افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
2

اسرائیل یک موجود تروریستی و نامشروع – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

  • کد خبر : 243950
اسرائیل یک موجود تروریستی و نامشروع – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

خبرگزاری مهر ، گروه بین الملل: چندی پیش ایران در واکنش به تجاوز جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به کنسولگری این رژیم در دمشق، طی عملیاتی تنبیهی با تعداد زیادی پهپاد و موشک به سرزمین های اشغالی اسرائیل حمله کرد. در همین راستا، جمهوری اسلامی ایران عملیات ترکیبی موشکی و پهپادی را علیه اهداف مشخصی در داخل […]

خبرگزاری مهر ، گروه بین الملل: چندی پیش ایران در واکنش به تجاوز جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به کنسولگری این رژیم در دمشق، طی عملیاتی تنبیهی با تعداد زیادی پهپاد و موشک به سرزمین های اشغالی اسرائیل حمله کرد. در همین راستا، جمهوری اسلامی ایران عملیات ترکیبی موشکی و پهپادی را علیه اهداف مشخصی در داخل سرزمین های اشغالی سازماندهی کرد.

همزمان با این واکنش، نیروهای مقاومت حزب‌الله لبنان، عراق و یمن نیز مناطقی از سرزمین‌های اشغالی را در معرض رگبار موشک‌های خود قرار دادند. آخرین گزارش ها حاکی از آن است که در پی واکنش ترکیبی ایران به پایگاه های نظامی در سرزمین های اشغالی، خسارات زیادی به صهیونیست ها وارد شده است.

لیاقت بلوچ معاون امیر جماعت اسلامی پاکستان و نماینده سابق مجلس ملی پاکستان در گفتگو با خبرنگار مهر به بررسی و تحلیل حمله موشکی و پهپادی ایران به سرزمین های اشغالی پرداخته است. متن این گفتگو را می توانید اینجا بخوانید.

تحلیل شما از حمله پهپادی و موشکی ایران به رژیم صهیونیستی که در واکنش به تهاجم این رژیم به کنسولگری ایران در دمشق صورت گرفت چیست؟

طبق قوانین بین المللی، ایران حق دفاع از خود را داشت. اسرائیل یک موجود تروریستی و غیرقانونی است. اسرائیل برای صلح جهانی بسیار خطرناک شده و بارها به ایران حمله کرده و با حمله به کنسولگری ایران در دمشق فرماندهان این کشور را به شهادت رسانده است. پس از آن طبیعی بود که ایران دست به اقدامی بزند، بنابراین معتقدیم ایران این حق را داشت و از حق خود استفاده کرد و عظمت و قدرت اسرائیل را از بین برد.

ما از این اقدام ایران استقبال می کنیم و معتقدیم که در این لحظه بایدن رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا متوجه شده است که به دلیل حمایت نامشروع خود از اسرائیل و امروز نفرت مردم ایران در جهان رسوا شده است. جهان در حال گسترش به سمت آمریکا و انگلیس است.

حمله موشکی و پهپادی ایران تا چه حد موفقیت آمیز بود و چه هزینه یا خسارتی برای اسرائیل به همراه داشت؟

کیفیت و مقیاس موفقیت این حمله ممکن است متفاوت باشد، اما حمله به رژیم صهیونیستی خود موفقیت بزرگی است. پیش از این اسرائیل خود را شکست ناپذیر می دانست و فکر می کرد هیچکس نمی تواند به آنها حمله کند، اما ورود هواپیماهای بدون سرنشین به تعداد زیاد به حریم هوایی اسرائیل موفقیت بزرگی برای جمهوری اسلامی ایران بود. همچنین اعلام فرماندهان جمهوری اسلامی ایران مبنی بر موفقیت آمیز بودن عملیات ایران بیانگر این واقعیت است که عملیات برنامه ریزی شده علیه اسرائیل موفق بوده و به هدف خود رسیده است.

موضع وزارت امور خارجه پاکستان در قبال این حمله را چگونه می بینید؟

من فکر می کنم وزارت خارجه پاکستان موضع ضعیفی اتخاذ کرده است و مردم پاکستان از این بابت عصبانی هستند. در این صورت، دولت و سیاستگذاران پاکستان به جای اتخاذ موضع ضعیف، باید اسرائیل را به وضوح محکوم کنند و از اقدامات ایران برای پایان دادن به ارعاب اسرائیل حمایت کامل شود. ما همچنین از دولت پاکستان می خواهیم که نقش مؤثری در پیشروی دیپلماسی برای وحدت جهان اسلام و رهایی فلسطینیان از ظلم ایفا کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=243950

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.