افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

اساسنامه سازمان سنجش کشور پس از آزمون اعلام می شود – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

  • کد خبر : 242801
اساسنامه سازمان سنجش کشور پس از آزمون اعلام می شود – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر عبدالرسول پورعباس، امروز 9 فروردین ماه در همایش ملی تبیین ابعاد اجرایی و حفاظتی نوبت اول آزمون سراسری 1403 در سازمان تحقیقات علمی و صنعتی ایران، افزود: حول و حوش 120000 تا 140000 عامل اجرایی در محدوده آزمون سراسری کار می کنند که از اعتمادی که دارند مراقبت می کنند. […]

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر عبدالرسول پورعباس، امروز 9 فروردین ماه در همایش ملی تبیین ابعاد اجرایی و حفاظتی نوبت اول آزمون سراسری 1403 در سازمان تحقیقات علمی و صنعتی ایران، افزود: حول و حوش 120000 تا 140000 عامل اجرایی در محدوده آزمون سراسری کار می کنند که از اعتمادی که دارند مراقبت می کنند.

و افزود: حراست و فرجا در ارزیابی در این زمینه کمک زیادی کردند و توانستند شبکه های زیرزمینی را تا شب قبل از آزمون منهدم کنند.

پورعباس گفت: آزمون سراسری یکی از مسائل کشوری است که همه اقشار جامعه را درگیر خود می کند. داوطلبان اولین آموزه ها و حرکت اجتماعی خود را بعد از مدرسه تجربه می کنند.

وی خاطرنشان کرد: از سال 1347 که آزمون سراسری برگزار می شود هرگز تصور نمی کردیم در سال 1800 آزمون سراسری داشته باشیم که هر کدام از این آزمون ها سختی و عوارض خاص خود را دارد.

رئیس سازمان سنجش یادآور شد: اسفند ماه سال 1402 یکی از سخت ترین امتحانات کشور را برگزار کردیم که آزمون انتخاب معلم با بیش از 600 هزار نفر بود. در عین حال آزمون سراسری علوم تجربی حدود 550 هزار نفر جمعیت دارد. امسال با بیش از یک میلیون نفر جمعیت آزمون استخدامی دبیری داریم.

وی افزود: تغییرات اساسی در برگزاری امتحانات ایجاد کرده ایم و این تغییرات باعث شده از خدمات الکترونیکی استفاده کنیم و از حالت دستی به حالت الکترونیکی رفته ایم. بعد از آن دوران کرونا فرا رسید که تجربه خاصی بود. پس از این دوره، بحث های زیادی در مورد تقلب به وجود آمد و از آن زمان مبارزه همه جانبه با کلاهبرداری سازمان یافته آغاز شد.

پورعباس یادآور شد: در سال 1402 هیچ کلاهبرداری سازمان یافته ای موفقیت آمیز نبود، کمتر از 50 تا 60 نفر با تجهیزات کلاهبرداری دستگیر شدند و یک مورد کلاهبرداری نیز انجام نشد.

وی با اشاره به مصوبه شورای تامین کشور و ابلاغ وظایف دستگاه های اجرایی در امور ایمنی و امنیت آزمون سراسری گفت: ایمن ترین معاینات را در سال های 1401 و 1402 داشتیم و در سال 1402 کار بسیار پیچیده ای بود. در آزمون علوم تجربی اجرا شد و دفترچه سوالات نیز شخصی سازی شد.

رئیس سازمان سنجش افزود: روش ابتکاری و پیچیده ای را آغاز کرده ایم که امسال نیز ادامه خواهد داشت. عکس گرفتن از صفحه امتحان عادی شده است، اما سال گذشته فردی را که عکس گرفته بود و می خواست در کمتر از چند دقیقه ارسال کند، دستگیر کردیم.

وی رسیدن به نقطه کامل امنیت، اقتدار و اعتبار آزمون را مهم دانست و به مدیران گفت: در صورت عدم اعتبار آزمون، همان ابتدای آزمون داوطلب با مشکل مواجه می شود. من از عوامل اجرایی می خواهم حساس باشند زیرا حتی یک خطای کوچک می تواند کل آزمون را زیر سوال ببرد و عواقب ناگواری داشته باشد.

پورعباس افزود: غایبان در آزمون ها را جدی بگیرید، ارزیابی ها نشان می دهد که عده ای از سوی شبکه های کلاهبرداری برای غیبت در آزمون استخدام شده اند. عوامل اجرایی باید دستورالعمل های امنیتی پیچیده را جدی بگیرند. پاسخنامه هر داوطلب مهم است و باید در حفظ و حراست از آن کوشا باشید.

وی افزود: امسال همه نهادهایی که نیاز به تایید شورای امنیت ملی دارند باید این تکلیف را به درستی و با دقت انجام دهند. حدود 140000 مقام اجرایی با شناسنامه از این آزمایش سرنوشت ساز محافظت می کنند.

معاون وزیر علوم درباره آینده سازمان سنجش گفت: اساسنامه سازمان سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی کشور به تصویب و امضای رئیس جمهور رسیده و ابلاغ شده و قرار است پس از دور اول ابلاغ شود. کنکور سراسری 1403.

وی افزود: وظیفه سازمان سنجش کشور در دو حوزه ارزیابی ورودی داوطلبان و ارزیابی و کارآمدی نظام آموزشی تعریف شده است. این آزمون تمام آزمون های سراسری، از امتحانات نهایی تحصیلی گرفته تا ورودی دانشگاه و مدارک شغلی و حرفه ای را پوشش می دهد. این کار با تعامل دستگاه ها انجام می شود.

رئیس سازمان سنجش خاطرنشان کرد: امیدواریم با روش های نوینی که طراحی کرده ایم بتوانیم انواع آزمون ها از تشریحی گرفته تا تست های هوشمند را اجرا کنیم. به زودی از دستگاه های چاپ پیشرفته برای شخصی سازی هر نوت بوک و پاسخنامه استفاده می شود و کدهای امنیتی روی آن نوت بوک ها استفاده خواهد شد. این دستگاه ها در آزمایشات بعدی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

وی افزود: به دنبال استفاده از نرم افزارهای مناسب برای تصحیح هوشمند تست های تشریحی هستیم. ضمناً تست الکترونیکی را که نرم افزار آن تهیه و پشتیبانی تکمیل شد، پیگیری کردیم و منتظر سخت افزار مناسب هستیم.

پورعباس بیان کرد: دستگاه های مورد نظر توسط شرکت های دانش بنیان طراحی شده اند اما با دو مشکل مواجه هستند که یکی کمبود بودجه و دیگری تامین فضا از سوی دانشگاه هاست. با توجه به اجرای 170 آزمون سراسری، با تجهیز فضاهای دانشگاهی به سخت افزار آزمون الکترونیک، درآمدزایی خواهند داشت.

و افزود: مدارک الکترونیکی می تواند از نظر شناسایی افراد نقطه کوری داشته باشد که برای آن ترفندهایی مانند تشخیص چهره و انگشت نگاری در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر علوم افزود: از عوامل اجرایی می خواهم لحظه ای از چشم خود غافل نشوند تا آزمون با موفقیت سپری شود. قوه قضائیه دو سال است که کار می کند و حتی قضات کشیک نیز در رسیدگی به تخلفات به ما کمک کردند.

پورعباس با اشاره به اجرای عملیات وعده حق، آن را مایه خوشحالی مستضعفان جهان دانست.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=242801

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.