افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

پیش بینی بانک های غربی از قیمت نفت پس از معاملات ایران

  • کد خبر : 241116
پیش بینی بانک های غربی از قیمت نفت پس از معاملات ایران

به گزارش بازار، ایران شنبه شب در واکنش به حمله اول آوریل رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، با بیش از 300 فروند پهپاد و موشک به سرزمین های اشغالی فلسطین حمله کرد. بانک سیتی روز دوشنبه با اشاره به نرخ های ریسک بالاتر، پیش بینی کوتاه مدت قیمت نفت خود را از […]

به گزارش بازار، ایران شنبه شب در واکنش به حمله اول آوریل رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، با بیش از 300 فروند پهپاد و موشک به سرزمین های اشغالی فلسطین حمله کرد.

بانک سیتی روز دوشنبه با اشاره به نرخ های ریسک بالاتر، پیش بینی کوتاه مدت قیمت نفت خود را از 80 دلار به 88 دلار در هر بشکه افزایش داد. با این حال، تحلیلگران سیتی بر این باورند که بازار کنونی در حال حاضر امکان درگیری گسترده بین ایران و رژیم صهیونیستی را که باعث افزایش قیمت نفت به بالای 100 دلار در هر بشکه شود، در نظر نمی گیرد. سیتی در ادامه افزود: با کاهش تنش ها، قیمت هر بشکه نفت ممکن است به بالای کانال 70 دلاری یا پایین کانال 80 دلاری عقب نشینی کند.

بانک سوسیته جنرال در یادداشتی اعلام کرد که ریسک ژئوپلیتیکی احتمالاً بر قیمت نفت در آینده قابل پیش بینی تأثیر خواهد گذاشت. این بانک پیش بینی خود را برای قیمت هر بشکه نفت برنت در سه ماهه دوم به 91 دلار و وست تگزاس اینترمدیت به 85 دلار و 50 سنت و میانگین قیمت نفت برنت در سال 2024 به 86 و 80 سنت و وست تگزاس اینترمدیت افزایش داد. او متوسط ​​را 83 دلار و 30 سنت برآورد کرد.

بریتانیا، فرانسه، آلمان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به واشنگتن و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد پیوستند و خواستار خویشتن داری در درگیری شدند.

فراتر از افزایش کوتاه مدت قیمت نفت به دلیل عوامل ژئوپلیتیکی، بانک جی پی مورگان اعلام کرد که سناریوی ما برای قیمت نفت برنت تا پایان ماه می روی 90 دلار در هر بشکه باقی می ماند.

ویکتور کاتونا، تحلیلگر شرکت کپلر، می گوید: «اگر اختلال غیرقابل پیش بینی در عرضه رخ دهد، به عنوان مثال، صادرات لیبی مختل شود یا زیرساخت های بندر روسیه هدف حملات پهپادهای اوکراینی قرار گیرد، قیمت نفت قطعا به 100 دلار در هر بشکه خواهد رسید. ” توپ بلند خواهد شد.

بر اساس گزارش رویترز، سومین پالایشگاه بزرگ نفت روسیه در اوایل ماه جاری هدف حمله پهپاد اوکراینی قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=241116

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.