افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
2

کنانی حکم دادگاه جنایی فدرال آرژانتین در مورد پرونده آمیا را محکوم کرد

  • کد خبر : 242413
کنانی حکم دادگاه جنایی فدرال آرژانتین در مورد پرونده آمیا را محکوم کرد

آفتاب نیوز: ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (چهارشنبه) نهم فروردین ماه ضمن رد ادعاهای بی اساس و غیرمستند مندرج در حکم منتشر شده از سوی دادگاه جنایی فدرال آرژانتین در رابطه با پرونده «اختفای اسناد» گفت. مربوط به پرونده آمیا»، این اقدام را در جهت اهداف و مقاصد سوق داد و آن را […]

آفتاب نیوز:

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (چهارشنبه) نهم فروردین ماه ضمن رد ادعاهای بی اساس و غیرمستند مندرج در حکم منتشر شده از سوی دادگاه جنایی فدرال آرژانتین در رابطه با پرونده «اختفای اسناد» گفت. مربوط به پرونده آمیا»، این اقدام را در جهت اهداف و مقاصد سوق داد و آن را سیاسی توصیف و آن را محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: از دیدگاه جمهوری اسلامی ایران، ورود دادگاه مذکور به موضوع انفجار ساختمان آمیا و اعلام نظر نهایی درباره دلایل و اصلی عوامل انفجار، اقدامی ناشیانه و به دور از سختگیری های قانونی-قضایی است.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه پرونده مذکور در دادگاه دیگری در دست بررسی است، اما صدور حکم مذکور نشانه بارز تلاش برای ایجاد انحراف دیگر در روند تحقیقات برای کشف حقیقت است.

کنعانی تاکید کرد: این امر حاکی از اجرای یک پروژه سیاسی جدید توسط دشمنان جمهوری اسلامی ایران به ویژه رژیم صهیونیستی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با یادآوری اینکه جمهوری اسلامی ایران در 30 سال گذشته از هرگونه ابتکار سازنده در رابطه با انفجار مقر آمیا در بوئنوس آیرس از جمله امضای یادداشت تفاهم برای تشکیل کمیسیون تحقیق حمایت کرده است. دستگاه دیپلماسی افزود: متأسفانه اقدامات فوق توسط کسانی انجام شد که نخواستند حقیقت را کشف کنند و همیشه اجرای عدالت را فدای اهداف سیاسی و گروهی خود در آرژانتین کرده اند، عقیم مانده و به نتیجه نرسیده است. .

کنعانی تصریح کرد: بر همگان واضح است که رژیم صهیونیستی در ماه های اخیر به شدت از سوی افکار عمومی جهان به دلیل ارتکاب جنایات جنگی و کشتار فجیع غیرنظامیان به ویژه کودکان و زنان فلسطینی در نوار غزه محکوم شده است. مجامع بین المللی از جمله شورای امنیت و کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل تشکیل نشده است و آنها همچنان به ارتکاب جنایات بین المللی خود – جنایات جنگی و نسل کشی – به شیوه ای بی پروا و تلاش برای منحرف کردن افکار عمومی جهانی از جنایات خود ادامه می دهند. به طرق مختلف

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان با رد اتهامات بی‌اساس منتسب به ایران و یادآوری تلاش‌های دیپلماتیک دوجانبه، علاوه بر درخواست از دولت و قوه قضائیه آرژانتین به تلاش متقابل برای کشف حقیقت، نسبت به هرگونه ضدیت هشدار داد. – اقدام ایران توسط رژیم صهیونیستی.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=242413

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.