افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
1

فوری / شروع اولین سابقه پرداخت وام با کارت یارانه در سال 1403

  • کد خبر : 240556
فوری / شروع اولین سابقه پرداخت وام با کارت یارانه در سال 1403

خبرنگار شکیبا باخالزاده: مشتریان بانک ایران زمین که دارای سپرده های کوتاه مدت عادی در این مجموعه هستند، حداقل 10 میلیون تومان در حساب خود نگه داشته و چهار ماه از غیرفعال بودن حسابشان می گذرد، می توانند برای دریافت وام 300 میلیونی اقدام کنند. Toms تحت طرح “Choice Plus” این مجموعه را دارد. به […]

خبرنگار شکیبا باخالزاده: مشتریان بانک ایران زمین که دارای سپرده های کوتاه مدت عادی در این مجموعه هستند، حداقل 10 میلیون تومان در حساب خود نگه داشته و چهار ماه از غیرفعال بودن حسابشان می گذرد، می توانند برای دریافت وام 300 میلیونی اقدام کنند. Toms تحت طرح “Choice Plus” این مجموعه را دارد.

به نقل از طبقه بندی، افرادی که می خواهند تسهیلات 300 میلیون تومانی با سود 23 درصد از بانک ایران زمین دریافت کنند باید ضامن رسمی داشته باشند. علاوه بر این، اعتبار کاری شما باید توسط بانک تایید شود. ارائه سفته نیز برای دریافت این تسهیلات الزامی است. زمان پرداخت اقساط این وام بسته به مبلغ وام و میانگین مدت حساب متغیر بوده و بین 12، 18 یا 24 ماه متغیر خواهد بود. در مدت پرداخت اقساط یک درصد سود به اصل سپرده مشتری اضافه می شود.

با توجه به شرایط مذکور و مدت بازپرداخت 24 ماهه این وام، مبلغ هر قسط 15 میلیون و 711 هزار و 991 تومان است. سود کل این تسهیلات به 15 میلیون و 711 هزار و 991 تومان می رسد. مبلغ وام و سود آن 377 میلیون و 87 هزار و 803 تومان است.

بانک ایران زمین یکی از شناخته شده ترین بانک های خصوصی کشور است که فعالیت خود را از سال 1388 آغاز کرد. موسسان این بانک با تشکیل گروهی از کارشناسان از اقشار مختلف از جمله فعالان بخش های مختلف اقتصادی از جمله تولید و خدمات، کارشناسان بانکی، جامعه پزشکی و مهندسی، دانشگاهیان، فرهنگیان و تعاونی ها. در حال حاضر این بانک در قالب سپرده، ریال و صرافی به مشتریان خود خدمات رسانی می کند.

مشتریان بانک صادرات که دارای سپرده قرض الحسنه در این مجموعه هستند، می توانند برای دریافت وام «سپهر» اقدام کنند. حداکثر سقف این تسهیلات 300 میلیون تومان بدون بهره است.

به گزارش کماپرس به نقل از رده بندی، افرادی که می خواهند وام 300 میلیون تومانی بدون سود و با کارمزد 4 درصد از این مجموعه دریافت کنند، تنها باید 10 میلیون تومان در حساب خود داشته باشند و ضمانت نامه رسمی داشته باشند. در ضمن افراد باید دو تا ۱۲ ماه سپرده داشته باشند تا بتوانند این تسهیلات را درخواست کنند. مردم 36 ماه فرصت دارند تا این وام را بازپرداخت کنند.

با توجه به شرایط، مدت و نرخ پرداختی مذکور، مبلغ هر قسط مبلغ 8 میلیون و 857 هزار و 196 تومان و سود کل این تسهیلات 18 میلیون و 859 هزار و 38 تومان است. مبلغ وام و سود آن نیز 318 میلیون و 859 هزار و 38 تومان است.

بانک صادرات ایران به عنوان یک بانک خصوصی و در قالب سهام عام با نام اصلی بانک صادرات و معادن ایران در پانزدهم شهریور ماه سال 1331 فعالیت خود را آغاز کرد.این مجموعه با 13 نفر شروع به کار کرد اما هم اکنون بیش از یک هزار نفر در این مجتمع بانکی مشغول به کار هستند. در حال حاضر بانک صادرات ایران بیش از 2700 شعبه داخلی و 20 شعبه خارجی دارد و انواع خدمات بانکی مجاز را به مشتریان خود ارائه می دهد.

این گروه در طول فعالیت خود موفق به اخذ گواهینامه رسمی از مدیر کل بورس اوراق بهادار تهران، نشان ملی توسعه کیفیت خدمات در بخش بانکی و … شد.

پرداخت 60 میلیون وام قرض الحسنه به یارانه بگیران آغاز شد

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: تا امروز سابقه اعطای تسهیلات بانکی 100 میلیون تومانی در آموزش و پرورش نداشتیم که در قالب این تفاهم نامه اتفاق افتاد. البته استان ها سقف وام را بر اساس تعداد فرهنگیان تعیین می کنند، یعنی به جای 100 میلیون تومان، 50 یا 60 میلیون تومان می پردازند.

به نقل از تسنیم، سید سعید مقدم زاده; مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره اعطای وام به فرهنگیان گفت: وزارت آموزش و پرورش طی سال های گذشته تفاهم نامه های متعددی با بانک ملی داشته که آخرین آن مربوط به سال 1398 است. وام به فرهنگیان اختصاص یافت و این تفاهم نامه تا سال 1401 اعتبار داشت.

وی افزود: با روی کار آمدن دولت سیزدهم و تمرکز جدید دولت و وزارت آموزش و پرورش بر مهر 1401، موفق شدیم تفاهم نامه جدیدی با بانک ملی ایران منعقد کنیم و بر این اساس، 14 میلیارد تومان اعتبار داشته باشیم. اعتباری برای اعطای 12 درصد تسهیلات مرابحه به فرهنگیان در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت. در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت و از مهر 1401 تا امروز 9 میلیارد تومان تسهیلات به فرهنگیان پرداخت شده است.

شرایط دریافت وام 100 میلیون تومانی

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: تا امروز سابقه اعطای تسهیلات بانکی 100 میلیون تومانی در آموزش و پرورش نداشتیم که در قالب این تفاهم نامه اتفاق افتاد. البته استان ها سقف وام را بر اساس تعداد فرهنگیان تعیین می کنند، یعنی به جای 100 میلیون تومان، 50 یا 60 میلیون تومان می پردازند.

وی با اشاره به اینکه تفاهم نامه جدید در واقع تمدید همان تفاهم نامه مهر 1401 است و امتیازات جدیدی به فرهنگیان اعطا می کند، گفت: در مذاکره با بانک ملی ایران مقرر شد مبلغی را که ماهانه در بانک واریز می کنیم. برای پرداخت حقوق معادل 2.5 درصد آن است که باید به ما بدهند تا وام فرهنگیان را پرداخت کنیم.

دریافت وام بدون سپرده و با ضمانت

مقدم زاده ادامه داد: بنابراین 2.5 درصد از مبلغ واریزی حقوق در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار می گیرد تا بتوانیم وام قرض الحسنه فرهنگیان را با کارمزد 4 درصد بازپرداخت کنیم. این وام نیاز به سپرده گذاری ندارد و نیاز به ضمانت فرهنگی دارد.

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: دستورالعمل اجرایی اعطای وام به فرهنگیان به زودی به استان ها ارسال و بر اساس عملکرد واریز حقوق در استان ها تخصیص می یابد.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار سقف بازپرداخت وام 36 ماهه است و در 4 استان (اصفهان، قزوین، تهران و شهرستان های استان تهران) نیز به صورت غیرحضوری وام دریافت شد، بنابراین الکترونیک فرم پس از تایید آموزش و پرورش به بانک ارسال می شود و در صورت تکمیل مدارک پس از تقریباً 10 روز کاری مبلغ وام به حساب متقاضی تسهیلات واریز می شود.

وی درباره چاره اندیشی برای پرداخت رفاه فرهنگیان گفت: در راستای توسعه در حوزه رفاهی و معیشتی فرهنگیان، تمام تلاش وزیر آموزش و پرورش و معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع این است که ایجاد سازمان رفاهی معلمان با تجمیع منابع و تمرکز بیشتر در این زمینه قابل رفع است.

مقدم زاده در ادامه در پاسخ به این سوال که معلمان از طرح اسکان نوروزی مدارس و وضعیت نامناسب آنها گلایه دارند؟ وی بیان کرد: امسال علیرغم کمبودها در صدد حذف کلاس های «ج» هستیم که امکانات کمتری دارند. لازم به ذکر است که وزارت آموزش و پرورش عضو اصلی ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور است و می توان گفت ظرفیت اسکان وزارت آموزش و پرورش تا حد کمی به پشتوانه تبدیل شده است و اگر مدارس را خارج کنیم. چرخه. از نظر خدمات گردشگری، به نظر می رسد گردشگری کشور دچار مشکل شود.

وی افزود: با توجه به اینکه آموزش و پرورش کمبود فضای اقامتی در کشور را جبران می کند، بر عهده وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و سازمان هماهنگی سازمان مسافرت کشور است که این امر را جبران کرده و کیفیت خدمات را ارتقا داده و کرامت را حفظ کنند. از آن مربیان از طریق تخصیص منابع. و امکانات جدید به ویژه برای وزارت آموزش و پرورش مفید خواهد بود.

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه استقبال از طرح اسکان موقت فرهنگیان در بهار و تابستان زیاد است، ادامه داد: همچنین از اختصاص مدارس به اسکان موقت راضی نیستیم و مدرسه نمی خواهیم. برای تبدیل شدن به مراکز اقامتی، اما در برخی شهرها و مناطق، کارکنان سایر مؤسسات و شهروندان عادی به ناچار از مدارس طرح شهرک استفاده می کنند.

مقدم زاده درباره کارت اعتباری توانا برای فرهنگیان گفت: این کارت مجازی از آبان ماه سال 1401 راه اندازی شده و فرهنگیان آن را روی تلفن همراه خود نصب کرده و می توانند به صورت اقساطی خرید کنند.

وی افزود: توانا کارت با توجه به وضعیت حقوقی فرهنگیان اعتباری را برای خرید سهمیه اختصاص می دهد که تا سقف 24 سهمیه تخفیف داده می شود. این طرح هم اکنون در اکثر استان ها اجرا شده است و اجرای آن در همه استان ها بستگی به تقاضای فرهنگیان دارد و تا امروز 76 میلیارد تومان خریداری شده است که بیشتر خریدها مربوط به کالاهای دیجیتال (62 درصد)، پوشاک است. و هدایا، غذا، خانه و آشپزخانه و غیره.

مقدم زاده گفت: به دنبال ارائه خدمات سفر اقساطی به دانشگاهیان هستیم، یعنی به سفر بروند و سپس هزینه آن را به صورت اقساطی پرداخت کنند و از طریق بسترهایی مانند تووانا کارت و اتما به این موضوع رسیدگی می کنیم.

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که صندوق ذخیره فرهنگیان وظیفه ارائه خدمات به معلمان در دوران اشتغال را ندارد، اظهار کرد: علت ایجاد صندوق فرهنگیان این صندوق است. هدف رزرو در دهه 1970 ایجاد بستری برای ارائه خدمات رفاهی و معیشتی برای مربیان بود، خدماتی که گاهی از طریق توانمندی های دولتی امکان پذیر نیست.

وی بیان کرد: متاسفانه طی چند سال اخیر شاهد فراز و نشیب هایی در صندوق ذخیره فرهنگیان بوده ایم که امیدواریم با تغییرات بیشتر مدیریتی و اصلاح روش ها، تغییر نگرش و تعامل سازنده صندوق ایجاد شود. با مجموعه های داخل وزارت آموزش و پرورش به عنوان اداره کل رفاه و پشتیبانی، ارتقای رفاه و معیشت و در نهایت شاهد عزت فرهنگیان باشیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=240556

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.