افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
4

ترکیبی جذاب از دنیای مدرن با شال سنتی; اصالت ایرانی و میراث فرهنگی کشور را فراموش نکنید.

  • کد خبر : 24043
ترکیبی جذاب از دنیای مدرن با شال سنتی;  اصالت ایرانی و میراث فرهنگی کشور را فراموش نکنید.

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز هر شهر و طایفه ای دارای چند میراث فرهنگی از گذشته است که یکی از آنها لباس های سنتی و محلی آن منطقه است. اگرچه سلیقه اکثر مردم امروزه سبک های مدرن است، اما سبک سنتی همچنان پیروان خاص خود را دارد. بنابراین امروزه پوشیدن […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:

به

شایانوز هر شهر و طایفه ای دارای چند میراث فرهنگی از گذشته است که یکی از آنها لباس های سنتی و محلی آن منطقه است. اگرچه سلیقه اکثر مردم امروزه سبک های مدرن است، اما سبک سنتی همچنان پیروان خاص خود را دارد. بنابراین امروزه پوشیدن لباس های سنتی به سبک لباس های مدرن بسیار رایج شده است. طراحان با در نظر گرفتن علاقه جوانان به سبک مدرن سعی در طراحی لباس و اکسسوری بر اساس سبک سنتی و بومی دارند. یکی از اکسسوری هایی که با سبک مدرن همخوانی دارد، می توان گفت که حتی استایل ساده شما تبدیل به یک سبک جذاب و زیبا می شود، شال سنتی است، یکی از میراث فرهنگی کشور ماست یا مثلا تزئین شده با صنایع دستی و هنرهای محلی. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این دسته از اکسسوری ها شامل شال دوزی و شال های کار شده با مهره یا مهره می شود. بنابراین می توان گفت مانتو و ترند گلدوزی شده امسال می تواند تلفیقی از سبک مدرن با میراث فرهنگی ما باشد.

امروزه طراحان سعی می کنند از سبک پوشش به اصطلاح مد روز استفاده کنند و همچنین آن را با سبک سنتی مورد علاقه ترکیب کنند. برای ترکیب سبک مدرن لباس با لباس سنتی، اکسسوری، کفش یا کیف. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با جدیدترین مدل های شال سنتی آشنا شوید.

شال سنتی

شال سنتی بندری; لباس های جذابی که دنیای مد را تغییر داده است

شاید باور نکنید، اما یکی از شیک ترین و جذاب ترین شال های دنیای مد سال 2023 یکی از اصیل ترین و سنتی ترین لباس های مردم بندر است. اورنی یکی از انواع سرپوش هایی است که بانوان هرمزگانی آن را می پوشانند. روی این روسری از تزئینات مختلفی مانند گل بته، شکوفه بادام و … استفاده شده و جلوی صورت و سطح داخلی آن با نخ های نقره و طلا، پولک دوزی و گلابتون گلدوزی شده است. این شال های جذاب یکی از جذابیت ها و تزیینات لباس های رسمی و حتی غیررسمی زنانه در سال جدید است و نکته جالب در مورد آن ها این است که به راحتی می توان آن ها را با روکش و شال های سفید و نخی ترکیب کرد.

شال سنتی

شال سنتی

شال سنتی ساده; از میراث کشور غافل نشوید

شاید برای شما عجیب باشد، اما میراث فرهنگی کشور ما و بسیاری از کشورهای دیگر به یک روند بین المللی در دنیای مد امروزی تبدیل شده است. یکی از این ترندها را می‌توان پارچه‌هایی با طرح‌های بته جکه و اسلیمی دانست که در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد. آنها الهام بخش بسیاری از طراحان در دنیای مد هستند. به عنوان مثال، کت شلوار نوعی کت شطرنجی قرمز برای مردان است که برای رقص های محلی و جشن های ملی پوشیده می شود، اما در حال حاضر چهارخانه این دامن یکی از محبوب ترین ترندهای دنیای مد است. چفیه و شمق عربی لباس‌های سنتی مسلمانان هستند که امروزه در سراسر جهان به عنوان اکسسوری مد پوشیده می‌شود.

شال سنتی

شال سنتی

شال دوخت سنتی; روند جذاب 2014

خیاطی در ایران ناخودآگاه شما را به استان سیستان و بلوچستان می برد. هنر خیاطی در این استان نه تنها ماندگار شده بلکه به مرور زمان زیباتر و جذابتر شده است و اکنون با تلفیق آن با دنیای مد یکی از شیک ترین ترکیب ها را در بازار پوشاک ایجاد کرده است.زنان و دختران ایرانی . شاید برایتان جالب باشد که بدانید شال دوزی بلوچی به طور سنتی با پارچه مشکی و گلدوزی قرمز طراحی می شد. اما امروزه با استفاده از خلاقیت و ایده گرفتن از سایر شال های سنتی و مدرن، شال دوزی بلوچی در ترکیب رنگ های متنوع و طرح های گلدوزی شده طراحی می شود.

شال سنتی

اگر دوست دارید زیبا و زیبا باشید، صفحه مد ما را دنبال کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=24043

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.