد وارد سامانه شدیم و سامانه مقاومت کرد و مدارک را به سازمان تحویل نداد که منجر به تشکیل پرونده و ارسال به مراجع قضایی شد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: در صورتی که دستگاه بازرسی پرونده ای را مطرح کند و مرجع قضایی تشخیص دهد که خسارتی به اموال کشور وارد شده است، دادستان باید علاوه بر تعقیب متهم، درخواست غرامت بدون پرداخت هزینه کند. اگر آسیب دیدید، سرعت خود را کاهش دهید.

وی ادامه داد: اگر دولت در یک شرکت غیردولتی سهام داشته باشد، حتی اگر سهم کمی باشد و حق دولت تضییع شده باشد، نیازی به شکایت به مدیرعامل آن شرکت یا سازمان بازرسی کل کشور نیست و دادستان می تواند مستقیماً مداخله کند.

خدائیان در خصوص لزوم ارجاع پرونده به کارشناس گفت: در صورت نیاز به کارشناس در موردی، همکاران در سازمان بازرسی به عنوان کارشناسان بی طرف حاضر به همکاری هستند و نیازی به ارجاع کارشناس نیست. .

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به روند تهیه گزارش های سازمان گفت: در گزارش های سازمان بازرسی علاوه بر بازرس، بازرس نظامی، معاون امور بازرسی، بازرس کل و بازرس دادگستری نظر می دهد و پس از این مرحله معاونت تخصصی به سمت معاونت حقوقی می رود که کارشناسان آن اکثراً پزشکان حقوق هستند. بنابراین در هر پرونده سازمان دو یا سه قاضی مجرب نظر می دهند و پس از طی این مراحل پرونده از سازمان خارج می شود.

وی با اشاره به راه اندازی دبیرخانه ماده 6 قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مبارزه با فساد در سازمان بازرسی کل کشور، ادامه داد: در قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مبارزه با فساد اداری وجود دارد. حکمی که قضات را ملزم به رسیدگی به اتهاماتی از قبیل اختلاس، ارتشاء، تبانی و امثال آن می کند که مرتکبین آن به دو سال حبس یا بیشتر محکوم می شوند، مراتب را به سازمان بازرسی گزارش دهند و در سازمان بازرسی الف. هیئتی مرکب از نماینده سازمان بازرسی، نماینده قوه قضائیه، نماینده وزارت اطلاعات و نماینده وزارت اقتصاد و دارایی، نماینده بانک مرکزی، نماینده اتاق بازرگانی و در این همکاری کمیته ای تشکیل شده و موضوع بررسی می شود و در صورت محکومیت کیفری یک سری محدودیت هایی برای آنها اعمال می شود.

خدائیان با استقبال از تداوم برگزاری جلسات مشترک سازمان بازرسی و قضات گفت: پس از مقام معظم رهبری، رئیس قوه قضائیه بیشترین دغدغه را برای مبارزه با فساد دارد و عملکرد ایشان نشان داده است که هیچ گونه برخوردی را برنمی تابد. فساد داخلی و خارج از قوه قضائیه و سازمان بازرسی کل کشور با این دید در کنار دستگاه قضایی ایستاده است و امیدوارم با همکاری یکدیگر دست افراد معدودی را که به دنبال خیانت به ملت هستند کوتاه کنیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=246335

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.