به گزارش رکنا، مرتضی مرادی پور با اشاره به آمار تصادفات نوروزی امسال و درخواست برای مسافران نوروزی وی برای رعایت نکات ایمنی در سفر و حین رانندگی گفت: 10 روز از طرح نوروزی 1403 می گذرد و طبق اعلام پلیس راهنمایی و رانندگی 10 درصد کاهش ترافیک داشتیم و به گفته همکاران ما در جامعه هلال احمر 19 درصد کاهش در عملیات امداد و نجات داشتیم.

وی با ابراز نگرانی از آمار تصادفات نوروزی گفت: در این مدت فقط 566 نفر جان باختند قرمز در حال رشد به مراکز درمانی منتقل شدند و 124 عملیات امداد و نجات خودروهایی که در تصادفات دچار آسیب جدی شده بودند، صرفا توسط جمعیت هلال احمر انجام شد. این دو نقطه نگرانی‌ها را برای بازگشت مسافران در موج اول و دوم بویژه در کریدور مرکزی یعنی استان‌های فارس، اصفهان و کرمان و کریدور شمالی یعنی استان‌های مازندران و گلستان افزایش می‌دهد.

معاون سازمان امداد و نجات از تمامی مسافران نوروزی خواست به هشدارهای این سازمان توجه کنند. هواشناسی و لغزنده بودن جاده ها در روزهای 14 و 16 فروردین که موج جدیدی از بارندگی خواهیم داشت، لطفا از قبل وضعیت جاده ها را بررسی کنید و با تجهیزات کامل و ایمن رانندگی کنید تا شاهد حوادث تلخ نباشید.