افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
3

استقبال منطقه آزاد اروند از سوی سرمایه گذاران هواپیمایی پایان بحران کمبود پرواز در فرودگاه آبادان

  • کد خبر : 240362
استقبال منطقه آزاد اروند از سوی سرمایه گذاران هواپیمایی پایان بحران کمبود پرواز در فرودگاه آبادان

محمود نواسیر بازار: منطقه آزاد اروند در شمال غربی خلیج فارس و جنوب غربی استان خوزستان در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر به وسعت 37400 هکتار در محل تلاقی رودخانه‌های اروند و کارون قرار دارد و در مجاورت کشورها قرار دارد. عراق و کویت و فرودگاه بین المللی آبادان وجود دارد. فرودگاه بین المللی آیت الله […]

محمود نواسیر بازار: منطقه آزاد اروند در شمال غربی خلیج فارس و جنوب غربی استان خوزستان در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر به وسعت 37400 هکتار در محل تلاقی رودخانه‌های اروند و کارون قرار دارد و در مجاورت کشورها قرار دارد. عراق و کویت و فرودگاه بین المللی آبادان وجود دارد.

فرودگاه بین المللی آیت الله جامی آبادان یکی از اولین فرودگاه های کشور است که در سال 1320 توسط شرکت ملی نفت ایران ساخته شد و به دلیل وجود پالایشگاه ساخته شد و با رونق آبادان و خرمشهر فرودگاه مورد نظر قرار گرفت. همچنین تا آنجا پیشرفت کرد که اولین پروازهای خارجی از مهرآباد و سپس آبادان در نیمه دوم سال 1328 آغاز شد.

کویت ایرویز، کی ال ام هلند، بریتیش ایرویز، لوفت هانزا آلمان، مالتا مالت، سوئیس ایرویز سوئیس، اسکاندیناوی ایراسکاندیناوی و آلیتالیا ایتالیا و غیره. شرکت‌های هواپیمایی فعالی بودند که قبل از جنگ تحمیلی پروازهایشان در فرودگاه آبادان نشست و برخاست می‌کردند، اما اکنون با وجود شرایط بالای اقتصادی، ظرفیت‌های گردشگری و پزشکی در شهرهای آبادان و خرمشهر، این فرودگاه پروازهای بین‌المللی و حتی پروازهای داخلی ندارد. محدود هستند.

کویت ایرویز، کی ال ام هلند، بریتیش ایرویز، لوفت هانزا آلمان، مالتا مالت، سوئیس ایرویز سوئیس، اسکاندیناوی ایراسکاندیناوی و آلیتالیا ایتالیا و غیره. شرکت‌های هواپیمایی فعالی بودند که قبل از جنگ تحمیلی پروازهایشان در فرودگاه آبادان نشست و برخاست می‌کردند، اما اکنون با وجود شرایط بالای اقتصادی، ظرفیت‌های گردشگری و پزشکی در شهرهای آبادان و خرمشهر، این فرودگاه پروازهای بین‌المللی و حتی پروازهای داخلی ندارد. محدود هستند.

نقش مهم پروازهای خارجی بر حسب ارز

عدم ایجاد پرواز از فرودگاه بین المللی آبادان به سایر نقاط جهان باعث شده تا مبادلات ارزی مراکز تجاری جهانی به منطقه آزاد اروند به شدت کاهش یابد. این مشکل زمانی پیش می‌آید که با توجه به شرایط اقتصادی کشور، همه باید برای ورود ارز به کشور تلاش کنند.

ایرلاین های زیادی در دنیا فعالیت می کنند که به دنبال بازارهای جدید هستند و قطعاً در صورت تلاش و رایزنی از طریق مراجع ذیربط می توان اقدامات مناسبی در این زمینه انجام داد و پروازهای بسیاری از کشورها وارد منطقه آزاد اروند خواهد شد.

حضور ایرلاین های خارجی باعث تقویت ظرفیت های گردشگری خوزستان و همچنین تقویت حوزه سیاسی و امنیتی کشور می شود. در شرایط فعلی کشور نیاز به حضور گردشگران خارجی است زیرا از این طریق ارز نیز جمع آوری می شود.

توسعه فعالیت های اقتصادی مبتنی بر برقراری پروازهای خارج از کشور.

حضور اتاق های بازرگانی آبادان و خرمشهر در محدوده منطقه آزاد اروند نیاز به پروازهای خارجی را برای تجار دوچندان کرده است.

آبادان و خرمشهر می توانند در حوزه گردشگری سلامت باشند. ارزی متناسب با کشور دارند و یکی از راه های ورود گردشگران خارجی خطوط هوایی بین المللی است.

همه ساله تعداد زیادی از هموطنان با هدف سفر به نقاط مختلف دنیا سفر می کنند که اغلب با هواپیما امکان پذیر است. حضور اتباع سایر کشورها از طریق خطوط هوایی خارجی در دراز مدت موجب توسعه مراکز درمانی و بهداشتی و در نتیجه رونق صنعت هتلداری و بسیاری موارد دیگر از جمله گردشگری خواهد شد.

ترکیه، امارات متحده عربی، قطر و اکثر کشورهای آسیای شرقی تمام تلاش خود را برای استقبال از بسیاری از خطوط هوایی در کشور خود انجام داده اند زیرا چشم انداز آنها بر پایه اقتصاد پویا و آزاد است.

لزوم استفاده از ناوگان مناسب برای صنعت گردشگری

در بیشتر مناطق توسعه یافته جهانگردی جهان، شبکه حمل و نقل با کیفیت، مطلوب و کافی وجود دارد و شکی نیست که رشد صنعت گردشگری مرهون توسعه سیستم حمل و نقل است. امروزه یکی از معیارهای سنجش میزان توسعه یافتگی هر سرزمین، سیستم حمل و نقل آن سرزمین است.

وقتی یک شرکت هواپیمایی در کشوری پرواز خود را برقرار می کند برای سود بیشتر باید فرودگاه آن منطقه را تبلیغ کند و این خودش تبلیغ شهرهای داخل منطقه آزاد اروند است.

مدیر توسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه اروند آزاد در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: با توجه به اینکه فرودگاه بین المللی آبادان یکی از قدیمی ترین فرودگاه های ایران است و در گذشته به عنوان دومین فرودگاه کشور مورد استفاده قرار می گرفت، فرودگاه آزاد سازمان منطقه اروند برنامه های ویژه ای برای توسعه آن دارد.

امیرهوشنگ بابامرادی افزود: سازمان منطقه آزاد اروند در نظر دارد با افزایش ظرفیت پروازی روزهای طلایی این فرودگاه را احیا کند.

وی وجود راه های مواصلاتی بسیار خوب در منطقه آزاد اروند را مهمترین دلیل حضور سرمایه گذاران دانست و گفت: مسیرهای فرودگاهی، ریلی، بندری و زمینی این منطقه را از سایر مناطق متمایز کرده است.

مدیر توسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: سرمایه گذاران زیادی قصد ورود و سفر به منطقه آزاد اروند را دارند و با توجه به محدودیت های فعلی پروازها از مشکلات ترافیکی مانند نبود پرواز و نبود بلیت گلایه دارند. .

بابا مرادی تصریح کرد: یکی از ماموریت هایی که سازمان منطقه آزاد اروند به واحد گردشگری این سازمان محول کرده، نظارت لازم برای توسعه پروازها از فرودگاه بین المللی آبادان است.

بابامرادی: هدف سازمان منطقه آزاد اروند حمایت از هر سرمایه‌گذاری است که بتواند در زمینه توسعه پرواز یا راه‌اندازی خطوط هوایی فعالیت کند و در واقع حمایت ویژه‌ای از سرمایه‌گذاران حوزه حمل‌ونقل داریم.

وی خاطرنشان کرد: هدف سازمان منطقه آزاد اروند حمایت از هر سرمایه‌گذاری است که بتواند در زمینه توسعه پرواز یا راه‌اندازی ایرلاین اقدام کند و در واقع از سرمایه‌گذاران حوزه حمل‌ونقل حمایت ویژه‌ای می‌کنیم.

مدیر توسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به ترمینال جدید فرودگاه بین المللی آبادان گفت: سازمان منطقه آزاد اروند بودجه بسیار خوبی برای ساخت ترمینال اروند هزینه کرد اما متاسفانه پس از آن چندین سال است که با توجه به مشکلات موجود سالن و ظرفیت کم، امیدواریم شرکت فرودگاهی با سرعت بیشتری نسبت به تکمیل و بهره برداری کامل ترمینال اروند اقدام کند.

استقبال منطقه آزاد اروند از سوی سرمایه گذاران هواپیمایی پایان بحران کمبود پرواز در فرودگاه آبادان

لزوم برقراری پرواز آبادان – کویت

یکی از اعضای هیئت رئیسه اتاق مشترک بازرگانی ایران و کویت در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: وجود پروازهای خارجی در فرودگاه بین المللی آبادان یک ضرورت و یکی از خواسته های فعالان اقتصادی است.

امین فرطوسی افزود: راه اندازی خط هوایی آبادان – کویت یکی از پروازهای مورد انتظار است که باید در این زمینه به صورت واقع بینانه برنامه ریزی شود.

وی تصریح کرد: پرواز باری مسافری در مسیر کویت توجیه اقتصادی دارد و باید در اسرع وقت اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.

فرودگاه بین المللی آبادان ظرفیت های بالایی دارد و در حال حاضر برنامه های عمرانی ویژه ای در حال اجراست و قطعا این فرودگاه یکی از پایه های رشد اقتصادی منطقه آزاد اروند است.

صنعت و کشاورزی دو قطب مهم اقتصادی در شهرهای آبادان و خرمشهر و بخشی از صادرات این دو قطب هستند، بنابراین ارز باید از طریق هوایی انجام شود.

ترافیک “سلام بر آب”.

یکی از اتفاقات جالبی که هر از گاهی در فرودگاه ها رخ می دهد، آیین «سلام آب» است. در این رسم زمانی که یک هواپیمای خطوط هوایی برای اولین بار وارد فرودگاه می شود، از دو طرف باند فرودگاه آب پاشیده می شود.

همانطور که مسئولان می گویند تصمیم گرفته اند، باید منتظر ماند و دید که آیا در مراسم شلوغ سلام بر آب در فرودگاه بین المللی آبادان شرکت می کنیم یا اختلالی است که رفع شده اما بعداً جهشی وجود ندارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=240362

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.