افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
2

وظایف دستگاه های اجرای قانون سفته بازی و مالیات بر سفته بازی.

  • کد خبر : 245846
وظایف دستگاه های اجرای قانون سفته بازی و مالیات بر سفته بازی.

به گزارش بازار، نمایندگان در جلسه علنی امروز (یکشنبه 18 اردیبهشت ماه) شورای اسلامی در جلسه رسیدگی به ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر احتکار و احتکار به منظور کسب نظر شورا در خصوص اصلاح ماده 26 این قانون. این طرح با 149 رای موافق، 5 رای مخالف و 7 رای ممتنع از مجموع […]

به گزارش بازار، نمایندگان در جلسه علنی امروز (یکشنبه 18 اردیبهشت ماه) شورای اسلامی در جلسه رسیدگی به ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر احتکار و احتکار به منظور کسب نظر شورا در خصوص اصلاح ماده 26 این قانون. این طرح با 149 رای موافق، 5 رای مخالف و 7 رای ممتنع از مجموع 223 نماینده حاضر در جلسه مورد توافق.

ماده 26 به پیشنهاد کمیسیون و رای نمایندگان به شرح زیر اصلاح شد: دو تبصره به‌عنوان تبصره‌های (3) و (4) قانون مالیات‌های مستقیم به شرح زیر به ماده (132) الحاق می‌شود.

تبصره 3- در صورتی که مدت تحصیل کالاهای موضوع بند (1) ماده (46) این قانون متعلق به اشخاص تجاری دارای مجوز فعالیت اقتصادی از مراجع ذیصلاح در مناطق آزاد تجاری- صنعتی کمتر از پنج سال، عایدی سرمایه ناشی از انتقال دارایی ها طبق قوانین سرزمین اصلی مشمول مالیات می شود. در صورتی که مدت تحصیل دارایی های مذکور پنج سال یا بیشتر باشد، عایدی سرمایه حاصل از واگذاری دارایی های مذکور مشمول مالیات با نرخ صفر خواهد بود.

تبصره 4- عواید سرمایه ای ناشی از واگذاری دارایی های موضوع بند (2) ماده (46) این قانون متعلق به مشاغلی است که دارای مجوز فعالیت اقتصادی از مراجع ذیصلاح در مناطق تجاری- صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی می باشند. فاقد شماره سفارش خاص برای مناطق آزاد تجاری-صنعتی و همچنین کالاهای موضوع بندهای (3) و (4) ماده (46) این قانون متعلق به اشخاص مذکور مطابق قوانین قلمرو قاره .

همچنین در ادامه بررسی این طرح، نمایندگان با 152 رأی موافق، 3 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 226 نماینده حاضر در جلسه با اصلاح ماده 27 موافقت کردند.

طبق ماده 27 اصلاح شده؛

دو تبصره به شرح ذیل به عنوان تبصره‌های (9) و (10) به ماده (169) قانون مالیات‌های مستقیم اضافه می‌شود:

تبصره 9- تکمیل اطلاعات سامانه ملی املاک و مسکن کشور:

الف- سازمان و سند ثبتی املاک کشور موظف است ظرف یک سال پس از لازم الاجراء شدن این ماده اطلاعات املاک و مستغلات را طبق استانداردها و الزامات اعلام شده از سوی وزارت راه و شهرسازی و ارگانیسم به صورت سیستمی ارائه نماید. .

ب- وزارت راه و شهرسازی موظف است سامانه های ملی املاک و مسکن کشور را با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سازمان با استفاده از اطلاعات اسناد رسمی موجود در ثبت الکترونیکی تکمیل کند. . سامانه اسناد الکترونیکی و صورتحساب معاملات ملکی در کشور.

ج- کلیه شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور موظفند ظرف یک سال پس از ورود، شناسه یکتای ملک را طبق استاندارد اعلام شده توسط وزارت راه و شهرسازی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درج نمایند لازم الاجرا این قانون پس از دریافت پروانه ساختمانی و همچنین گواهی پایان عملیات ساختمانی. وزارت کشور موظف است اطلاعات پروانه های ساختمانی مذکور و گواهی پایان عملیات ساختمانی را جهت ثبت در سامانه ملی املاک و مسکن در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهد.

د- وزارت راه و شهرسازی موظف است امکان دسترسی آنلاین به اطلاعات سامانه ملی املاک و مسکن سازمان کشور، وزارت کشور و سند و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را فراهم کند نیازهای اعلام شده شما

هـ- آیین نامه اجرایی این تبصره ظرف مدت شش ماه پس از تاریخ تصویب توسط وزارت راه و شهرسازی با همکاری سازمان، وزارت کشور و سازمان ثبت اسناد و املاک تهیه می شود. این تبصره به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

تبصره 10- سازمان ثبت احوال كشور موظف است اطلاعات پايگاه خانوار موضوع بند (2) تبصره (8) ماده (169) و در چارچوب مصوبات شوراي ديوان عالي سايبرنتيك را به طور مستمر به روز نمايد. کارگروه تعاملی فضا و دولت الکترونیک دسترسی لازم را به صورت رایگان در اختیار وزارت راه و شهرسازی و سازمان قرار می دهد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=245846

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.