افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
4

ورود دادستان ساری در قطع 4000 اصله درخت هیرکانی

  • کد خبر : 240331
ورود دادستان ساری در قطع 4000 اصله درخت هیرکانی

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران – ساری گفت: امروز بنا به دستور دادستان استان، پارکینگ غیرمجاز و اخذ بلیت در تفرجگاه الیمالات پلمب و دستور رسیدگی به علل قطع 4000 اصله درخت در این طرح و … خسارت ایجاد شده به گزارش تسنیم از ساری، چند روزی است که موضوع قطع و نابودی بیش […]

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران – ساری گفت: امروز بنا به دستور دادستان استان، پارکینگ غیرمجاز و اخذ بلیت در تفرجگاه الیمالات پلمب و دستور رسیدگی به علل قطع 4000 اصله درخت در این طرح و … خسارت ایجاد شده

به گزارش تسنیم از ساری، چند روزی است که موضوع قطع و نابودی بیش از 4000 اصله درخت برای احداث پارکینگ پروژه گردشگری سد ایلیمالات در شهرستان نور در فضای مجازی مطرح شده و به ویژه فعالان و فعالان حوزه حوزه محیط زیست و منابع طبیعی واکنش هایی را برانگیخته است.

البته شنیده ها حاکی از آن است که مالک و سرمایه گذار طرح گردشگری مجوز اولیه این اقدام را دریافت کرده است در حالی که شروع فعالیت آن دو ماه پیش بوده است!

محمد دسمه; این فعال محیط زیست از رسانه ها و دلواپسان محیط زیست و منابع طبیعی ایران خواست اجازه ندهند فرصت طلبان و خرابکاران از تعطیلات نوروزی برای تخریب جنگل های ارزشمند هیرکانی سوء استفاده کنند.

این فعال محیط زیست اعلام کرد: در قالب این طرح 4 هزار اصله درخت و نهال جنگلی قطع و بین 30 تا 40 هزار تن خاک با ارزش جنگل الیمالات نیز از بین رفت.

دسمه همچنین از رئیس قوه قضائیه خواسته است در مقابل این تخریب گسترده دستور فوری صادر کند و سکوت نکند.

پیمانکار بدون اجازه جنگل را قطع کرد

در همین راستا، سرهنگ مجید ذکریایی؛ فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران – ساری دقایقی پیش گفت: پیمانکار بدون مجوز پارکینگ احداث کرد، مطلع شدیم، ورودی را پیدا کردیم و کارش را متوقف کردیم.

سرهنگ زکریایی ادامه داد: امروز شنبه است. در 13 فروردین نیز محمد کریمی; دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران دستور پلمب باجه غیرمجاز دریافتی از مردم را داد – که پلمب شد – و پارکینگی که غیرقانونی ساخته شده بود نیز با دستور جهادی و انقلابی وی پلمب شد.

رویکرد قاطع؛ خسارت دریافت کند

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران – ساری همچنین گفت: دادستان مرکز مازندران به دادستان شهرستان نور دستور داده در اسرع وقت به موضوع رسیدگی و سپس نسبت به تعیین و جمع آوری خسارت و برخورد با مقصران و هر مسئولی اقدام کند. در هر سطحی باشد و در صورت شکست باید قاطعانه با آن برخورد شود.

سرهنگ ذکریاری افزود: مجموعه گردشگری الیمالات همچنان میزبان گردشگران است و اکنون تنها قسمتی که تجاوز در آن رخ داده پلمب شده است.

به گزارش تسنیم، برخی دوستداران محیط زیست و منابع طبیعی عنوان کرده اند که اهالی الیمالات می گویند: بیش از چهار هزار اصله درخت یعنی بیش از آنچه اعلام شده قربانی طرح گردشگری شده است در حالی که در تلاش هستیم تا کاشت کنیم. یک میلیارد. درختان ما در میدان هستیم

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=240331

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.