افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
2

انواع گوجه فرنگی؛ با 18 نوع خوشمزه و رنگارنگ آشنا شوید

  • کد خبر : 24378
انواع گوجه فرنگی؛  با 18 نوع خوشمزه و رنگارنگ آشنا شوید

گوجه فرنگی ابتدا فقط در آمریکای جنوبی و مرکزی کشت می شد، اما سپس به سراسر جهان منتقل شد و اکنون انواع گوجه فرنگی در کشورهای مختلف کشت می شود. کاشت گوجه فرنگی تقریباً آسان است. انواع بذر گوجه فرنگی را می توان از بازار خرید و در باغچه یا گلدان کاشت. گوجه فرنگی یکی […]

گوجه فرنگی ابتدا فقط در آمریکای جنوبی و مرکزی کشت می شد، اما سپس به سراسر جهان منتقل شد و اکنون انواع گوجه فرنگی در کشورهای مختلف کشت می شود. کاشت گوجه فرنگی تقریباً آسان است. انواع بذر گوجه فرنگی را می توان از بازار خرید و در باغچه یا گلدان کاشت. گوجه فرنگی یکی از مواد اصلی در اکثر غذاها و سالادها است. این گیاه ارزش غذایی بسیار خوبی دارد و حاوی مواد مغذی زیادی از جمله ویتامین A و C، پتاسیم و فیبر است. گوجه فرنگی در درمان برخی بیماری ها نیز مفید است. در این مطلب چند نوع گوجه فرنگی را معرفی کرده ایم.

1. گوجه فرنگی آلیکانته

این نوع گوجه فرنگی یک گوجه قرمز متوسط ​​است. گوجه آلیکانته به طور یکنواخت رسیده و هیچ لکه سبزی روی آن دیده نمی شود. در عین حال، گوجه فرنگی آلیکانته محصولی زودرس و سنگین است.

2. آزویچکا گوجه فرنگی

آزویچکا

گوجه فرنگی Azuichka زرد، کروی و آبدار است. این گوجه فرنگی معمولاً بزرگ است و هر بوته این گیاه میوه های زیادی دارد. ساختار چند سوراخه این گوجه فرنگی آن را از سایر گوجه فرنگی ها متمایز می کند.

3. استیک گوجه فرنگی

فیله گوشت گاو

استیک نوعی گوجه فرنگی آمریکایی و یکی از بزرگترین گونه های گوجه فرنگی است که گاهی وزن یکی از این گوجه ها به 450 گرم می رسد! بیشتر این گوجه فرنگی ها صورتی یا قرمز هستند و دانه های ریز زیادی دارند. این نوع گوجه فرنگی در بریتانیا به نام «بیف» شناخته می شود. این گوجه فرنگی مانند گوجه فرنگی های کوچکتر از نظر تجاری قابل استفاده نیست و در مقادیر محدود تولید می شود.

4. BetterBoy Tomato

بو

این نوع گوجه فرنگی بیش از 50 سال است که کاشته می شود و از آنجایی که هر بوته میوه های زیادی دارد، نام آن در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است. گوجه فرنگی چغندر معمولاً حدود 340 گرم وزن دارد و در 72 روز می رسد.

5. گوجه فرنگی سیاه کریمه (کریم سیاه)

جرم سیاه

گوجه فرنگی سیاه کریمه همانطور که از نامش پیداست در منطقه کریمه روسیه کشت می شود و طعم شیرین منحصر به فردی دارد. رنگ بنفش یا قرمز بسیار تیره این گوجه فرنگی باعث شده است که آن را سیاه نامند. طعم این گوجه فرنگی بسیار خوب است و از کاشت تا برداشت تقریبا 90 روز طول می کشد.

6. گوجه فرنگی کامپاری

گوجه فرنگی کامپاری

این گوجه فرنگی به دلیل آبدار بودن، محتوای قند بالا، اسیدیته کم و بافت سفت شناخته شده است. گوجه فرنگی کامپاری کمی بزرگتر از گوجه فرنگی گیلاسی است اما کوچکتر و گردتر از گوجه فرنگی آلویی است. البته این نوع گوجه فرنگی را می توان گوجه فرنگی هیبریدی دانست، زیرا می توان گوجه فرنگی کامپری را از انواع دیگر گوجه فرنگی تولید کرد. گوجه فرنگی کامپاری شیرین ترین و خوش طعم ترین گوجه فرنگی است.

7. گوجه فرنگی بنفش چروکی

چروکی

گوجه فرنگی چروکی رنگ قرمز تیره ای دارد که با رسیدن به رنگ بنفش مایل به قهوه ای تیره تغییر می کند. البته قسمت های نزدیک به طوقه گوجه فرنگی معمولا سبز است. گوجه فرنگی چروکی یکی از گوجه فرنگی های تیره است و حتی برخی آن را در دسته گوجه فرنگی سیاه قرار می دهند.

گوجه فرنگی چروکی دارای بافت متراکم و آبدار است. دانه های آن در سراسر تفاله گوجه فرنگی پراکنده شده و دانه ها توسط ژل سبز رنگ احاطه شده اند. این گوجه فرنگی در اکثر فصول تابستان و پاییز موجود است و برای تهیه بسیاری از غذاها و دسرها از آن استفاده می شود.

8. گوجه فرنگی جانسون آلمانی

انواع گوجه فرنگی جانسون آلمان

این نوع گوجه قرمز رنگ صورتی است و گوشت تقریباً بدون دانه دارد. گوجه فرنگی های جانسون آلمانی بزرگ هستند و وزن هر کدام بین 350 تا 700 گرم است. این گوجه فرنگی بهترین نوع گوجه فرنگی برای خلال کردن یا کنسرو کردن است. جانسون آلمانی مقاوم به بیماری است و در مناطق مرطوب رشد می کند.

9. گوجه فرنگی بزرگ سفید

گوجه فرنگی سفید

این گوجه فرنگی به رنگ سفید مایل به کرم و وزن آن 450 تا 900 گرم است. پرورش این گیاه بسیار آسان است و به راحتی می توانید آن را در باغچه بکارید و پرورش دهید. این نوع گوجه فرنگی در آب و هوای گرم به خوبی رشد می کند زیرا در برابر خشکی و ترک خوردگی مقاوم است.

10 عدد گوجه سبز گورخری

گورخر سبز

این گوجه فرنگی دارای نوارهای زرد و سبز تیره است. البته، گونه قدیمی‌تر زمانی که کاملاً رسیده بود زرد می‌شد، اما گوجه‌فرنگی سبز زبرا امروزی به جای اینکه به رنگ زرد در زمانی که کاملاً رسیده بود، قرمز باشد. گوجه سبز گورخری طعم اسیدی دارد و بافت و ساختار آن در مقایسه با سایر گوجه فرنگی ها نرم تر و لطیف تر است. گوجه سبز به طور کلی نابالغ در نظر گرفته می شود، اما گوجه سبز گورخری با وجود سبز بودن آماده خوردن است.

11 عدد گوجه فرنگی دهقانی

هک

این نوع گوجه فرنگی ظاهری گرد و کروی دارد و به رنگ زرد و نارنجی و دارای رگه های قرمز است. طعم عسل و گوشتی بودن دو ویژگی خوب این گوجه فرنگی است که آن را برای استفاده در سالاد مناسب می کند. این گوجه فرنگی شبیه گوجه فرنگی استیک است و از 450 تا 900 گرم وزن دارد. گوجه فرنگی های تپه ای شیرین و خوش طعم با اسیدیته کمی هستند.

این گوجه فرنگی 85 تا 94 روز طول می کشد تا کامل شود. در عین حال رشد این گیاه بسیار آسان است و در هر زمانی از سال می توان آن را پرورش داد.

گوجه فرنگی 12 عدد

گوجه آلو از انواع گوجه فرنگی.

این نوع گوجه فرنگی که به آن «گوجه فرآوری شده» یا «گوجه ربی» نیز می گویند، عمدتاً برای تولید پاستا کشت می شود. این گوجه فرنگی ها معمولاً بیضی یا استوانه ای شکل هستند و در مقایسه با گوجه فرنگی های گرد معمولی سوراخ های کمتری دارند. از آنجایی که این گوجه فرنگی سفت است، برای تهیه پاستا مناسب است. انواع مختلف گوجه فرنگی آلویی در بازار به فروش می رسد. برخی از انواع گوجه فرنگی به اندازه گوجه گیلاسی هستند که به گوجه انگوری نیز معروف هستند. این گوجه فرنگی ها در فصولی که گوجه فرنگی وجود ندارد در سوپرمارکت ها یافت می شوند.

13 رف گوجه فرنگی

گوجه فرنگی خشن

خاستگاه این گوجه فرنگی اسپانیا است و از سال 1969 کشت می شود.طعم و بافت این گوجه عالی است. این نوع گوجه فرنگی آب غنی از نمک را پشتیبانی می کند، بنابراین می توان آن را به راحتی در گلخانه پرورش داد.

ظاهر این گوجه فرنگی بسیار خاص است و شکلی نامنظم دارد. شیارهای عمیق این نوع گوجه فرنگی تا مرکز امتداد دارد. قسمت بیرونی گوجه فرنگی راف سبز تیره است اما داخل آن صورتی است. این نوع گوجه فرنگی دارای بافتی گوشتی و سفت و در عین حال آبدار و خوش طعم است. طعم آن چیزی بین شکر و مرکبات است. این گیاه از داخل بیرون آمده و آماده برداشت است.

14 عدد گوجه فرنگی رم

انواع گوجه فرنگی رم

گوجه فرنگی روما نوعی گوجه فرنگی آلویی است که هم برای پاستا و هم برای کنسرو استفاده می شود. ظاهر این گوجه فرنگی شبیه به گلابی است به همین دلیل به گوجه گلابی قرمز نیز معروف است. این نوع گوجه فرنگی بافتی ثابت و گوشتی دارد، بنابراین ماندگاری بالایی دارد. بوته گوجه فرنگی روما تا 1 متر رشد می کند و وزن هر گوجه فرنگی به 60 گرم می رسد. بذر این نوع گوجه فرنگی کمتر از گوجه فرنگی معمولی است. به همین دلیل طعم خوبی دارد.

15. گوجه فرنگی راتگرز

روتگرها

قبل از اینکه کشت مکانیزه شود، گوجه فرنگی راتگرز به دلیل طعم خوب و ماندگاری طولانی یکی از محبوب ترین گوجه فرنگی ها بود. میزان اسیدیته آن تعادل کاملی در برابر شیرینی آن دارد. اندازه این نوع گوجه فرنگی متوسط ​​و رنگ آن قرمز است. عملکرد گوجه فرنگی راتگرز زیاد است و به همین دلیل محصول تجاری خوبی محسوب می شود.

شانزده 100 گوجه فرنگی فوق العاده شیرین

سوئیت فوق العاده

این نوع گوجه فرنگی یک گوجه فرنگی ترکیبی و تقریباً هم اندازه گوجه گیلاسی و بسیار شیرین است. میانگین وزن این گوجه فرنگی ها 28 گرم و ضخامت آنها 2.5 سانتی متر است. این نوع گوجه فرنگی در خوشه های بزرگ و دراز رشد می کند و جالب است که در تمام طول سال می توان آن را پرورش داد.

17 گوجه فرنگی در انگور براندی

شراب براندی گوجه فرنگی

این گوجه فرنگی یکی از خوش طعم ترین گوجه فرنگی های دنیاست و پوستی نرم و صاف دارد. اندازه این گوجه فرنگی بزرگ است و اغلب می توان آن را با سیب زمینی مقایسه کرد. گاهی وزن این گوجه فرنگی به 680 گرم می رسد. این گوجه فرنگی ها معمولا 80 تا 100 روز طول می کشد تا بالغ شوند و رشد کندی دارند.

گوجه فرنگی برندی واین شبیه گوجه فرنگی استیک است. گوجه فرنگی برندی واین به دلیل طعم و ساختارش برای استفاده در انواع سالادها ایده آل است.

18 باغبان لذت می برند

نور روز باغبان

گوجه فرنگی گیلاسی یکی از انواع گوجه فرنگی گیلاسی است که به دلیل طعم عالی طرفداران زیادی دارد. این گوجه اصالتا آلمانی است، خوشه های پر است. در واقع هر دسته 6 تا 12 گوجه فرنگی دارد. گوجه فرنگی های باغی دارای بافت سفت و مقاوم در برابر ترک خوردن هستند. به همین دلیل گوجه فرنگی باغبانی ماندگاری طولانی دارد.

آخرین کلمه

بیش از 10000 نوع گوجه فرنگی در جهان وجود دارد. در این مقاله تعدادی از رایج ترین گوجه فرنگی ها را معرفی می کنیم. اگر شما هم می خواهید توضیح خاصی اضافه کنید، خوشحال می شویم که آن را در قسمت نظرات برای ما بنویسید.


فروشگاه - مجموعه سلامت و زیبایی اسمارتک نیوز؟

راه حل هایی برای زیبا و سالم ماندن


هشدار! این مقاله صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن باید با پزشک یا متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=24378

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.