افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
2

مدیریت اجباری بورس و فرابورس لغو شد

  • کد خبر : 245701
مدیریت اجباری بورس و فرابورس لغو شد

به گزارش بازار، با تصویب هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، مدیریت بازار از اجباری خارج و به بورس و فرابورس منتقل شد. جزئیات این مصوبه و تغییرات ارائه شده در نشست خبری با حضور مدیران سازمان و بورس اعلام خواهد شد. گفتنی است، معاون عملیات بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران در شهریور […]

به گزارش بازار، با تصویب هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، مدیریت بازار از اجباری خارج و به بورس و فرابورس منتقل شد. جزئیات این مصوبه و تغییرات ارائه شده در نشست خبری با حضور مدیران سازمان و بورس اعلام خواهد شد.

گفتنی است، معاون عملیات بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران در شهریور ماه 1398 و همزمان با ریزش بازار سرمایه با صدور اطلاعیه ای به مدیران عامل شرکت های بورسی اعلام کرد که با توجه به اهمیت روزافزون بازار الزامات نقدینگی و نیاز به تنظیم عرضه و تقاضای بازار مطابق با مقررات. ثبات بازار سرمایه و حفظ حقوق سرمایه گذاران و سهامداران با رکن مدیریت موثر بازار توسط ناشر و سهامداران شرکت ها، بخشی از الزامات پذیرش شرکت ها است.

بر این اساس، شرکت‌ها می‌بایست فوراً نسبت به درخواست فعال بازار مجاز سازمان بورس و ارائه درخواست رسمی برای ارائه خدمات فعال بازار از اپراتور منتخب بازار آن شرکت با توجه به متغیرها و درج نام شرکت، تاریخ شروع به کار اقدام کنند. فعالیت بازار، مدت فعالیت فعال در بازار حداقل شش ماه، نام اپراتور، کارگزاران بازار باید حجم سفارش تجمعی یک بیستم حداقل حجم معاملات روزانه، حداقل حجم معاملات روزانه 20 درصد را ارسال کنند. میانگین حجم معاملات روزانه در ماه گذشته (20 روز معاملاتی گذشته) و محدوده قیمت سفارش 3 درصد، حداکثر تا 10 اکتبر 2019.

در عین حال اعلام شد رعایت بند 7 در ابتدای عملیات مدیریت بازار با 5 درصد میانگین معاملات روزانه یک ماه گذشته بدون مانع بوده و رعایت دقیق بند 7 تعهدات الزامی است. مدیریت بازار حداکثر ظرف مدت 4 ماه از تاریخ مذکور.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=245701

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.