افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

بانک ها باید از اختلاس جلوگیری کنند/نیاز به رونق اقتصاد و تولید – خبرگزاری مهر ایران و جهان خبر

  • کد خبر : 244248
بانک ها باید از اختلاس جلوگیری کنند/نیاز به رونق اقتصاد و تولید – خبرگزاری مهر ایران و جهان خبر

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله جوادی آملی در دیدار ابوالفضل نجارزاده رئیس کل بانک ملی ایران گفت: پول در کشور بعد از مسائل اعتقادی حرف اول را می زند. حضرت امیر علیه السلام فرموده ای نورانی دارد: «خداوند بر بندگان تازیانه درد برای فقر بزند». هیچ آفتی بدتر از فقر نیست، این اولین اصل […]

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله جوادی آملی در دیدار ابوالفضل نجارزاده رئیس کل بانک ملی ایران گفت: پول در کشور بعد از مسائل اعتقادی حرف اول را می زند. حضرت امیر علیه السلام فرموده ای نورانی دارد: «خداوند بر بندگان تازیانه درد برای فقر بزند». هیچ آفتی بدتر از فقر نیست، این اولین اصل است.

فرمود: اصل دوم این است که هر کس این تازیانه را بخورد از این طرف تازیانه بخورد و از آن طرف دین عقلش را برهنه کند. هوشیار بودن. اولی را حضرت امیر فرمودند: «خداوند بر بندگان تازیانه ای بزند که از فقر درد می کند»، تازیانی دردناکتر از فقر نیست. اگر کسی دست خالی به خانه برگردد، در آن وقت از خداوند سبحان مرگ می خواهد. تحقیر در مقابل زنان و کودکان قابل تحمل نیست.

وی بیان کرد: در شب ابی طالب که مسلمانان سه سال در محاصره بودند، پیامبر امتحان خود را پس دادند، مرحوم کلینی دعایی از وجود مبارک پیامبر می خواند که پیامبر به خدا می فرماید یا الله. ، امتحان خود را در می گذرانیم گفتیم: «خدایا به ما نان عطا کن و بین خود تفرقه نیندازیم که بدون نان روزه نگیریم و نماز نخوانیم و اوامر پروردگار را اطاعت نکنیم». حمد و جلال”؛ خدایا بین ما و نان ما جدا نکن! یعنی اقتصاد. بعد می گوید خدایا اگر نان مردم قطع شود و مردم در اقتصاد آسیب ببینند، بحث دینداری نیست. مردم گفتند: روزه نگیریم و نماز نخوانیم و پروردگارمان را نپرستیم.

این مرجع تقلید افزود: کار علمی این است که بفهمیم و بفهمیم در اقتصاد چگونه می توان قیمت یک قرص نان را چندین سال حفظ کرد؟ بنابراین باید بدانیم که چه داریم، چه نیازی داریم، چگونه آن را به میل تبدیل کنیم و چگونه تولید داشته باشیم تا با رونق اقتصادی به خارجی ها نیاز نداشته باشیم.

آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه بانک ها باید از اختلاس جلوگیری کنند، گفت: اختلاس اغلب از طریق بانک ها اتفاق می افتد، بنابراین باید نسبت به این موضوع حساسیت بیشتری داشته باشند تا از سوء استفاده از آن جلوگیری شود. البته کسی که دین دارد ندارد. سوء استفاده از این چیزها

اگر اقتصاد نتواند مردم را راضی کند، دین نیز از بین می رود

وی ادامه داد: اگر اقتصاد نتواند رضایت مردم را جلب کند و مردم به فقر بیفتند، دین نیز از بین می رود. این دعای پیامبر است که می فرماید: خدایا اگر اقتصاد ما ضعیف باشد دینداری سخت است. بنابراین اولین وظیفه بانکداری باسواد شدن است، چه نیازی داریم؟ چه چیزی داریم؟

این مرجع تقلید گفت: بانک ها نیز ریسک ربا را بر عهده بگیرند. بانک باید غیرت حفظ اقتصاد کشور را داشته باشد. بانک انباردار نیست و به همین دلیل نمی توان آن را با ثبت سفارش حل کرد، بلکه باید فکر، مراقبت، تحقیق و برنامه ریزی کرد، برای رونق اقتصاد و تولید و رفع مشکلاتی که این برنامه علمی می خواهد تلاش کرد. دارند؟ یکی؛ چقدر استفاده می کنیم؟ دو برای ارضای این نیازها چه کنیم؟ سه؛ این اقتصاد است.

آیت الله جوادی آملی ادامه داد: اساس و وظیفه همه مسئولان حفظ آبروی این کشور است، هیچکس نباید دست خالی به خانه برود و این در گرو تولید است. تولید سفارشی نیست. تولید نصیحت نیست تولید درخواست نیست تولید دانش و دانش و دانش و دانش است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=244248

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.