افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

راهنمای کامل مراقبت های بعد از جراحی پروتز سینه

  • کد خبر : 245037
راهنمای کامل مراقبت های بعد از جراحی پروتز سینه

امروزه تناسب اندام و خوش اندام در کنار زیبایی صورت به یکی از دغدغه های اصلی افراد به خصوص خانم ها تبدیل شده است. زنانی که علاوه بر تناسب اندام و لاغری متعادل به دنبال بهبود برجستگی خود هستند افتادگی سینه ها و سینه ها نیز به خوبی فرم گرفته اند. پروتز سینه به عنوان […]

امروزه تناسب اندام و خوش اندام در کنار زیبایی صورت به یکی از دغدغه های اصلی افراد به خصوص خانم ها تبدیل شده است. زنانی که علاوه بر تناسب اندام و لاغری متعادل به دنبال بهبود برجستگی خود هستند افتادگی سینه ها و سینه ها نیز به خوبی فرم گرفته اند. پروتز سینه به عنوان یکی از پرطرفدارترین عمل های زیبایی این خواسته خانم ها را برآورده می کند.

جراحی پروتز سینه علاوه بر کاربرد زیبایی، راه حلی برای خانم هایی است که به دلیل بیماری هایی مانند سرطان سینه مجبور به تخلیه سینه شده اند. این جراحی اعتماد به نفس از دست رفته را به این افراد باز می گرداند و به آنها در مسیر بهبودی کمک می کند.

مراقبت های بعد از پروتز سینه

عناوین مقاله را ببینید

بهترین مراقبت های بعد از جراحی پروتز سینه

به گفته کلینیک زیبایی آرتا، مراقبت صحیح پس از جراحی پروتز سینه نقش اساسی در دستیابی به نتیجه مطلوب و رضایت بخش دارد. در زیر، مراقبت های بعد از جراحی پروتز سینه را با جزئیات بررسی می کنیم تا در این زمینه به شما کمک کنیم.

1- نحوه خوابیدن بعد از جراحی پروتز سینه

3 تا 4 هفته بعد از عمل باید به پشت بخوابید. این به کاهش تورم و درد کمک می کند. از دو یا سه بالش برای صاف نگه داشتن سر و شانه ها استفاده کنید تا فشار روی قفسه سینه کاهش یابد و تنفس شما بهبود یابد. البته بهتر است تا 6 هفته بعد از عمل از خوابیدن به پهلو یا شکم خودداری کنید. این می تواند به پروتزها فشار وارد کند و آنها را از جای خود خارج کند.

نحوه خوابیدن بعد از جراحی پروتز سینه
نحوه خوابیدن بعد از جراحی پروتز سینه

2- تغذیه سالم بعد از جراحی پروتز سینه

تغذیه سالم پس از جراحی پروتز سینه نقش اساسی در روند بهبودی و حفظ سلامتی شما دارد. با خوردن غذاهای مغذی و سالم می توانید به بهبود سریع بدن و رسیدن به سلامت کامل کمک کنید. نوشیدن مقدار زیادی آب (حدود 8 لیوان در روز) برای هیدراته نگه داشتن بدن و کمک به دفع مواد زائد ضروری است. میوه ها و سبزیجات سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها هستند که به تقویت سیستم ایمنی و تسریع روند بهبودی کمک می کنند.

مصرف پروتئین برای ترمیم بافت و عضله توصیه می شود. علاوه بر این، مصرف چربی‌های سالم مانند امگا 3 موجود در ماهی‌های چرب، آجیل، دانه‌ها و روغن زیتون روند بهبودی را تسهیل می‌کند.

قرار دادن بازوها بعد از عمل پروتز سینه

به طور کلی، پس از جراحی پروتز سینه، برای جلوگیری از فشار بر روی پروتز و محل برش، حرکات بازو به میزان معینی به مدت 4 تا 6 هفته پس از عمل محدود می شود و از حرکات کششی که به قفسه سینه فشار وارد می کند خودداری می شود. ماهیچه ها . حتی هنگام حرکت دادن اجسام، بهتر است به جای خم شدن کمر، آرنج خود را خم کنید.

حمام کردن بعد از جراحی پروتز سینه

استحمام بعد از 2 تا 3 روز پس از جراحی پروتز سینه مجاز است. اما این زمان ممکن است با توجه به نوع عمل، محل قرار دادن پروتز و وضعیت سلامت بیمار توسط پزشک تعیین شود. از صابون یا پرز مستقیماً روی بریدگی ها استفاده نکنید. لطفا توجه داشته باشید که شنا کردن در وان یا استخر بسیار خطرناک است مگر اینکه پزشک به شما اجازه دهد.

حمام کردن بعد از جراحی پروتز سینه
حمام کردن بعد از کاشت سینه

مدیریت درد بعد از جراحی پروتز سینه

وجود درد ناشی از برش جراحی و دستکاری بافت پس از جراحی پروتز سینه طبیعی است. درد معمولاً در عرض چند روز یا چند هفته کاملاً از بین می رود. پزشک مسکن‌هایی را برای کنترل درد تجویز می‌کند که باید طبق دستور مصرف کنید.

استفاده از کیسه یخ در 24 تا 48 ساعت اول پس از جراحی می تواند به کاهش درد و تورم کمک کند. تکنیک های تمدد اعصاب مانند تنفس عمیق و مدیتیشن نیز می توانند در کاهش درد و اضطراب موثر باشند.

پوشیدن سوتین طبی بعد از جراحی پروتز سینه

پوشیدن سوتین طبی بعد از جراحی پروتز سینه بسیار مهم است. سوتین طبی می تواند از سینه ها در برابر ضربه و فشار محافظت کند. با کمک این مراقبت ویژه، سینه ها فشرده شده و درد و تورم کاهش می یابد. یکی از مزایای سوتین طبی ثابت نگه داشتن پروتز و جلوگیری از حرکت آن است. با کمک این روش بعد از عمل شاهد بهبود ظاهر سینه های خود خواهید بود.

    سوتین طبی بعد از پروتز سینه.
پوشیدن سوتین طبی بعد از جراحی پروتز سینه

فعالیت های روزانه را بعد از جراحی پروتز سینه محدود کنید

پس از جراحی پروتز سینه، برای بهبودی کامل و جلوگیری از عوارض، لازم است فعالیت های روزانه را تا حدی محدود کرد. تا زمانی که پزشک به شما اجازه دهد از انجام فعالیت‌های سنگین مانند بلند کردن اجسام سنگین، ورزش‌های شدید و کارهای سنگین خودداری کنید. اما از هفته سوم کم کم می توانید فعالیت های ورزشی سبک مانند پیاده روی و شنا انجام دهید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=245037

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.