افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
2

اوبر و هر آنچه که باید در مورد آن بدانید

  • کد خبر : 240695
اوبر و هر آنچه که باید در مورد آن بدانید

امروزه تاکسی های آنلاین بیش از هر زمان دیگری محبوب شده اند. در دسترس بودن و نرخ ارزان آنها در مقایسه با تاکسی های دربسته یکی از مهم ترین دلایل استفاده از این خدمات است. اوبر به عنوان اولین و محبوب ترین تاکسی اینترنتی جهان در ۷۱ کشور و ۵۷۳ شهر در سراسر جهان فعال […]

امروزه تاکسی های آنلاین بیش از هر زمان دیگری محبوب شده اند. در دسترس بودن و نرخ ارزان آنها در مقایسه با تاکسی های دربسته یکی از مهم ترین دلایل استفاده از این خدمات است. اوبر به عنوان اولین و محبوب ترین تاکسی اینترنتی جهان در ۷۱ کشور و ۵۷۳ شهر در سراسر جهان فعال است. البته سرویس اوبر تنها به تاکسی محدود نمی شود و خدمات دیگری را نیز در بر می گیرد. در ادامه این مقاله مجله گردشگری flytoday با برنامه Uber آشنا شوید و راهنمای استفاده از برنامه Uber را ببینید.

اوبر چیست؟

اوبر یک شرکت چندملیتی فعال در زمینه حمل و نقل آنلاین است که در سال 2009 در شهر سانفرانسیسکو، ایالات متحده آمریکا تاسیس شد، این شرکت با استفاده از یک برنامه تلفن همراه، رانندگان را با مسافرانی که به دنبال حمل و نقل هستند، متصل می کند. اوبر در حال حاضر در بیش از 70 کشور و 10000 شهر فعال است.

مسافران مکرر می توانند از برنامه های وفاداری مانند Uber Pro بهره مند شوند. بله با برنامه های وفاداری خطوط هوایی مانند باشگاه مشتریان ترکیش ایرلاینزامارات متحده عربی، قطر و غیره، می بینید که اوبر پرو نیز به روشی مشابه کار می کند.

اوبر به حمل و نقل افراد محدود نمی شود و خدمات تحویل غذا نیز دارد. در سال 2014، اوبر یک پلت فرم آنلاین سفارش و تحویل غذا به نام “Uber Eats” راه اندازی کرد. طبق آمار سال 2021، این سرویس در بیش از 6 هزار شهر و 45 کشور در سراسر جهان فعالیت می کند. تحویل غذا توسط پیک ها به روش های مختلف از جمله ماشین، اسکوتر، دوچرخه یا پیاده انجام می شود.

بنابراین، اگر قصد سفر به خارج از کشور را دارید، بهتر است با اپلیکیشن اوبر و نحوه کار با آن آشنا شوید. همچنین می توانید هتل و بلیط خارج از کشور را به صورت آنلاین رزرو کنید.

انواع خودروهای اوبر

اوبر وسایل نقلیه مختلفی را متناسب با نیاز و بودجه شما ارائه می دهد. به دنبال نمادهای ماشین که در پایین صفحه ظاهر می شوند، بگردید. در اینجا برخی از رایج ترین انواع آن آورده شده است:

  • UberX: این سرویس اصلی اوبر است که برای سفرهای سریع و ارزان با خودروهای شخصی استفاده می شود. این گزینه با امکان پذیرایی حداکثر 4 سرنشین، محبوب ترین و مقرون به صرفه ترین سرویس اوبر است. UberX گزینه خوبی برای رفت و آمد روزانه در نظر گرفته می شود.
  • اوبرS.G.: این سرویس برای سفرهای گروهی با وسایل نقلیه بزرگتر ارائه می شود. اگر بیش از 5 یا 6 نفر دارید، UberXL یک وسیله نقلیه جادار برای مسافران بیشتر و همچنین فضای کافی برای حمل بار ارائه می دهد.
  • اوبرراحتی: این سرویس برای سفرهای راحت تر با خودروهای لوکس تر ارائه می شود. تجربه UberX خود را با Uber Comfort بهبود بخشید. این سرویس خودروهای جدیدتر با فضای پای بیشتر را با قیمت کمی بالاتر ارائه می دهد.
  • اوبرمشکی: این سرویس برای سفرهای لوکس با خودروهای مشکی رنگ ارائه می شود. اوبر بلک از تجربه سفر ممتاز با اوبر بلک لذت ببرید. این سرویس سدان ها یا SUV های لوکس را با رانندگان حرفه ای ارائه می دهد.
  • استخر اوبر: آیا می خواهید هزینه سفر را با افراد دیگر تقسیم کنید و در هزینه خود صرفه جویی کنید؟ Uber Pool شما را با مسافرانی که در همان جهت سفر می کنند مرتبط می کند و به شما امکان می دهد کرایه ها را به اشتراک بگذارید.
  • اوبربخور: این سرویس برای سفارش و تحویل غذا از رستوران ها ارائه می شود. Uber Eats یک پلت فرم آنلاین سفارش و تحویل غذا است که توسط اوبر در سال 2014 راه اندازی شد.
Uber5

چه کشورهایی Uber دارند؟

در اوایل سال 2019، اوبر 110 میلیون کاربر در سراسر جهان تخمین زده بود. که 69 درصد از بازار مسافری ایالات متحده را شامل می شود. اکنون می توانید از اپلیکیشن اوبر در ۷۱ کشور و ۵۷۳ شهر در سراسر جهان استفاده کنید. به عنوان مثال، اوبر در عربستان سعودی، قطر، امارات متحده عربی، ترکیه، پاکستان، اسپانیا، نروژ، فرانسه، ژاپن، هند و غیره فعال است. لیست دیگری کشورهایی که Uber دارند می توانید آن را در وب سایت این شرکت مشاهده کنید.

برای Uber ثبت نام کنید

اوبر چگونه کار می کند؟ اوبر در اکثر شهرهای بزرگ دنیا موجود است و شما به راحتی می توانید از آن استفاده کنید. نحوه استفاده از اوبر نیز بسیار ساده است. مراحل استفاده از برنامه Uber به شرح زیر است:

  1. دانلود و نصب اپلیکیشن اوبر: اولین قدم برای استفاده از اوبر دانلود و نصب اپلیکیشن آن بر روی گوشی هوشمندتان است. این اپلیکیشن برای سیستم عامل های اندروید و iOS به صورت رایگان در دسترس است.
  2. یک حساب کاربری ایجاد کنید: پس از نصب برنامه، باید یک حساب کاربری ایجاد کنید. برای انجام این کار به اطلاعاتی مانند نام، شماره تلفن، آدرس ایمیل و کارت بانکی نیاز دارید.
  3. درخواست سفر: پس از ایجاد حساب کاربری می توانید با تعیین مبدا و مقصد خود درخواست سفر کنید. برنامه Uber نزدیکترین راننده را به شما نشان می دهد و می توانید اطلاعاتی در مورد راننده مانند نام، عکس، نوع خودرو و پلاک خودرو مشاهده کنید.
  4. تایید و شروع سفر.: پس از انتخاب راننده، می توانید سفر خود را تأیید کنید. راننده با شما تماس می گیرد و در محل مورد نظر شما را ملاقات می کند.
  5. هزینه را پرداخت کنید: هزینه به صورت خودکار از طریق کارت بانکی شما پرداخت می شود. می توانید قبل از شروع سفر، تخمین کرایه را در برنامه مشاهده کنید.
Uber2

چگونه با اوبر ماشین بگیریم؟

برای دریافت خودرو با اوبر، کافی است چند مرحله ساده را دنبال کنید که در زیر به صورت گام به گام به آنها خواهیم پرداخت.

۱- برنامه Uber را نصب کنید.

می توانید اپلیکیشن اوبر را به صورت رایگان از اپ استور یا گوگل پلی دانلود کنید.

۲-برای Uber ثبت نام کنید.

مرحله 1: برنامه Uber را باز کنید.

مرحله 2: روی “ثبت نام” یا “ثبت نام” کلیک کنید.

مرحله 3: شماره موبایل خود را وارد کنید.

مرحله 4: کد تأیید ارسال شده به شماره خود را وارد کنید.

مرحله 5: آدرس ایمیل خود را وارد کنید.

مرحله 6: رمز عبور خود را انتخاب کنید.

مرحله 7: اطلاعات شخصی خود مانند نام و نام خانوادگی را وارد کنید.

مرحله 8: روش پرداخت خود مانند کارت اعتباری یا حساب پی پال را به حساب خود اضافه کنید.

اوبر 6

۳-مقصد خود را مشخص کنید.

مرحله 1: در صفحه اصلی برنامه، مقصد خود را در کادر “Where are you going?” وارد کنید. یا کجا؟” وارد شدن

مرحله 2: می توانید آدرس، نام مکان یا مختصات GPS را وارد کنید.

۴-نوع ماشین خود را انتخاب کنید.

مرحله 1: لیست خودروهای موجود در منطقه شما نمایش داده می شود.

مرحله 2: بر اساس تعداد مسافران، میزان بار و بودجه خود، نوع خودروی مورد نظر خود را انتخاب کنید.

اوبر 8

5-درخواست خود را تایید کنید.

مرحله 1: قیمت سفر و زمان تقریبی ورود راننده به شما نشان داده می شود.

مرحله 2: اگر اطلاعات صحیح است، روی “تأیید درخواست” یا “تأیید درخواست” کلیک کنید.

۶-با درایور خود وصل شوید.

مرحله اول: پس از تایید درخواست، اطلاعات راننده مانند نام، عکس و نوع خودرو به شما نمایش داده می شود.

مرحله 2: می توانید از طریق برنامه Uber با راننده خود تماس بگیرید یا پیام دهید.

۷-سوار ماشین شوید و به مقصد برسید..

مرحله 1: پس از رسیدن راننده، به محل سوار شدن راننده بروید.

مرحله 2: سوار ماشین شوید و به سمت مقصد حرکت کنید.

مرحله 3: در طول سفر، می توانید از طریق برنامه Uber با راننده خود صحبت کنید، به موسیقی گوش دهید یا دستورالعمل ها را دنبال کنید.

Uber4

۸- هزینه خود را پرداخت کنید.

مرحله 1: کرایه سفر شما به‌طور خودکار از طریق روش پرداختی که به حساب Uber خود اضافه کرده‌اید پرداخت می‌شود.

مرحله 2: در صورت تمایل، می توانید از طریق برنامه Uber نیز انعام را به راننده پرداخت کنید.

اوبر | پیشرو در صنعت حمل و نقل آنلاین

اوبر به عنوان یک شرکت پیشرو در صنعت سواری، خدمات و امکانات متنوعی را به کاربران خود ارائه می دهد. این خدمات شامل سواری سریع و آسان، قیمت های مقرون به صرفه، انواع وسایل نقلیه، رانندگان مجرب و سیستم پشتیبانی قوی است. اکنون می توانید از سرویس اوبر در بسیاری از شهرها و کشورهای جهان استفاده کنید.

همچنین می توانید تمام خدمات مسافرتی خود را به صورت آنلاین دریافت کنید. برای رزرو بلیط هواپیما، بلیط قطار، هتل و محل اقامت، ویزا، بیمه گردشگری و مسافرتی، وب سایت یا اپلیکیشن Flytoday را بررسی کنید. FlyToday با دسترسی به بیش از 900 خط هوایی و 1.5 میلیون هتل در سراسر جهان، انتخاب را برای شما آسان می کند. برای پاسخ به سوالات شما، تیم پشتیبانی FlyToday به صورت 24 ساعته فعال است. پس از این به بعد خدمات مسافرتی صفر تا صد را سریع، آسان و آنلاین دریافت کنید.

سوالات متداول در مورد برنامه Uber

چگونه با اوبر ماشین بگیریم؟

برنامه Uber را نصب کنید و طبق دستورالعمل های ارائه شده در Uber ثبت نام کنید. مقصد و نوع خودرو را مشخص کرده و درخواست خود را تایید کنید.

چگونه کرایه اوبر را پرداخت کنم؟

کرایه های Uber به طور خودکار به کارت اعتباری یا حساب PayPal شما پرداخت می شود. قبل از سفر می توانید روش پرداخت خود را در برنامه Uber انتخاب کنید. همچنین می توانید کرایه را به صورت نقدی در طول سفر و یا بعد از سفر پرداخت کنید.

چگونه می توانم سفر اوبر را لغو کنم؟

برای لغو سفر اوبر، به بخش «سفرهای من» در برنامه بروید و سفر مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس، روی دکمه «لغو سفر» کلیک کنید. اگر سفر شما قبل از رسیدن راننده کنسل شود، هزینه ای از شما دریافت نمی شود. با این حال، اگر سفر شما پس از ورود راننده لغو شود، ممکن است مشمول جریمه کنسلی شوید.

چگونه با پشتیبانی اوبر تماس بگیرم؟

اگر در استفاده از اوبر سوال یا مشکلی دارید، می توانید با پشتیبانی اوبر تماس بگیرید. می توانید از طریق برنامه Uber یا وب سایت Uber با پشتیبانی Uber تماس بگیرید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=240695

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.