افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
3

قرار دادن بایدن روی میز روزولت برای سخنرانی تهران را تحریک می کند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 242165
قرار دادن بایدن روی میز روزولت برای سخنرانی تهران را تحریک می کند – خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، مجله پولیتیکو با اشاره به غیبت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در انظار عمومی پس از عملیات تنبیهی جمهوری اسلامی ایران علیه تل آویو نوشت بایدن امیدوار است با دور ماندن از مرکز توجه، تنش در منطقه را کاهش دهد. پولیتیکو نوشت: پس از اینکه اسرائیل با همکاری آمریکا اکثر (!) […]

به گزارش خبرگزاری مهر، مجله پولیتیکو با اشاره به غیبت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در انظار عمومی پس از عملیات تنبیهی جمهوری اسلامی ایران علیه تل آویو نوشت بایدن امیدوار است با دور ماندن از مرکز توجه، تنش در منطقه را کاهش دهد.

پولیتیکو نوشت: پس از اینکه اسرائیل با همکاری آمریکا اکثر (!) موشک ها و پهپادهای شلیک شده توسط ایران را رهگیری کرد، مشاوران کاخ سفید روز یکشنبه طرح سخنرانی ملی بایدن را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

با این حال ABC قبلاً به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی اشاره کرده بود او نوشت که «پنج موشک بالستیک ایرانی به پایگاه هوایی نااتیم اصابت کرد و در نتیجه یک هواپیمای ترابری نظامی C-130، یک باند فرود و چندین انبار آسیب دید. علاوه بر این، چهار موشک دیگر نیز به پایگاه هوایی اصابت کرد.نامزد شدهمورد اصابت قرار گرفت و این پایگاه نیز آسیب دید».

به گفته شش مقام آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود، اگرچه زمان سخنرانی ممکن است تغییر کند، اما هیچ برنامه ای برای سخنرانی شتابزده بایدن وجود ندارد. دو تن از این مقامات گفتند که مشاوران کاخ سفید بر این باورند که برگزاری یک رویداد بزرگ مانند سخنرانی تلویزیونی رئیس جمهور درباره شرایط و تحولات خاورمیانه احتمالاً به تشدید تنش و احتمالا تحریک «تهران» منجر خواهد شد. یکی از این مقامات به پولیتیکو گفت: قرار دادن رئیس جمهور پشت میز روزولت تنش را افزایش می دهد و بهتر است از آن اجتناب شود.

به گزارش پولیتیکو، این رویکرد با عملکرد بایدن در طول جنگ خاورمیانه که پس از عملیات حماس علیه اسرائیل در 7 اکتبر (15 اکتبر 1402) آغاز شد، مطابقت دارد. با این حال، گاهی به نظر می رسد که او به جای استفاده از قدرت و اقتدار خود برای اصلاح اوضاع، هیپنوتیزم وقایع (خاورمیانه) می شود.

مایکل مک کال، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا درباره روابط واشنگتن و تل آویو گفت: نباید بین ما فاصله ای وجود داشته باشد. دلیل این امر این است که بایدن به ایران در مورد حمله هشدار نداده است.

پولیتیکو نوشت: بایدن بلافاصله پس از عملیات الاقصی، نخست وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو را در آغوش گرفت و سپس پشت میز روزولت نشست تا سخنرانی کند. سخنرانی ای که بسیاری آن را یکی از پرشورترین سخنرانی های او در حمایت از اسرائیل از زمان روی کار آمدنش می دانند. اما او از آن زمان تا حد زیادی از افزایش تنش خودداری کرده و با وجود اعلام حمایت از اسرائیل، از رفتار تل آویو در جنگ در محافل خصوصی انتقاد کرده است.

این روزنامه آمریکایی افزود: حمله اخیر ایران شرایط را بیشتر پیچیده کرد و به گفته مشاورانش، بایدن اکنون به دنبال راه حلی دیپلماتیک برای مهار واکنش گسترده اسرائیل و نظارت بر همکاری ایران با متحدانش است.

سیاسی یک مقام ارشد دولتی نیز افزود. بایدن قبلا اعلام کرده بود که “اسرائیلی ها آنها گفته اند که انتظار تشدید تنش چشمگیر با ایران را ندارند.» این مقام که حاضر است به شرط حفظ هویت خود صحبت کند. سیاسی بود، در پاسخ به اینکه آیا ایالات متحده از اسرائيل زمانی که از او خواسته شد پاسخی ندهد، گفت که تصمیم گرفته است تنش ها با ایران را تشدید نکند. اسرائیلی ها گرفته اند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=242165

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.