افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
3

رسیدگی به اعتراضات مخالفان دولت در گرجستان

  • کد خبر : 241777
رسیدگی به اعتراضات مخالفان دولت در گرجستان

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به گزارش خبرگزاری «اینترفاکس»، مخالفان در گرجستان بار دیگر تظاهراتی را علیه قانون ماموران خارجی در تفلیس برگزار کردند. بعدازظهر سه شنبه صدها تن از مخالفان دولت در مقابل ساختمان پارلمان گرجستان تجمع کردند تا مخالفت خود را با تصویب لایحه «عوامل خارجی» نشان دهند. به گفته خبرنگاران […]

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به گزارش خبرگزاری «اینترفاکس»، مخالفان در گرجستان بار دیگر تظاهراتی را علیه قانون ماموران خارجی در تفلیس برگزار کردند. بعدازظهر سه شنبه صدها تن از مخالفان دولت در مقابل ساختمان پارلمان گرجستان تجمع کردند تا مخالفت خود را با تصویب لایحه «عوامل خارجی» نشان دهند.

به گفته خبرنگاران حاضر، معترضان با در دست داشتن پرچم های گرجستان و اتحادیه اروپا و سر دادن شعارهایی علیه این قانون، در محوطه مقابل ساختمان پارلمان تجمع کردند. نیروهای پلیس نیز در تلاش برای حفظ نظم و امنیت بودند. پس از ساعتی نیروهای امنیتی ویژه وزارت کشور گرجستان در محوطه مقابل پارلمان در مرکز تفلیس حضور یافتند و یک دستگاه آب پاش نیز به خیابان آوردند.

پورتال رسمی وزارت کشور گرجستان شب گذشته گزارش داد که نیروهای امنیتی مجبور به دستگیری 11 نفر در تظاهرات علیه قانون ماموران خارجی شدند. به گفته افسران پلیس، معترضان فعالانه مقاومت کردند و به سمت پلیس سنگ و بطری پرتاب کردند. به گفته این وزارت، قرار شد برای متفرق کردن جمعیت از گاز اشک آور و ماشین های آب پاش استفاده شود.

بر اثر درگیری بین شرکت کنندگان در تظاهرات، یکی از ماموران نیروی انتظامی مجروح و به بیمارستان منتقل شد. علاوه بر این، معترضان به یک خودروی پلیس نیز آسیب رساندند.

وزارت کشور گرجستان بار دیگر از سازمان دهندگان و شرکت کنندگان تظاهرات خواست تا اعتراضات خود را در چارچوب قانون اساسی اعلام و برای برگزاری آن مجوز بگیرند.

یک روز پیش از آن، نیروهای پلیس تفلیس 14 معترض به قانون عوامل خارجی را دستگیر کردند. بر اساس اطلاعات وزارت داخله، جنایتکاران در برابر ماموران پلیس مقاومت کرده و به آنها توهین کردند. از معترضان خواسته شد که از پلیس اطاعت کنند، در غیر این صورت از زور استفاده خواهد شد.

سالومه زورابیشویلی، رئیس جمهور گرجستان، از اقدام معترضان در تفلیس حمایت کرد و پلیس را متهم به دستگیری افرادی کرد که از چشم انداز اروپایی این کشور دفاع می کنند. به گفته وی، مردم باید آزادانه نظر خود را در مورد قوانین کشور بیان کنند.

در اول آوریل، حزب حاکم گرجستان اعلام کرد که قصد دارد لایحه «عوامل خارجی» را مجدداً به پارلمان ارائه کند که در مارس 2023 به دلیل اعتراضات گسترده از دستور کار پارلمان حذف شد. روز دوشنبه در جریان بحث این قانون در پارلمان، نمایندگان گرجستان نیز با هم درگیر شدند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=241777

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.