افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
1

ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی در پایان سال 1403 از مرز 100 میلیون تن گذشت.

  • کد خبر : 243457
ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی در پایان سال 1403 از مرز 100 میلیون تن گذشت.

به گزارش بازار به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرتضی شهمیرزایی در کنگره ملی نفت و گاز آسیا و اروپا گفت: ایران با داشتن ذخایر غنی نفت و گاز از دیرباز جایگاه ویژه و برجسته ای در نقشه انرژی جهان داشته است. زمان. . وی ایران را لنگر ثبات و امنیت در منطقه دانست […]

به گزارش بازار به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرتضی شهمیرزایی در کنگره ملی نفت و گاز آسیا و اروپا گفت: ایران با داشتن ذخایر غنی نفت و گاز از دیرباز جایگاه ویژه و برجسته ای در نقشه انرژی جهان داشته است. زمان. .

وی ایران را لنگر ثبات و امنیت در منطقه دانست و گفت: کشور ما دارای سواحل طولانی از خلیج فارس تا دریای عمان و اقیانوس هند به عنوان شاهراه عبور و انتقال نفت، میعانات گازی، مایع است. گاز، انواع پتروشیمی ها و سایر محصولات مورد توجه بوده و نقش بسزایی دارد.

معاون وزیر نفت ادامه داد: صنعت پتروشیمی ایران یکی از بازیگران مهم دنیا در زمینه ارائه خدمات فنی و مهندسی است و آماده همکاری در زمینه تولید و فروش کالا و تجهیزات به شرکت ها و مشتریان در سراسر جهان است. جهان. .

شهمیرزایی با اشاره به توسعه سریع صنعت پتروشیمی ایران یادآور شد: ظرفیت تولید این صنعت در سال 1402 از مرز 95 میلیون تن گذشت و این ظرفیت تا پایان امسال از مرز 100 میلیون تن خواهد گذشت.

وی با اشاره به تنوع سبد پتروشیمی ایران با بیش از 550 گرید مختلف، تصریح کرد: صنعت پتروشیمی ایران همکاری و سرمایه گذاری مطلوبی با کشورهای همسو از جمله روسیه و کشورهای آسیای میانه در قطب های توسعه به ویژه در ماهشهر و چابهار دارد مناطق جاسک.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه 97 درصد کاتالیست های مورد نیاز صنایع نفت، گاز، پالایش، پتروشیمی و معدن داخلی شده است، گفت: آمادگی کامل برای همکاری با همسایگان و کشورهای همسو در این زمینه را داریم. طراحی، اجرا، راه اندازی و بهره برداری، همکاری در تعمیر و نگهداری تجهیزات و همچنین تولید انواع فناوری ها و کاتالیزورها.

شهمیرزایی افزود: ایران در تولید فناورانه آمونیاک، اوره، فرآورده های الفین، تبدیل گاز به متانول، اتان، اتیلن و سایر فرآیندها به خودکفایی کامل دست یافته است.

بر اساس این گزارش، کنگره ملی نفت و گاز آسیا و اروپا هشتم فروردین ماه با حضور سفیر ایران در روسیه، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و معاون وزیر نیرو برگزار شد. فدراسیون روسیه.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=243457

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.