افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
3

طرز تهیه ماسک زردچوبه برای داشتن پوستی زیبا

  • کد خبر : 240664
طرز تهیه ماسک زردچوبه برای داشتن پوستی زیبا

زردچوبه گیاهی بومی آسیا است. از این ادویه در آشپزی استفاده می شود اما به دلیل ارزش دارویی آن در مکمل ها نیز استفاده می شود. cvn],fi در محصولات مراقبت از پوست به عنوان یک محصول طبیعی و موثر استفاده می شود. ماسک صورت زردچوبه به دلیل ماهیت طبیعی خود برای کمک به برخی از […]

زردچوبه گیاهی بومی آسیا است. از این ادویه در آشپزی استفاده می شود اما به دلیل ارزش دارویی آن در مکمل ها نیز استفاده می شود.

cvn],fi در محصولات مراقبت از پوست به عنوان یک محصول طبیعی و موثر استفاده می شود. ماسک صورت زردچوبه به دلیل ماهیت طبیعی خود برای کمک به برخی از مشکلات پوستی محبوب شده است.

اگر می خواهید بدانید چگونه خودتان ماسک زردچوبه درست کنید و از آن استفاده کنید، تا پایان مقاله با ما همراه باشید. همچنین در مورد فواید و عوارض این محصول و اینکه آیا باید جزو روتین پوست شما باشد یا خیر صحبت کردیم.

عناوین مقاله را ببینید

مزایای استفاده از ماسک صورت زردچوبه چیست؟

زردچوبه پتانسیل کاهش تورم (التهاب) و تحریک را دارد. التهاب و سوزش می تواند سایر بیماری های پوستی را تشدید کند، بنابراین استفاده از زردچوبه به عنوان یک ماسک طبیعی صورت می تواند کمک کننده باشد.

کاهش التهاب

کورکومینوئیدها، ترکیبات فعال موجود در زردچوبه، گاهی اوقات برای کاهش التهاب در آرتریت استفاده می شود. این اثرات ضد التهابی بالقوه می تواند به پوست شما نیز کمک کند. زردچوبه ممکن است برای التهاب های مربوط به بیماری های پوستی مانند پسوریازیس مفید باشد. با این حال، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

بیشتر بخوانید:

بهترین روال پوست برای پسوریازیس

پتانسیل ضد باکتریایی

زردچوبه می‌تواند باکتری‌های روی پوست را که می‌توانند باعث کیست، آکنه و عفونت‌های استافیلوکوکوس شوند، از بین ببرد یا از آن جلوگیری کند. (در این صورت بهتر است مراقب باشید. هر گونه عفونت فعال باید ابتدا توسط پزشک معاینه شود!)

درمان آکنه

زردچوبه با پتانسیل ضد التهابی که دارد ممکن است برای درمان آکنه التهابی و موارد زیر مفید است:

  • کیست ها
  • ندول ها
  • Puschol
  • پاپول ها

عصاره زردچوبه می تواند اسکار آکنه را کاهش دهد.

قدرت آنتی اکسیدانی

زردچوبه سرشار از آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان ها می توانند به جلوگیری از تخریب سلول های سالم توسط رادیکال های آزاد کمک کنند. این ویژگی می تواند از هیپرپیگمانتاسیون، اسکار و سایر مشکلات پوستی در دراز مدت جلوگیری کند.

حتی این امکان وجود دارد که افزودن زردچوبه به پوست و برنامه غذایی خود، همراه با سایر عادات سبک زندگی سالم، خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش دهد، اما مطالعات بیشتری مورد نیاز است.

ماسک صورت زردچوبه

کاهش هیپرپیگمانتاسیون

هایپرپیگمانتاسیون یکی از محورهای مطالعاتی بر روی خواص موضعی زردچوبه بوده است. اگر لکه هایی روی پوست خود دارید که تیره تر از بافت طبیعی اطراف است، این مشکل هیپرپیگمانتاسیون است.

یکی از این مطالعات نشان داد که کرم‌های مبتنی بر زردچوبه در عرض چهار هفته، هیپرپیگمانتاسیون را تقریباً 14 درصد کاهش می‌دهند.

بیشتر بخوانید:
ماسک صورت خانگی برای سفید کردن پوست.

کاهش سوزش پوست

هنگامی که زردچوبه به صورت موضعی استفاده می شود، تحریک پوست را کاهش می دهد. برخی مطالعات کورکومینوئیدها را به عنوان داروهای ضد چین و چروک شناسایی کرده و این ماده در درمان سرطان سینه نیز مفید است.

درمان چین و چروک

منابع معتبر زردچوبه را به عنوان یک درمان احتمالی برای خطوط ریز و چین و چروک پیشنهاد کرده اند.

عوارض ماسک صورت زردچوبه چیست؟

با توجه به مرکز ملی مکمل های بهداشتی، زردچوبه به طور کلی زمانی که به صورت خوراکی یا موضعی استفاده شود، یک محصول ایمن در نظر گرفته می شود. مکمل های خوراکی به طور بالقوه می توانند عوارض جانبی دستگاه گوارش مانند ناراحتی معده و گرفتگی عضلات را ایجاد کنند.

هیچ عارضه جانبی شناخته شده ای از زردچوبه مورد استفاده در مراقبت از پوست وجود ندارد. با این حال، همیشه ایده خوبی است که قبل از استفاده از هر ماده جدید، یک تست چسب پوستی انجام دهید. حتی محصولات گیاهی مانند زردچوبه می تواند در برخی افراد واکنش ایجاد کند.

خواص زردچوبه برای پوست
خواص زردچوبه برای پوست

تست حساسیت ماسک زردچوبه

  • برای انجام پچ تست، باید ماسک زردچوبه خود را بسازید و سپس مقدار کمی از آن را روی بازوی خود بمالید و 10 تا 20 دقیقه صبر کنید.
  • حداقل یک روز پس از آزمایش صبر کنید و در صورت عدم واکنش، استفاده از ماسک زردچوبه برای صورت خود بی خطر است.
  • در صورت بروز قرمزی، تورم یا خارش در طول تست پچ، از ماسک استفاده نکنید.

وقتی صحبت از ساخت ماسک زردچوبه می شود، جنبه های منفی دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

هنگام ساخت هر ماسک خانگی این احتمال وجود دارد که مواد اولیه مرغوب نباشد یا آسیب دیده باشد، زمان زیادی برای ساخت ماسک صرف شود و یا فرآیند ساخت ماسک کاملا بهداشتی نباشد.

زردچوبه می تواند پوست و لباس شما را لکه دار کند، بنابراین هنگام مخلوط کردن دستور غذا دقت بیشتری به خرج دهید.

طرز تهیه ماسک صورت زردچوبه برای داشتن پوستی زیبا

کلید ساخت ماسک صورت زردچوبه ترکیب پودر یا عصاره زردچوبه با یک عامل غلیظ کننده برای ایجاد خمیر است. برخی از مواد ممکن است بسته به نوع پوست متفاوت باشد:

  • برای مشکلات آکنه و استفاده از خواص ضد باکتریایی، زردچوبه را با آب گرم و عسل ترکیب کنید.
  • برای مشکلات رنگدانه و چین و چروک، زردچوبه را با ماست و آب لیمو ترکیب کنید تا اثرات مغذی و روشن کنندگی بیشتری داشته باشید.
  • برای کاهش سوزش، عصاره زردچوبه را با ژل آلوئه ورا مخلوط کنید تا اثرات آرام بخش طبیعی داشته باشید.
  • برای قدرت آنتی اکسیدانی، به سادگی زردچوبه را با آب مخلوط کنید (می توانید کمی آرد بادام یا برنج اضافه کنید تا این ماسک غلیظ تر و راحت تر استفاده شود).

مهم نیست که کدام دستور غذا را انتخاب می کنید، ماسک را هر بار حدود 10 دقیقه بگذارید. سپس با آب گرم خوب بشویید و روتین پوست خود را با تونر، سرم و مرطوب کننده کامل کنید.

نکات مهم هنگام استفاده از ماسک زردچوبه.

از گذاشتن ماسک برای مدت طولانی روی پوست خود خودداری کنید، زیرا زردچوبه می تواند باعث ایجاد لکه های زرد شود (به خصوص اگر پوست روشنی دارید). اگر به دلیل ماسک زردچوبه لکه زرد روی پوست شما باقی مانده است، می توانید صورت خود را با شیر بشویید. می توانید هفته ای دو یا سه بار از ماسک استفاده کنید.

نتیجه

اگر به دنبال یک ماسک صورت طبیعی برای کمک به مشکلات پوستی مرتبط با التهاب و سوزش هستید، ممکن است ماسک زردچوبه ارزش امتحان کردن را داشته باشد.

مانند سایر ماسک های خانگی مراقبت از پوست، ممکن است مدتی طول بکشد تا نتایج کامل ماسک زردچوبه خانگی خود را ببینید، بنابراین استفاده از آن حداقل برای چند هفته مهم است.

اگر هنوز نتیجه ای نمی بینید، با متخصص پوست خود در مورد دستور العمل های دیگری که می توانید امتحان کنید و نیازهای مراقبت از پوست شما را برآورده می کند، صحبت کنید.

منبع: خط سلامت

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=240664

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.