افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
2

درباره عفونت ادراری بیشتر بدانید

  • کد خبر : 244777
درباره عفونت ادراری بیشتر بدانید

فوق تخصص بیماری های عفونی و گرمسیری تصریح کرد: تشخیص به موقع و به موقع عفونت ادراری می تواند از سرایت عفونت به کلیه ها، خون و متعاقب آن نارسایی کلیه و سایر عوارض مانند فشار خون و ضایعات آناتومیکی جلوگیری کند. آفتاب نیوز: دکتر زینب محسنی افشار گفت: عفونت دستگاه ادراری یکی از عفونت […]

فوق تخصص بیماری های عفونی و گرمسیری تصریح کرد: تشخیص به موقع و به موقع عفونت ادراری می تواند از سرایت عفونت به کلیه ها، خون و متعاقب آن نارسایی کلیه و سایر عوارض مانند فشار خون و ضایعات آناتومیکی جلوگیری کند.

آفتاب نیوز:

دکتر زینب محسنی افشار گفت: عفونت دستگاه ادراری یکی از عفونت های ناشی از وجود میکروارگانیسم های عفونی در کلیه ها، مجاری ادراری و مثانه است که متاسفانه در افراد شیوع بالایی دارد، به طوری که در بین 1 و 2 درصد کودکان و 20 نفر درصد زنان در سنین باروری

به گفته این پزشک متخصص در مردان، افراد مسن، بیماران با ایمنی ضعیف، بیماری های زمینه ای یا اختلالات عملکردی، آناتومی ادرار نیز در معرض خطر بالایی برای ابتلا به عفونت ادراری هستند.

دکتر محسنی افشار با بیان اینکه عفونت های ادراری بسته به محل درگیری می تواند تظاهرات مختلفی داشته باشد، گفت: عفونت های دستگاه ادراری تحتانی اغلب با تکرر و سوزش ادرار، میل شدید و فوری به ادرار کردن، ادرار کدر یا تغییر رنگ و فوق شرمگاهی خود را نشان می دهد. درد در حالی که عفونت های دستگاه ادراری فوقانی ممکن است با تب، لرز، درد پهلو و کمر، حالت تهوع، استفراغ و تغییر هوشیاری علاوه بر علائم فوق ظاهر شوند.

وی بهترین راه برای کنترل عفونت های ادراری در جامعه را پیشگیری از آن دانست و گفت: با اقداماتی مانند نوشیدن مایعات فراوان به ویژه آب، رعایت بهداشت، پرهیز از پوشیدن لباس های تنگ و نایلونی می توان از عفونت ادراری پیشگیری کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=244777

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.