افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
3

کاهش 10 درصدی بارندگی در استان اصفهان/ روند بارش ها معکوس شد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 244480
کاهش 10 درصدی بارندگی در استان اصفهان/ روند بارش ها معکوس شد – خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، میانگین بارندگی استان اصفهان از ابتدای سال زراعی (مهر) ۱۴۰۲ تا ۹ فروردین ۱۴۰۳ به ۱۵۵.۳ میلی‌متر رسید که نسبت به بارش‌های دریافتی استان در مدت مشابه ۲۳.۳ میلی‌متر است. نسبت به سال قبل که 178.6 میلی متر بود، 13 درصد کاهش داشته است. میانگین بارندگی استان تا پایان فروردین نسبت […]

به گزارش خبرنگار مهر، میانگین بارندگی استان اصفهان از ابتدای سال زراعی (مهر) ۱۴۰۲ تا ۹ فروردین ۱۴۰۳ به ۱۵۵.۳ میلی‌متر رسید که نسبت به بارش‌های دریافتی استان در مدت مشابه ۲۳.۳ میلی‌متر است. نسبت به سال قبل که 178.6 میلی متر بود، 13 درصد کاهش داشته است. میانگین بارندگی استان تا پایان فروردین نسبت به مدت مشابه درازمدت حدود 10 درصد کاهش داشته است.

میانگین بارندگی یک سال کشاورزی کامل در استان اصفهان 197.38 میلی متر است. سال برداشت از اول اکتبر هر سال تا 31 سپتامبر سال بعد محاسبه می شود.

بر اساس آمار اداره کل هواشناسی استان اصفهان، کلانشهر اصفهان از ابتدای سال زراعی (مهر 1402) تا 9 فروردین ماه 113 میلی متر بارندگی داشته است، این در حالی است که میانگین بارندگی در شهر اصفهان در مدت مشابه سال گذشته این میزان بوده است. 140.1 میلی متر و در دراز مدت 106 میلی متر بود.

میانگین بارندگی در یک سال کشاورزی کامل در شهر اصفهان 123.1 میلی متر است. بر اساس آمار اداره کل هواشناسی استان، میانگین بارندگی اصفهان در سال زراعی جاری نسبت به سال زراعی قبل (1402-1401) 19 درصد کاهش و نسبت به دوره طولانی 6.5 درصد افزایش داشته است. مدت، اصطلاح. (63 ساله).

کاهش بارندگی در مناطق غربی و جنوبی استان اصفهان

فریدونشهر به عنوان بارانی ترین در سال زراعی جاری شهرستان استان اصفهان از مهر سال گذشته تا پایان فروردین 396.6 میلی متر بارندگی داشته است. در حالی که باران از این خط در مدت مشابه سال گذشته 460 میلی متر و در بلند مدت 508 میلی متر بوده است.

میانگین بارندگی یک سال زراعی کامل در فریدونشهر 571 میلی متر است و بارندگی امسال در این شهرستان نسبت به سال زراعی گذشته 14 درصد و نسبت به دوره بلندمدت 21 درصد کاهش نشان می دهد.

سمیرم به عنوان دومین شهر پرباران استان اصفهان از ابتدای سال زراعی (مهرماه) تا 9 فروردین ماه 378 میلی متر بارندگی داشته که میانگین بارندگی این شهرستان در مدت مشابه سال گذشته به 533 میلی متر و 425 میلی متر رسیده است. میلی متر در دوره بلندمدت

میانگین بارندگی یک سال کامل کشاورزی در شهرستان سمیرم 475 میلی متر است. بر اساس آمار اداره کل هواشناسی استان اصفهان، بارندگی سمیرم امسال نسبت به دوره قبل ۲۹ درصد و نسبت به بلندمدت ۱۱ درصد کاهش داشته است.

همچنین میانگین بارندگی شهرستان چادگان در سال زراعی جاری تا پایان فروردین به 180 میلی‌متر رسید، در حالی که در مدت مشابه سال قبل 286 میلی‌متر و در بلندمدت 249 میلی‌متر بود.

میانگین بارندگی یک سال کامل کشاورزی در این شهرستان 288 میلی متر است. برهمن میانگین بارندگی چادگان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 37 درصد و نسبت به دوره بلندمدت 27 درصد کاهش داشته است.

تجزیه و تحلیل آمارهای ارائه شده از سوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان نشان می دهد که علیرغم کاهش بارندگی در شهرستان های سردسیر غربی و جنوبی استان در سال زراعی جاری، میانگین بارندگی در شهرهای گرمسیری با هوای گرم و خشک در شمال کشور است. و شرق استان نسبت به سال قبل و مدت طولانی افزایش یافته است.

افزایش 40 تا 100 درصدی بارندگی در نسخه و کاشان

مثلا میانگین بارندگی شهر. نسخه از ابتدای کارزار کشاورزی فعلی تا پایان آوریل به 92 میلی متر رسیده است. در حالی که میزان بارندگی در این شهرستان در مدت مشابه سال گذشته 64 میلی متر و در بلند مدت تا این تاریخ 65.7 میلی متر بوده است.

میانگین بارندگی یک سال کشاورزی کامل شهرستان نسخه اندازه آن 76.6 میلی متر است. بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان میانگین بارندگی شهرستان در سال جاری نسخه نسبت به مدت مشابه کمپین قبلی 41.4 درصد و نسبت به دوره طولانی 39 درصد افزایش داشته است.

همچنین میانگین بارندگی در شهرستان کاشان در شمال استان اصفهان از ابتدای سال زراعی تاکنون 112.7 میلی متر برابر با میانگین بلندمدت این مدت است. خط و این در حالی است که میزان بارندگی در این شهرستان در مدت مشابه سال گذشته 56.7 میلی متر بوده است.

میانگین بارندگی برای یک سال کامل کشاورزی در شهرستان کاشان 132.7 میلی متر است. بر این اساس میانگین بارندگی این شهرستان در سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 100 درصد افزایش داشته است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان میانگین بارندگی در شهرستان نایین از ابتدای سال زراعی تاکنون به 87 میلی متر رسیده و این در حالی است که میزان بارندگی در سال جاری خط در دوره مشابه کمپین قبلی 57 میلی متر و دوره طولانی 78 میلی متر بود.

روند بارش ها در اصفهان معکوس شد

میانگین بارندگی یک سال کامل کشاورزی در شهرستان نایین 91 میلی متر است. در نتیجه میانگین بارندگی این شهرستان در دوره کشاورزی جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 54 درصد و نسبت به دوره بلندمدت 12 درصد افزایش داشته است.

بر اساس آمار اداره کل هواشناسی استان اصفهان میانگین بارندگی در اردستان 9 درصد، نطنز 26 درصد و کبوترآباد پنج درصد نسبت به دوره بلندمدت این شهرها افزایش نشان می دهد. در حالی که بارندگی در شهرهای سردسیر و پرباران غرب و شمال غرب استان از جمله داران، گلپایگان، خوانسار و میمه نسبت به دوره بلندمدت به ترتیب 25، 9.4، 5.5 و 5.4 درصد کاهش داشته است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=244480

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.