افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
2

سرعت رم ایده آل برای بازی چقدر است؟

  • کد خبر : 240848
سرعت رم ایده آل برای بازی چقدر است؟

دریافت رم بیشتر در بیشتر موارد بهتر است. اما اگر CPU / مادربرد آن را پشتیبانی نمی کند، RAM با سرعت کمتری کار می کند. و RAM کندتر احتمالاً سایر اجزا را مختل کرده و عملکرد کلی رایانه شخصی را کاهش می دهد. سرعت رم بالای 3200 MT/s برای DDR4 و 5200 MT/s برای DDR5 […]

دریافت رم بیشتر در بیشتر موارد بهتر است. اما اگر CPU / مادربرد آن را پشتیبانی نمی کند، RAM با سرعت کمتری کار می کند. و RAM کندتر احتمالاً سایر اجزا را مختل کرده و عملکرد کلی رایانه شخصی را کاهش می دهد. سرعت رم بالای 3200 MT/s برای DDR4 و 5200 MT/s برای DDR5 برای اکثر سیستم ها ایده آل است. می‌توانید رم سریع‌تری نصب کنید، اما این همیشه به معنای عملکرد بهتر بازی نیست. بنابراین، در اینجا یک مطالعه سریع در مورد چگونگی تعیین سرعت رم ایده‌آل برای بازی‌های رایانه شخصی وجود دارد.

سرعت رم ایده آل به پردازنده بستگی دارد

شما می توانید رم را با سرعتی برابر با حداکثر محدودیت سرعت رم CPU دریافت کنید.

حداکثر سرعت رم برای اکثر CPUهایی که از DDR4 پشتیبانی می کنند 3200MT/s است. برای پردازنده های با پشتیبانی از DDR5، این مقدار 5200MT/s است. این سرعت ها باید عملکرد خوبی به شما بدهد.

می توانید حداکثر سرعت RAM پشتیبانی شده توسط CPU خود را از طریق وب سایت سازنده بررسی کنید:

تاثیر رم بر بازی های کامپیوتریتاثیر رم بر بازی های کامپیوتری

توجه: هنگام انتخاب رم، حتماً تأخیر CAS یا تأخیر حافظه رم را در نظر بگیرید. به طور خلاصه، هر چه تاخیر CAS رم کمتر باشد، بهتر است.

DDR4 3200MT/s و DDR5 5200 MT/s بالاترین عملکرد را به شما می دهند و از تنگناهای سرعت حافظه جلوگیری می کنند. این میزان سرعت رم برای گیمرهای معمولی، متوسط ​​و رقابتی نیز مناسب خواهد بود.

RAM با چنین نرخ های انتقال نیز به راحتی یافت می شود، با قیمت هایی در محدوده مقرون به صرفه. همچنین اگر در حال ساخت رایانه شخصی با بودجه هستید، گزینه خوبی است.

همچنین، اگر می خواهید از رم خود بهره بیشتری ببرید، همیشه می توانید آن را اورکلاک کنید.

فراتر از حداکثر سرعت رم CPU

با استفاده از حداکثر RAM پشتیبانی شده توسط CPU می توانید سرعت زیادی را بدست آورید.

اما هنوز گزینه ای وجود دارد که می تواند عملکرد سیستم شما را کمی افزایش دهد. یعنی نصب رم سریعتر از سرعت توصیه شده CPU.

بستگی به مادربردت داره

لیست مشخصات حافظه مادربرد شامل فرکانس های OC حافظه پشتیبانی شده است. این برای کاربرانی است که مایلند برای برتری جزئی نسبت به حریف خود کمی بیشتر بپردازند.

به یاد داشته باشید که افزایش سرعت کاملاً به بازی و نحوه مدیریت حافظه شما بستگی دارد.

شکی نیست که سرعت رم بالاتر برای بازی بهتر است. با این حال، اگر یک بازی از سرعت حافظه بالاتری استفاده نکند، عملکرد یکسان باقی می‌ماند.

نظارت بر عملکرد در بازی.نظارت بر عملکرد در بازی.

در برخی از بازی ها سرعت رم 4000 MT/s در مقایسه با 3200 MT/s عملکرد قابل توجهی خواهد داشت. گاهی اوقات هر دو سرعت حافظه یکسان عمل می کنند.

اگر به دنبال افزایش عملکرد هستید، می توانید در محدوده 3800 MT/s تا 4000 MT/s برای DDR4 باقی بمانید. برای DDR5، در محدوده 5600 MT/s تا 6000 MT/s بمانید.

توجه داشته باشید که تنها در صورتی می توانید این سرعت ها را دریافت کنید که XMP را فعال کنید یا به صورت دستی رم را اورکلاک کنید.

نمره نهایی

حداکثر سرعت رم توصیه شده توسط سازنده CPU بهترین گزینه خواهد بود.

اگر بودجه تان کم است، همیشه به رم سریع تری نیاز نخواهید داشت. با این حال، اگر بودجه زیر سوال نرود، پاسخ کاملا متفاوت است.

پردازنده‌های رایزن نسبت به پردازنده‌های اینتل به سرعت‌های مختلف حافظه حساس‌تر هستند. بنابراین وقتی صحبت از پردازنده های رایزن می شود، رم بیشتر همیشه بهتر است.

به طور کلی، عملکرد هنوز به شدت به نحوه مدیریت بارهای کاری حافظه بستگی دارد. برخی از بازی ها به سرعت RAM اهمیت نمی دهند، در حالی که برخی دیگر بیشتر به تأخیر و پهنای باند اهمیت می دهند.

برای بازی، این به معنای نرخ فریم بهتر است. با این حال، ممکن است همه بازی ها نتوانند از این مزیت استفاده کنند. بنابراین تعداد کمی از بازی ها شاهد بهبود عملکرد چندانی نخواهند بود.

از این گذشته، سریعتر همیشه بهتر است! بنابراین اگر به دنبال رم بازی هستید، همیشه به دنبال رم بیشتری باشید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=240848

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.