افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
3

ساخت راه آهن روی ماه!

  • کد خبر : 240252
ساخت راه آهن روی ماه!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و بر اساس گزارش دیجیاتو، سازمان تحقیقات پیشرفته دفاعی ایالات متحده (دارپا) قرارداد توسعه مفهومی راه آهن در ماه را با شرکت نورثروپ گرومن اعطا کرد. هدف از این قرارداد آماده سازی یک استقرار دائمی انسان در ماه است و بخشی از مطالعه 10 ساله LunA-10 است. وظیفه نورتروپ گرومن بررسی […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و بر اساس گزارش دیجیاتو، سازمان تحقیقات پیشرفته دفاعی ایالات متحده (دارپا) قرارداد توسعه مفهومی راه آهن در ماه را با شرکت نورثروپ گرومن اعطا کرد. هدف از این قرارداد آماده سازی یک استقرار دائمی انسان در ماه است و بخشی از مطالعه 10 ساله LunA-10 است.

وظیفه نورتروپ گرومن بررسی تجهیزات و منابع مورد نیاز برای ساخت یک شبکه ریلی، شامل فهرست دقیق هزینه ها و خطرات مورد انتظار مربوط به فناوری و حمل و نقل است. این شرکت همچنین باید نمونه اولیه طرح مفهومی و معماری یک راه‌آهن در ماه را بسازد و تعیین کند که چگونه این راه‌آهن می‌تواند با روبات‌ها ساخته شود. همچنین شرکت باید راه حل مشکلاتی مانند مناسب بودن شیب زمین برای احداث مسیر، احداث زیرساخت ریلی، ریل گذاری و مسائلی مانند بازرسی، نگهداری و تعمیر را مشخص کند.

Northrop Grumman می گوید این سرمایه گذاری در تحقیقات توسعه کلیدی، فناوری این شرکت را به یک راه حل شاخص برای نسل بعدی تبدیل می کند. این شرکت سیستم‌های فضایی استراتژیک می‌خواهد با استفاده از تجربه خود در ساخت سیستم‌های پیچیده و خدمات تجاری خودکار، تغییرات پایداری را برای یک اکوسیستم فضایی پایدار ایجاد کند.

به نظر می رسد بسیار منطقی و ضروری است که راه آهنی بسازیم که پایگاه های مختلف فعالیت انسان را در ماه به هم متصل کند.

چرا باید راه آهن روی ماه ساخته شود؟

ایده راه آهن در ماه در نگاه اول بسیار کودکانه به نظر می رسد، اما یک منطق بسیار قوی پشت آن نهفته است. هنگامی که انسان ها برای اولین بار در سال 1969 بر روی ماه فرود آمدند، بلافاصله متوجه شدند که حضور دائمی در ماه نیاز به زیرساخت هایی برای محافظت از حیات دارد. این زیرساخت ها شامل معادن یخ، نیروگاه های هسته ای، کارخانه ها و راه آهن است.

ماه بسیار کوچک به نظر می رسد، اما در واقع سطح آن تقریباً با سطح قاره آفریقا یکسان است. در چنین زمین وسیعی، حتی قرار گرفتن در یک منطقه محدود نیاز به یک سیستم حمل و نقل برای اتصال پایگاه ها و فعالیت های مختلف دارد.

راه آهن گزینه بسیار منطقی به نظر می رسد. چه از نوع ریلی چه مغناطیسی و چه از نوع مگلو. علاوه بر ارزش این سیستم برای حمل و نقل، آنها می توانند یکی از بزرگترین مشکلات ماه را حل کنند: مشکل گرد و غبار.

گرد و غبار ماه بسیار فرساینده و خورنده است. از آنجایی که در این ماه آب وجود ندارد، الکتریسیته ساکن غبار باعث چسبیدن آن به لباس‌ها و تجهیزات فضایی می‌شود. این نه تنها باعث کثیف شدن تجهیزات می شود، بلکه عمر مفید آن را نیز کاهش می دهد. سفر با قطار تماس بین انسان و گرد و غبار را تا حد زیادی کاهش می دهد.

یکی دیگر از مزایای این روش ریل است. کراکرها را می توان و مطمئناً می توان در ماه استفاده کرد، اما سطح ماه را صاف می کند. روی زمین، مسیرهای وسایل نقلیه به سرعت توسط باران و خاک پاک می شوند. در ماه، این آثار برای میلیاردها سال بدون تغییر باقی می مانند. دلایل زیادی از جمله حفظ زیبایی سطح ماه برای به حداقل رساندن چنین آثاری وجود دارد.

227227

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=240252

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.