افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

مجلس آینده باید دارای دو فراکسیون اکثریت و اقلیت باشد

  • کد خبر : 244861
مجلس آینده باید دارای دو فراکسیون اکثریت و اقلیت باشد

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از ایرنا؛ یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اولویت کاری مجلس دوازدهم گفت: پیگیری برنامه هفتم توسعه مهمترین اولویت مجلس آینده است و مقام معظم رهبری نیز سیاست های کلی خود را ابلاغ کردند. ناگفته نماند که مجلس یازدهم اقدام به تکمیل برنامه هفتم توسعه کرد […]

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از ایرنا؛ یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اولویت کاری مجلس دوازدهم گفت: پیگیری برنامه هفتم توسعه مهمترین اولویت مجلس آینده است و مقام معظم رهبری نیز سیاست های کلی خود را ابلاغ کردند.

ناگفته نماند که مجلس یازدهم اقدام به تکمیل برنامه هفتم توسعه کرد و تقریباً آماده پیگیری مجلس دوازدهم است. از سوی دیگر، برنامه هفتم توسعه برای دستیابی به اهداف خود نیازمند حکمرانی صحیح است. برنامه ای که سه محور دارد. اول رشد اقتصادی که به طور متوسط ​​باید 8 درصد باشد و دوم تورم تک رقمی. حداکثر بعد از پنج سال باید به عدد تک رقمی برسیم و سومی: در ضریب جینی ما اختلاف درآمد دهک اول و دهم کاهش یابد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: اگر مجلس دوازدهم این سه نکته را ساماندهی کند عملا به وظیفه اصلی خود عمل کرده است.

بهنر همچنین با اشاره به آرایش سیاسی در مجلس آینده بیان کرد: مجلس باید حداقل دارای دو فراکسیون اقلیت و اکثریت باشد. فراکسیون اکثریت نیز باید زمینه رقابت جناح اقلیت را فراهم کند.

همچنین بیش از 80 درصد تصمیمات مجلس غیرحزبی است و لازم نیست همه تصمیمات مجلس جناحی باشد. اختلافات و رقابت های جناحی وجود دارد، اما هدف باید کمک به دولت مستقر در پیشبرد امور باشد.

وی تصریح کرد: متأسفانه گاهی مجلس در همه دستگاه ها رقابت بین فراکسیون ها برگزار می کند که این رقابت ها اصلا ضروری نیست. مجالس مستقر باید از دولت مستقر حمایت کنند و دولت باید مجلس را همراهی کند و قرار نیست نیروها در مقابل هم باشند.

رئیس جبهه یاران امام و سران آنها تصریح کرد: همین تعامل است که کشور را در مسیر توسعه قرار می دهد و اگر رقابت های غیرضروری و مخرب وارد کار شود، کار متوقف می شود و ضرر و زیان بیشتر می شود. به همین دلیل تعامل باید جزو برنامه های اصلی دولت و مجلس باشد و پس از پایان رقابت، دوستی و همگرایی حاکم شود.

به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره شورای اسلامی در 20 اسفند 1402 برگزار شد و 245 نامزد وارد مجلس شدند و سرنوشت 45 کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات که برگزار می شود مشخص می شود. در 21 می

بر اساس اعلام وزارت کشور، تعداد آرای صحیح ماخوذه در حوزه انتخابیه تهران یک میلیون و 569 هزار و 857 نفر بود که از بین کاندیداها 14 نفر به صورت مستقیم وارد مجلس شدند و 32 نفر دیگر با باقی ماندن 16 کرسی به مرحله دوم انتخابات راه یافتند. بقیه بهارستان 31 اردیبهشت ماه به مصاف هم می روند.

آخرین جلسه مجلس یازدهم 11 خرداد و مراسم افتتاحیه شورای اسلامی دوره دوازدهم 16 خرداد با حضور مقامات کشوری و لشکری ​​و با پیام مقام معظم رهبری برگزار می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=244861

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.