افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

ایستادن چقدر کالری می سوزاند و چه فوایدی دارد؟

  • کد خبر : 240587
ایستادن چقدر کالری می سوزاند و چه فوایدی دارد؟

بدن شما حتی در زمان استراحت و انجام فعالیت های حیاتی مانند تنفس، ضربان قلب، گردش خون، هضم و حتی متابولیسم سلولی کالری می سوزاند. اما جالب است که تفاوت کمی در میزان کالری سوزانده شده هنگام نشستن و ایستادن وجود دارد. در حالت ایستاده عضلات پشت درگیر می شوند و بدن برای استفاده از […]

بدن شما حتی در زمان استراحت و انجام فعالیت های حیاتی مانند تنفس، ضربان قلب، گردش خون، هضم و حتی متابولیسم سلولی کالری می سوزاند. اما جالب است که تفاوت کمی در میزان کالری سوزانده شده هنگام نشستن و ایستادن وجود دارد. در حالت ایستاده عضلات پشت درگیر می شوند و بدن برای استفاده از عضلات و سوزاندن کالری بیشتر به انرژی بیشتری نیاز دارد. تنها ماندن ممکن است باعث کاهش وزن نشود، اما حفظ وزن ثابت را آسان تر می کند و خطر ابتلا به برخی بیماری ها را کاهش می دهد. برای اینکه بدانید ایستاده چقدر کالری می سوزانید تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

ایستادن چند کالری می سوزاند؟

در حالت ایستاده، در هر ساعت بین ۷۰ تا ۹۵ کالری می سوزانید. این مقدار بسته به جنس، سن، قد و وزن شما متفاوت است. در حالت نشسته، در هر ساعت 65 تا 85 کالری می سوزانید. این تفاوت شاید زیاد به نظر نرسد اما به مرور زمان تاثیر خود را نشان خواهد داد. بنابراین اگر به جای 3 ساعت نشستن 3 ساعت بایستید، 15 تا 30 کالری بیشتر می سوزانید. اگر روزی 6 ساعت بایستید، تا زمانی که کالری دریافتی شما ثابت بماند، می توانید حدود 5 پوند در سال وزن کم کنید.

به یاد داشته باشید که مردان معمولا توده عضلانی بیشتری دارند و کالری بیشتری می سوزانند. در واقع، هر چه توده عضلانی بیشتری داشته باشید، سریعتر کالری می سوزانید.

چرا در حالت ایستاده کالری بیشتری می سوزانید؟

هنگامی که شما فعال هستید، بدن شما کالری بیشتری می سوزاند. نشستن یا دراز کشیدن کالری کمتری می سوزاند. وقتی می ایستید، توده عضلانی خود را فعال می کنید. این توده عضلانی به شما کمک می کند کالری بیشتری بسوزانید. به علاوه، وقتی ایستاده اید، بدن خود را بیشتر حرکت می دهید. همه این حرکات پا به سوزاندن کالری بیشتر در طول زمان کمک می کند.

محاسبه کالری دریافتی روزانه

معادله هریس-بندیکت قد، وزن، سن و سطح فعالیت شما را در نظر می گیرد تا مشخص کند چه مقدار کالری می سوزانید.

نوار فعالیت روزانه عددی را نشان می‌دهد که نشان‌دهنده میزان متابولیسم روزانه شما (MET) است و به شما کمک می‌کند تعداد کالری‌هایی را که در روز می‌سوزانید محاسبه کنید. این معادله میزان مصرف اکسیژن را اندازه گیری می کند که معادل 1 کالری به ازای هر کیلوگرم وزن بدن در ساعت است. مثلاً در حالت استراحت، متابولیسم شما 1 است. اگر تمام روز بنشینید، متابولیسم شما 1.5 می شود. در حالت ایستاده، میزان متابولیسم شما 1.8 است و اگر روی تردمیل راه بروید، متابولیسم شما 2.3 می شود.

هر چه بیشتر فعال باشید، ضربان قلب و تنفس شما بیشتر می شود و کالری بیشتری می سوزانید. طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، 150 دقیقه ورزش در هفته (معادل 5 تمرین نیم ساعته در هفته) و 2 تمرین عضلانی برای بزرگسالان کافی است.

تاثیر قد و وزن بر کالری سوزی.

متابولیسم بدن و کالری مورد نیاز بدن برای انجام فعالیت های ضروری بسته به توده عضلانی، وزن، قد و سن متفاوت است. هر چه بزرگتر باشد، کالری بیشتری در فعالیت های روزانه می سوزانید. سن شما نیز بر میزان کالری سوزانده شده تأثیر می گذارد. اکثر مردم با افزایش سن توده عضلانی خود را از دست می دهند. هرچه عضلات کمتری داشته باشید، کالری کمتری خواهید سوزاند.

سایر فواید ایستادن به جای نشستن

ایستادن چند کالری می سوزاند؟  زنی که ورزش ایستاده انجام می دهد.

ایستادن علاوه بر سوزاندن کالری می تواند خطر ابتلا به برخی بیماری ها را کاهش دهد، از جمله:

ایستادن انحنای ستون فقرات را نیز کاهش می دهد. اگرچه انحنای ستون فقرات تا حدی طبیعی است، اما انحنای بیش از حد می تواند به نخاع فشار وارد کند.

حتی می توانید در حالت ایستاده توده عضلانی بسازید. عضلات خاصی نه تنها هنگام حرکت از حالت نشسته به حالت ایستاده، بلکه در هنگام ایستادن نیز درگیر می شوند.

خطر ایستادن طولانی مدت

مانند هر وضعیت دیگری، ایستادن بیش از حد طولانی می تواند به جای مفید، مضر باشد. مطالعه روی 20 داوطلب بزرگسال که به مدت 2 ساعت پشت کامپیوتر ایستاده بودند، وضعیت ذهنی ضعیف، افزایش تورم اندام تحتانی و ناراحتی عمومی بدن را نشان داد. البته شایان ذکر است که توانایی داوطلبان برای حل خلاقانه مشکلات هنگام ایستادن بهبود یافته است. بنابراین، هنگام ایستادن طولانی مدت باید مراقب باشید و به بدن خود و نیازهای آن گوش دهید.

چگونه زمان استراحت را افزایش دهیم

بهتر است روزی 10 تا 15 دقیقه ایستادن را شروع کنید و به تدریج آن را افزایش دهید. نحوه اضافه کردن این زمان به شما بستگی دارد. یک قانون کلی این است که به ازای هر 30 دقیقه نشستن، 1 دقیقه بایستید. بعد از 1 دقیقه تصمیم می گیرید بیشتر بایستید یا 30 دقیقه دیگر بنشینید.

سر کار ایستاده

چندین راه برای برجسته شدن بیشتر در محل کار وجود دارد، از جمله:

  • به جای میز مناسب برای نشستن، از میز مناسب برای ایستادن استفاده کنید.
  • برای افزایش فعالیت بدنی در محل کار، هنگام پاسخ دادن به تلفن بایستید.
  • جلسات خود را ایستاده برگزار کنید.
  • از کرونومتر برای بلند شدن بعد از چند دقیقه استفاده کنید.

ایستاده در خانه

برای اینکه بیشتر در خانه سرپا باشید، باید برنامه روزانه خود را تغییر دهید، از جمله:

  • هر نیم ساعت تا یک ساعت در خانه قدم بزنید.
  • هنگام پاسخ دادن به تلفن، پیامک یا استفاده از اینترنت بایستید.
  • می توانید قبل از رفتن به رختخواب پیاده روی کنید.
  • برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود را ایستاده تماشا کنید.

محصولاتی که به شما کمک می کنند

ایستادن چند کالری می سوزاند؟  محصولاتی که به شما کمک می کنند

  • اگر پشت میز می نشینید، از مدیر یا بخش منابع انسانی خود بخواهید میز مناسب تری در اختیار شما بگذارد. به عنوان مثال، میزهای قابل تنظیم ارتفاع به شما کمک می کند کمتر بنشینید. تردمیل یا میزهای چرخان نیز شما را تشویق به تحرک می کنند.
  • استفاده از ساعت هوشمند به شما یادآوری می کند که فعال باشید و کالری بیشتری بسوزانید. این دستگاه ها به شما کمک می کنند تا هدفی مانند پیاده روی یا انجام یک فعالیت روزانه و سوزاندن کالری تعیین کنید.

وضعیت مناسب مهم ترین قسمت ایستادن است. اگر می خواهید در حالت ایستاده پشت میز خود کار کنید، موارد زیر را باید در نظر داشته باشید:

  • چشمان شما باید در سطح بالای صفحه باشد.
  • بازوهای شما باید در کنار بدنتان راحت باشند.
  • آرنج یا پایین باید بتواند در جایی استراحت کند و استراحت کند.

اگر هنگام ایستادن دچار گرفتگی یا درد شدید، در مورد علائم خود با پزشک خود صحبت کنید. پزشک ممکن است چندین روش را پیشنهاد کند، از جمله:

  • استفاده از زیره کفش: با قرار دادن کفی مناسب در کفش می توانید قوس پای خود را حمایت کنید. برای کاهش درد و خستگی نیز می توانید از بالش استفاده کنید.
  • پوشیدن کفش طبی: سرمایه گذاری روی کفش هایی با قوس کافی نیز می تواند به تعادل کلی بدن کمک کند.
  • استفاده از پد و بالشتک برای ایستادن: می توانید از پد پا برای کاهش فشار روی زانوها، پاها و پشت خود استفاده کنید.

اظهارات پایانی

  • اگر در مدرسه یا محل کار نشسته اید، می توانید در زمان های دیگر مانند اتوبوس یا مترو بایستید. تصمیم عادلانه ای در مورد اینکه چقدر و چند وقت یکبار بایستید بگیرید. اگر مطمئن نیستید چند بار باید بلند شوید یا احساس ناراحتی می کنید، با پزشک خود صحبت کنید.
  • بدن شما هم در زمان استراحت و هم در حین فعالیت کالری می سوزاند. هر چه بیشتر عضلات خود را تمرین دهید، کالری بیشتری می سوزانید. اگرچه تفاوت کالری که در حالت ایستاده و نشسته می سوزانید کم است، اما تحرک بیشتر در طول روز می تواند تأثیر قابل توجهی بر سلامت شما داشته باشد.
  • برای کاهش وزن، تعداد کالری هایی که می سوزانید باید بیشتر از کالری هایی باشد که از غذا می خورید. علاوه بر این، علاوه بر کاهش وزن و چربی، بهتر است با حرکت و ورزش، احتمال ابتلا به بیماری را کاهش دهید.

تو بگو

آیا می دانستید در حالت ایستاده چقدر کالری می سوزانید؟ آیا در طول روز زیاد می ایستید؟ در صورت تمایل می توانید تجربه و نظر خود را در قسمت نظرات برای ما بنویسید و این مقاله را از طریق شبکه های اجتماعی با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

هشدار! این مقاله صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن باید با پزشک یا متخصص مشورت کرد. اطلاعات بیشتر


اصول و روش های عملی برای یادگیری سریع و پایدار. هر زبان جدید


لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=240587

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.