افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
2

“سلاح های جوندگان پشمالو” با تغییرات آب و هوایی مبارزه می کند!

  • کد خبر : 246097
“سلاح های جوندگان پشمالو” با تغییرات آب و هوایی مبارزه می کند!

داده‌های ماهواره‌ای نشان می‌دهد که سگ‌های آبی بیش از آنچه ما فکر می‌کنیم به مبارزه با تغییرات آب و هوایی کمک می‌کنند. به گزارش ایسنا، ماهواره ها مناطق متراکم تری از پوشش گیاهی سبز را نشان می دهند که سگ های آبی بار دیگر نقش برجسته ای را ایفا می کنند. به گزارش اسپیس، با […]

داده‌های ماهواره‌ای نشان می‌دهد که سگ‌های آبی بیش از آنچه ما فکر می‌کنیم به مبارزه با تغییرات آب و هوایی کمک می‌کنند.

به گزارش ایسنا، ماهواره ها مناطق متراکم تری از پوشش گیاهی سبز را نشان می دهند که سگ های آبی بار دیگر نقش برجسته ای را ایفا می کنند.

به گزارش اسپیس، با تشدید گرم شدن کره زمین، خشکسالی، سیل و آتش سوزی در سراسر جهان، دانشمندان در غرب ایالات متحده به سگ های آبی روی آورده اند تا بخشی از آسیب را جبران کنند. دانشمندان دانشگاه ایالتی بویز و دانشگاه ایالتی یوتا از داده‌های ماهواره‌ای برای شناسایی جریان‌هایی استفاده کردند که می‌توانستند توسط سگ‌های آبی پس از ریشه‌کن کردن، برای ترویج پوشش گیاهی بازسازی شوند. آنها همچنین در حال ثبت چگونگی تغییر فراوانی آب و پوشش گیاهی مجاور آن نهرها پس از بازگشت سگ های آبی هستند. اینها معیارهایی برای سلامت محیط هستند.

جودی برانت، دانشیار دانشگاه ایالتی بویز که این خوشه را رهبری می‌کند، گفت: «ارزش واقعی استفاده از داده‌های ماهواره‌ای برای نظارت این است که افرادی روی زمین هستند که سخت کار می‌کنند، کارهایی مانند افزایش دسترسی به آب، افزایش زیستگاه انجام می‌دهند.» ماهی و گونه بسازید در بیانیه قبلی ناسا آمده است که داده های ماهواره ای برای تعیین کمیت تأثیر سگ های آبی بر اکوسیستم های محلی استفاده خواهد شد. هرچه بیشتر بتوانیم از آنها حمایت کنیم، می توان از این شیوه ها بیشتر استفاده کرد.

طبق مقاله ای در نیویورک تایمز، سگ های آبی “اسلحه های خزدار برای هوازدگی” هستند. بهنهاها ذاتاً برای ساختن سدها بر روی رودخانه ها و نهرها برنامه ریزی شده اند که اقدامی برای محافظت در برابر شکارچیانی مانند خرس و گرگ است. به گفته سرویس پارک ملی، این سدها از مواد به دست آمده از درختان، شاخه ها، سنگ ها و علف های بریده شده توسط دندان سگ های آبی ساخته شده اند و جریان آبی را که در غیر این صورت به منطقه می ترکد، کاهش می دهند. حوضچه‌هایی که متعاقباً توسط سدها ایجاد می‌شوند، پناهگاهی امن برای سگ‌های آبی ایجاد می‌کنند تا لانه‌های خود را به شکل کوره بسازند و همچنین پوشش گیاهی سبز را ترویج می‌کنند که به نوبه خود خطر آتش‌سوزی و اثرات طوفان‌های مکرر و شدید و سیل را در سال‌های اخیر کاهش می‌دهد . دومی به دلیل گرمایش جهانی ناشی از انسان کاهش می یابد.

در پایان قرن نوزدهم، سگ‌های آبی در دریاچه‌ها، نهرها و مرداب‌ها در سراسر آمریکای شمالی رایج بودند. با این حال، به گفته دپارتمان ماهی و حیات وحش کالیفرنیا، به دام انداختن غیرقانونی، به دلیل تقاضای جدید برای پوست بیش از حد، جمعیت این حیوان را از 400 میلیون در قرن هفدهم به تنها 10 تا 15 میلیون امروز کاهش داده است.

در پاسخ به این کاهش، کالیفرنیا، آیداهو و یوتا از جمله تعداد انگشت شماری از ایالت های ایالات متحده هستند که اخیراً برنامه های بازسازی بزرگی را آغاز کرده اند.

ابزار ارزیابی آنلاین بازیابی بیش از حد از داده‌های ماهواره‌های لندست ناسا و سنتینل اروپایی برای شناسایی مکان‌های بازسازی استفاده می‌کند که بیشترین سود را از معرفی مجدد سگ آبی می‌برند. این ابزار درختان موجود را در نظر می گیرد که سگ های آبی می توانند از آنها برای ساختن سدها استفاده کنند، در نتیجه جریان آب، پوشش گیاهی و زیرساخت های انسانی را در سایت افزایش می دهند. هنگامی که محققان مکانی را انتخاب می کنند، منطقه را مهمان نوازتر می کنند و با ساختن سازه های موقتی مانند سد، خانواده های سگ های آبی را جذب می کنند.

برانت در بیانیه اخیر ناسا گفت: «استفاده از داده های ماهواره ای به محققان این امکان را می دهد که نه تنها تلاش های طولانی مدت برای بازسازی را انجام دهند، بلکه نتایج را در طول زمان نیز رصد کنند. وی خاطرنشان کرد که داده‌های ماهواره‌ای همچنین می‌توانند شواهد تجربی از تلاش‌های بازسازی را ارائه دهند که می‌تواند برای افزایش بودجه و حمایت از سوی آژانس‌های فدرال، گروه‌های حفاظت، زمین و سایر مشاغل مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=246097

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.