افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
1

بهویی: برای جذب بازیکن جدید به پرسپولیس رفتم/باید شرایطی ایجاد کنید تا مهاجم تاثیرگذار باشد – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 240384
بهویی: برای جذب بازیکن جدید به پرسپولیس رفتم/باید شرایطی ایجاد کنید تا مهاجم تاثیرگذار باشد – پرسپولیس نیوز

مهاجم سابق تیم فوتبال پرسپولیس پس از جدایی از این تیم دلایل تصمیم خود را فاش کرد. در تابستان 1402 و در روزهایی که پرسپولیس به شدت به دنبال مهاجمی برای تقویت خط حمله خود بود، نبیل باهویی، مهاجم سابق تیم ملی سوئد، سرانجام در ساعات پایانی تابستان به جمع سرخ پوشان پیوست. نقل و […]

مهاجم سابق تیم فوتبال پرسپولیس پس از جدایی از این تیم دلایل تصمیم خود را فاش کرد.

در تابستان 1402 و در روزهایی که پرسپولیس به شدت به دنبال مهاجمی برای تقویت خط حمله خود بود، نبیل باهویی، مهاجم سابق تیم ملی سوئد، سرانجام در ساعات پایانی تابستان به جمع سرخ پوشان پیوست. نقل و انتقالات این مهاجم تنها پس از 6 ماه حضور در این تیم و پس از توافق با مدیران باشگاه از این تیم جدا شد. حالا این بازیکن گفت و گوی متفاوتی با ایرنا داشته که در ادامه درخواست آن را خواهیم داد.

از حضور در ایران بگویید.

از حضور در پرسپولیس و ایران بسیار خوشحال بودم و باید بگویم از حضور مردم ایران خوشحال بودم. متاسفانه نتوانستم به خوبی از ایران دیدن کنم و امیدوارم روزی بتوانم از این کشور و مکان های جذاب آن دیدن کنم. باید بگویم تمام حرف ها و اخباری که از ایران در اروپا و سایر کشورها می شنویم صحت ندارد. وقتی وارد این کشور می شویم دنیایی کاملا متفاوت می بینیم و با تمام افکار و تصوراتی که در مورد ایران برای ما ساخته شده است متفاوت است. من معتقدم مردم ایران لایق بهترین ها هستند.

برخورد بازیکنان و کادرفنی با شما چگونه بود؟ مشکلی نبود؟

همه بازیکنان و اعضای کادرفنی با من خوب و عالی رفتار کردند. از همه اعضای باشگاه تشکر می کنم و از همه تشکر می کنم. همه سهم خود را برای تیم انجام داده اند و قابل قدردانی است. مشکلات کوچکی که پیش آمده در هر باشگاهی اتفاق می افتد و من به عنوان یک بازیکن حرفه ای وظیفه دارم از تیمم دفاع کنم. اگر اختلافات و مشکلاتی وجود دارد، باید در خانواده باقی بماند و ما آنها را حل کنیم. پرسپولیس تیم بزرگ و پرطرفداری است و درست نیست اختلافات و مشکلات کوچک به بیرون درز کند و این مشکل هواداران را ناراحت می کند و به تدریج این مشکل به باشگاه، بازیکنان و کادر فنی فشار وارد می کند و بعد باعث می شود. تیم نتیجه ای نگیرد

با کدام بازیکن در پرسپولیس رابطه نزدیک داشتی؟

من با همه بازیکنان رابطه خوبی داشتم. جورجی گلسیانی و عبدالکریم حسن چون بازیکنان خارجی تیم بودند، راحت تر با آنها ارتباط برقرار می کردم. از طرفی با علیرضا بیرانوند، سروش رفیعی، حسین کنعانی زادگان ارتباط نزدیک و صمیمی دارم. در مجموع با پرسپولیسی ها خوش گذشت و روزهای خوشی را سپری کردم. از دوست عزیزم امیر ارسلان مرتاز تشکر می کنم که به من کمک کرد تا به تیم پرسپولیس بروم. حضور در این تیم برای من اتفاق بزرگی بود.

در مورد پدرت چیز جالبی گفتی، او بازی ها را دنبال می کند؟

پدرم همیشه فوتبال ما را دنبال می کند و همیشه بازی ها را تماشا می کند. قبل از بازی صحبت می کنیم و او نکات هر بازی را به من یادآوری می کند و این به من انگیزه می دهد. بعد از بازی با هم عملکرد من در آن مسابقه را آنالیز کردیم. اگر در بازی عملکرد خوبی نداشته باشم، مرا سرزنش می کند و عصبانی می شود (می خندد!).

واکنش پدرت به جدایی ات از پرسپولیس چه بود؟

وقتی از تیم جدا شدم پدرم خیلی ناراحت بود. او من را به خوبی می شناخت و می دانست که زمان می برد تا در یک تیم جا بیفتم و به طور معمول بعد از هشت هفته تاثیرگذار خواهم بود و گل می زنم. خیلی دوست داشتم در پرسپولیس بمانم و بدرخشم.

با توجه به زمان جذب شما، عملکرد خوبی داشتید و به تدریج نگرش هواداران نسبت به شما تغییر کرد.

بله، برداشت من از پرسپولیس بهتر بود و فکر می کردم هافبک ها موقعیت های بیشتری برای مهاجمان ایجاد کنند. من و شهاب زاهدی تنها مهاجمان تیم بودیم و طبق نظر کادرفنی یکی از ما در ترکیب قرار گرفت. برای اینکه یک مهاجم موثر باشد، باید موقعیت های زیادی ایجاد شود. در برخی بازی ها خودمان صاحب توپ شدیم و موقعیت هایی ایجاد کردیم. به نظر من پرسپولیسی که در نیم فصل دوم ساخته شد و خریدهای خوبی داشت با تیمی که در نیم فصل اول داشتیم تفاوت زیادی دارد. ابوالفضل بابایی هافبک هجومی خوب و آینده دار است که عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشته است. اوستون اورونوف بازیکن تیم ملی ازبکستان کیفیتی که دارد را نشان داد. عبدالکریم حسن مرد سال آسیا و محمد خدابندلو یکی از بهترین هافبک های خلاق لیگ هستند و فکر می کنم هر کدام از این بازیکنان به تنهایی می توانند موقعیت های خوبی برای یک مهاجم ایجاد کنند. اگر دقت کنید، عیسی آل کثیر در هر مسابقه حداقل 5 موقعیت گلزنی دارد. اگر در نیم فصل این اتفاق برای ما افتاده بود، شرایط خیلی فرق می کرد.

این شرایط برای مهاجم خارجی استقلال هم وجود داشت اما فشار زیادی روی تو بود.

درباره مهاجم استقلال نظری ندارم. به هر حال او بازیکن خوب و بزرگی است. قطعا بلانکو هم تمام تلاشش را می کند تا در استقلال بهترین عملکردش را داشته باشد و این جای تقدیر دارد.

با وجود اینکه پرسپولیس هنوز مهاجمی به خدمت نگرفته اما با توافق با باشگاه از این تیم جدا شدید. به نظر می رسید می خواهید بمانید؟

البته دوست داشتم در پرسپولیس بمانم اما با توجه به اینکه این تیم در آینده به بازیکن نیاز دارد، قراردادم را لغو کردم تا باشگاه در هر پستی دستش برای جذب بازیکن باز باشد. اگر سهمیه تیم پر می شد قطعا باشگاه دچار مشکل می شد و نمی توانست بازیکن مورد نظر را جذب کند. این کار را انجام دادم چون هنوز هم خودم را جزو تیم می دانم و پرسپولیسی هستم و باید هر کاری از دستم بر بیاید برای نتیجه و قهرمانی تیم انجام دهم.

نظرت در مورد هواداران پرسپولیس چیست؟

من در تیم هایی با هواداران زیادی در لیگ های عربستان و آلمان حضور داشته ام. به نظر من هواداران پرسپولیس جزو بهترین هواداران دنیا هستند. آنها را می توان با یک کلمه توصیف کرد و فوق العاده هستند.

بازیکنان جوان و آینده‌داری در پرسپولیس حضور دارند. آنها را چگونه می بینید؟

زمانی که من آنجا بودم پرسپولیس بازیکنان جوان خوب و باکیفیتی داشت. با اضافه شدن ابوالفضل بابایی که سابقه بازی در لیگ برتر را دارد، شرایط بازیکنان جوان این تیم را امیدوارکننده می دانم. به نظرم او بازیکن با استعداد و متفاوتی بود و در آینده در پرسپولیس و حتی تیم ملی حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

زمانی که در پرسپولیس بودید با دو مربی کار کردید. نظر شما در مورد عثمر ویرا و یحیی گل محمدی چیست؟

مربیان من در هر مرحله و از هر نظر به من احترام می گذارند. اگر هر مربی بتواند دانش و عملکرد فوتبالی من را فقط یک درصد ارتقا دهد، قدرش را می دانم و ضرری برای من ندارد و همه چیز را خوب می بینم. من فکر می کنم مردم باید با قلب خود مشورت کنند تا خوب و بد را تشخیص دهند. من از گل محمدی و عثمر ممنونم.

شما با زلاتان بازی کردید و می دانید که او در ایران طرفداران زیادی دارد.

بارها شنیده ام که زلاتان در ایران طرفداران زیادی دارد. علاقه مردم ایران به ابراهیموویچ عجیب نیست، همه او را دوست دارند. او نه تنها در سوئد بلکه در جهان یک اسطوره است و پیروان زیادی دارد. زلاتان فرد جالب و متفاوتی است و همین باعث محبوبیت او شده است. مدتی است که از او خبری ندارم، اما او همیشه برای من مثل یک برادر بوده است.

برای تیم ملی سوئد بازی کردی، چه حسی داشتی؟

به پوشیدن لباس تیم ملی کشورم افتخار می کنم. بازیکنان بزرگی مانند زلاتان ابراهیموویچ، فردی لیونگبرگ، هنریک لارسن و گونار نوردال لباس سوئد را بر تن کرده اند و من نیز این افتخار را داشته ام. وقتی لباس تیم ملی سوئد را پوشیدم نمی توانم احساسم را بیان کنم. این یک اتفاق بزرگ بود که برای همیشه در ذهن من خواهد ماند.

همین الان که صحبت می کنیم، سال جدید به ایران رسید، حرفی برای گفتن به مردم دارید؟

عید نوروز بر مردم ایران به خصوص هواداران پرسپولیس مبارک باد. می‌دانم ایرانی‌ها این روزها بسیار مشتاق هستند و مانند کریسمس، بسیار مشتاق و خرید هستند. در مدت حضورم در ایران خاطرات خوبی از آنها در ذهنم است و امیدوارم روزی بتوانم به این کشور برگردم و در کنار مردم زندگی کنم. در سال جدید از صمیم قلب برای مردم ایران شادی و سلامتی آرزو دارم. امیدوارم سال جدید سال خوب و شادی برای مردم ایران باشد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=240384

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.