افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
2

معرفی ربات انسان نما تیانگونگ: رباتی که مانند انسان می دود!

  • کد خبر : 245193
معرفی ربات انسان نما تیانگونگ: رباتی که مانند انسان می دود!

مرکز نوآوری ربات های انسان نما پکن از روباتی به نام «تیانگونگ» رونمایی کرده است که می تواند با سرعت انسان 6 کیلومتر در ساعت بدود. این دستاورد یک پیشرفت قابل توجه در زمینه رباتیک محسوب می شود، زیرا تیانگونگ اولین ربات انسان نما تمام الکتریکی جهان است که به چنین قابلیتی دست یافته است. […]

مرکز نوآوری ربات های انسان نما پکن از روباتی به نام «تیانگونگ» رونمایی کرده است که می تواند با سرعت انسان 6 کیلومتر در ساعت بدود. این دستاورد یک پیشرفت قابل توجه در زمینه رباتیک محسوب می شود، زیرا تیانگونگ اولین ربات انسان نما تمام الکتریکی جهان است که به چنین قابلیتی دست یافته است.

تیانگونگ; برای کاربردهای مختلف طراحی شده است

قد تیانگونگ 163 سانتی متر و وزن او 43 کیلوگرم است. طراحی سبک وزن این ربات به شما این امکان را می دهد که راحت تر و پایدارتر بدوید. Tiangong از انواع حسگرها برای درک محیط خود استفاده می کند، از جمله حسگرهای بصری، یک واحد اندازه گیری اینرسی با دقت بالا (IMU) و حسگرهای دید سه بعدی. این آرایه‌های حسگر به ربات اجازه می‌دهد تا به طور موثر در محیط خود حرکت کند. علاوه بر این، Tiangong مجهز به سنسورهای شش بعدی با دقت بالا برای دریافت بازخورد دقیق نیرو است.

تیانگونگ از روش جدیدی برای یادگیری مهارت های حرکتی به نام «یادگیری تقویتی تقلیدی مبتنی بر حافظه حالت» استفاده می کند. در واقع این روش نقش اساسی در توانایی ربات برای عملکرد طبیعی دارد.

توسعه دهندگان Tiangong بر ماهیت باز و سازگاری بالای این ربات تاکید کرده اند. این ربات دارای رابط های ارتباطی باز و انعطاف پذیری بالایی از نظر به روز رسانی نرم افزار، سخت افزار و سایر ماژول های کاربردی است. این سازگاری پتانسیل ربات را برای سناریوهای کاربردی مختلف تضمین می کند و می تواند برای کارهای مختلف با برخی تغییرات و سفارشی سازی ها استفاده شود.

ربات انسان نما تیانگونگ

حتی بدون دریافت بازخورد بصری، Tiangong توانسته است با موفقیت از شیب ها و پله ها عبور کند و توانایی خود را در سازگاری با محیط های در حال تغییر نشان دهد. او همچنین با تنظیم گام های خود در هنگام برخورد با موانع یا زمین های ناهموار، چابکی خود را نشان داده است.

افتتاح Tiangong گام مهمی در توسعه ربات های انسان نما است. توانایی عملکرد طبیعی ربات درهای جدیدی را به روی کاربردهای بالقوه در زمینه های مختلف، از جمله عملیات جستجو و نجات، واکنش به بلایا و صنعت تولید می گشاید. در حالی که احتمالا این ربات هنوز به تحقیق و توسعه بیشتری نیاز دارد، تیانگونگ گامی امیدوارکننده به سمت روبات های انسان نما همه کاره تر و کارآمدتر در آینده برداشته است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=245193

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.