افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
4

تعرفه برق چهار برابر شد احتمال کاهش هشت درصدی تولید محصولات فولادی.

  • کد خبر : 24445
تعرفه برق چهار برابر شد احتمال کاهش هشت درصدی تولید محصولات فولادی.

بازار؛ گروه آب و انرژی: همزمان با افزایش مصرف برق به بیش از 71 هزار مگاوات، قطع برق در صنایع نیز آغاز شده است. البته فعالان صنعت مدعی هستند که این کاهش ها بر اساس هماهنگی با وزارت نیرو بوده و هیچ گاه قطع برنامه ای خارجی در این صنعت صورت نگرفته است. احمد دنیای […]

بازار؛ گروه آب و انرژی: همزمان با افزایش مصرف برق به بیش از 71 هزار مگاوات، قطع برق در صنایع نیز آغاز شده است. البته فعالان صنعت مدعی هستند که این کاهش ها بر اساس هماهنگی با وزارت نیرو بوده و هیچ گاه قطع برنامه ای خارجی در این صنعت صورت نگرفته است. احمد دنیای نور از اعضای انجمن فولادسازان به بازار می گوید: وزارت نیرو پیش از شروع پیک مصرف، برنامه خاموشی در صنایع را اعلام کرده است. بنابراین تا چند ساعت دیگر برق برخی از صنایع را قطع خواهد کرد. در چند ساعت انرژی الکتریکی تحویلی به برخی صنایع را کاهش می دهد. این در حالی است که چندین صنعت کوچک از این کاهش و محدودیت ها مستثنی هستند.

البته وی همچنین گفت که تاکنون تمام کاهش ها و محدودیت ها بر اساس برنامه زمان بندی اعلام شده از سوی وزارت نیرو انجام می شد و ما در صنایع تعطیلی خارج از ساعات کاری نداشتیم.

تحقیقات نشان می دهد که برنامه های اعمال شده برای مدیریت مصرف برق در صنعت فولاد منجر به کاهش هزار مگاواتی مصرف برق شده است.

یکی از اعضای اتحادیه فولادسازان با اشاره به اینکه فولادسازان حدود 4600 مگاوات در مصرف برق کشور مشارکت دارند، ادامه داد: تحقیقات نشان می دهد برنامه های اعمال شده در زمینه مدیریت مصرف برق منجر به کاهش هزار مگاواتی مصرف می شود. برق خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به تاثیر قطعی برق بر وضعیت بهره وری بیان کرد: با توجه به قطعی و محدودیت های برق، احتمال کاهش 7 تا 8 درصدی میزان تولید وجود دارد. البته این کاهش تولید تاکنون تاثیری بر بازار نداشته است.

دنیانور همچنین از کمبود عرضه محصولاتی مانند آهن اسفنجی خبر داد و افزود: کمبود این محصول تولید اسلب و شمش را تحت تاثیر قرار داده است. البته این تاثیر نتوانسته تاثیر زیادی بر بازار بگذارد زیرا به دلیل محدودیت در تامین برق تقاضا برای آهن اسفنجی کاهش یافته است.

افزایش 8 تا 12 درصدی هزینه تولید فولاد

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با انتقاد از افزایش بی رویه مواد غذایی برای صنایع گفت: صنایع علاوه بر افزایش قیمت مواد غذایی با افزایش شدید قیمت برق مواجه هستند. اگرچه توانیر مدعی است قیمت برق صنایع دو برابر شده است، اما از آنجایی که قیمت ها پس از سقف مجاز به صورت تصاعدی افزایش یافته است، می توان گفت که قیمت برق چهار برابر شده است.

میانگین قیمت تمام شده تولید محصولات زنجیره فولاد نسبت به سال گذشته بین 8 تا 12 درصد افزایش داشته است

وی در پاسخ به انتقادات مطرح شده درباره مصرف بالای برق در صنایع ایران گفت: این گفته صحت ندارد.

به گفته این عضو انجمن فولادسازان، قیمت تمام شده انرژی در تولید در سال جاری بین 35 تا 40 درصد افزایش یافته است، وی ادامه داد: البته متوسط ​​هزینه تولید محصولات زنجیره ای فولاد نیز 8 و 12 درصد افزایش یافته است. .

علی آبادی مخالف قیمت های اجباری است

وی با بیان اینکه خواسته ما از وزارت صنعت حمایت از صنعت در برابر افزایش قیمت بردارهای انرژی است، گفت: رشد قیمت ها در این بخش هزینه های صنایع را به شدت افزایش داده است.

وزیر جدید صامت اعتقادی به قیمت های دستوری ندارد و معتقد است قیمت ها باید بر اساس نظام عرضه و تقاضا تعیین شود

دنیای نور در بخشی دیگر از سخنان خود با انتقاد از قیمت های اجباری گفت: به نظر می رسد وزیر جدید صمت اعتقادی به قیمت های اجباری ندارد و معتقد است قیمت ها باید بر اساس نظام عرضه و تقاضا تعیین شود.

یکی از اعضای انجمن فولادسازان تاکید کرد: تولید سالانه فولاد کشور از 380 هزار تن در سال 1357 به حدود 35 میلیون تن رسیده است که از طریق این صنعت داده می شود، بنابراین قطعاً باید اصلاحاتی در تعرفه ها انجام شود. فعالان این صنعت تا اهداف این صنعت به صورت واقع بینانه و پایدار محقق شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=24445

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.