افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

حدس و گمان از اجرای تعطیلات 2 روز در هفته

  • کد خبر : 243530
حدس و گمان از اجرای تعطیلات 2 روز در هفته

سال هاست که نبود تعطیلات رسمی در کشور ما موضوعی بحث برانگیز است زیرا در اکثر کشورهای دنیا هفته ای دو روز تعطیل است. کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی در هفته جاری لایحه اصلاح ماده (87) قانون مدیریت خدمات عمومی را در دستور کار خود قرار داد و در نهایت به تصویب رسید که پنجشنبه و […]

سال هاست که نبود تعطیلات رسمی در کشور ما موضوعی بحث برانگیز است زیرا در اکثر کشورهای دنیا هفته ای دو روز تعطیل است.

کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی در هفته جاری لایحه اصلاح ماده (87) قانون مدیریت خدمات عمومی را در دستور کار خود قرار داد و در نهایت به تصویب رسید که پنجشنبه و جمعه تعطیل و روزهای کاری شنبه تا چهارشنبه است.

همچنین در راستای این طرح تصمیم اساسی دیگری نیز اتخاذ شده است و آن کاهش روز کاری هفتگی از 44 ساعت به 40 ساعت در هفته است. سال هاست که نبود تعطیلات رسمی در کشور ما موضوعی بحث برانگیز است زیرا در اکثر کشورهای دنیا هفته ای دو روز تعطیل است.

فعالان اقتصادی و بازرگانان بر این باورند که روز شنبه گزینه بهتری برای تعطیلی است، زیرا روز پنجشنبه فرصت مبادلات بین المللی را افزایش می دهد و شنبه که در اکثر کشورهای جهان تعطیل است، در ایران گزینه بهتری برای تعطیلی است.

مصوبه اخیر کمیسیون اجتماعی در صورت تصویب قطعی و تبدیل شدن به قانون جاری کشور، قطع ارتباط اقتصاد کشور با بازارهای بین المللی را به چهار روز در هفته افزایش می دهد و واضح است که در شرایط تحریم و محدودیت های خارجی و تنگناهای داخلی، زیان مضاعفی بر اقتصاد کشور تحمیل خواهد کرد.

روند فعلی قانونگذاری در کشور ما به گونه ای است که مصوبه کمیسیون تخصصی به عنوان گزارشی از جزئیات لایحه به صحن علنی ارسال می شود. گزارشی که ممکن است با پیشنهادات نمایندگان در روز بررسی اصلاح شود.

این پایان کار نیست و در صورت تصویب جزییات در صحن علنی، مصوبه مجلس برای تبدیل شدن به قانون نیاز به تایید شورای نگهبان دارد، بنابراین تا تبدیل شدن این مصوبه به قانون راه زیادی در پیش است. اطلاعیه اجرای آن

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=243530

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.