افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
2

تمدید خودکار بیمه سلامت عمومی در سال 1403

  • کد خبر : 239915
تمدید خودکار بیمه سلامت عمومی در سال 1403

به گزارش بازار، محمدمهدی نشی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران درباره وضعیت ایرانیان تحت پوشش بیمه. وی در خصوص شرایط بیمه خود گفت: بیمه سلامت این آمادگی را دارد که با حداقل هزینه مالی هر فرد ایرانی فاقد بیمه را تحت پوشش قرار دهد. از 17 میلیون نفر تحت پوشش صندوق همگانی سلامت، 5 دهک […]

به گزارش بازار، محمدمهدی نشی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران درباره وضعیت ایرانیان تحت پوشش بیمه. وی در خصوص شرایط بیمه خود گفت: بیمه سلامت این آمادگی را دارد که با حداقل هزینه مالی هر فرد ایرانی فاقد بیمه را تحت پوشش قرار دهد. از 17 میلیون نفر تحت پوشش صندوق همگانی سلامت، 5 دهک اول در مجموع 12.5 میلیون نفر به صورت رایگان تحت پوشش این بیمه هستند.

نشی خاطرنشان می کند که هزینه بیمه برای سایر عشرها زیاد نیست. وی گفت: هزینه بیمه سایر دهک ها برای دهک ششم 20 درصد، دهک هفتم 30 درصد، دهک هشتم 40 درصد و دهک نهم 50 درصد است. مشمولان دهک دهم نیز هزینه کامل بیمه سلامت را پرداخت می کنند که برای هر نفر سالانه یک میلیون و پانصد هزار تومان می شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت درباره نحوه بیمه متقاضیان بیمه سلامت نیز گفت: به همین دلیل حاضریم افراد را چه به صورت حضوری و چه حضوری و از طریق سامانه های بیمه سلامت بیمه کنیم. افراد با ورود به سامانه های بیمه سلامت به راحتی می توانند خود را بیمه کنند. اتباع خارجی مجاز نیز می توانند با توجه به حق بیمه تعیین شده در قانون از بیمه سلامت استفاده کنند.

او درباره نحوه اطلاع مردم از تاریخ انقضای بیمه درمانی خود صحبت کرد. وی گفت: برای تمام بیمه شدگان با تاریخ انقضای مدت بیمه نامه پیامکی ارسال می کنیم. اگر می خواهید از تاریخ انقضای بیمه خود مطلع شوید، می توانید با شماره 1666 تماس بگیرید و یا مربع*1666 را شماره گیری کنید تا از وضعیت بیمه خود مطلع شوید. وی درباره نحوه تمدید بیمه 4 دهه اول که اعتبار بیمه آن تا پایان سال 1402 است، گفت: از سال جدید بیمه این عشرها به صورت خودکار تمدید می شود.

نشی در ادامه به اقدامات مهمی که در سال های اخیر در حوزه بیمه جمعیت بیشتری از ایرانیان برداشته شده است، پرداخت. وی بیان کرد: بیمه سلامت که زیرمجموعه وزارت بهداشت است در دولت سیزدهم گام های مهمی برداشته تا در بحث سیاست گذاری، مجریان و تامین منابع نقش آفرینی خوبی داشته باشد. 45 میلیون نفر از جمعیت کشور عمدتاً اقشار کم درآمد و به ویژه روستاییان و عشایر تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

وی درباره مزایای این بیمه برای روستاییان، کارکنان دولت و ایثارگران نیز گفت: بیمه سلامت 95 درصد هزینه بستری بیمارانی را که تحت پوشش صندوق روستایی این بیمه هستند پرداخت می کند و پوشش بسیار خوبی در ادارات درمانی دولتی دارد. کارکنان دولت، خانواده شهدا و افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد نیز مشمول بیمه سلامت هستند.

محمدمهدی نشی با اشاره به اینکه بیمه سلامت 100 درصد هزینه های افراد تحت پوشش کمیته امداد و مددکاری در بیمارستان های دولتی را پوشش می دهد، خاطرنشان کرد: وی گفت: برای اولین بار دو میلیون نفر را در صندوق بیماری های صعب العلاج شناسایی کردیم که با تلاش دولت و مجلس ایجاد شد که رقم بسیار بالایی است. در واقع، دو میلیون نفر به طور مستقیم از طریق سیستم های صندوق بیمه بیماری های پایانی تحت پوشش قرار گرفتند. افراد بیشتری نیز تحت پوشش هستند و شامل بیمارانی می شوند که اطلاعات آنها هنوز وارد سامانه نشده است. این افراد از بودجه کمیته های خارج از استان ها استفاده می کنند. به همین دلیل طیف وسیعی از مبتلایان به سرطان و بیماری های مزمن، بیماری های اعصاب و روان، بیماری های روحی و روانی و بیماری هایی که واقعاً برای خانواده ها هزینه دارد، با ۷ میلیارد تومبه که اعتبار امسال این صندوق است، تحت پوشش قرار گرفته اند. تا امروز سازمان برنامه و بودجه اعتبارات این صندوق را پرداخت می کند.

وی همچنین به اهمیت نسخه و پرونده الکترونیک اشاره کرد و گفت: اقدام مهمی که دولت قبل در این دولت آغاز و تسریع کرد، بحث خدمات الکترونیکی است که می توان آن را آغاز انقلابی در نظام سلامت دانست. . از نسخه الکترونیکی که سخت ترین کار است تا پرونده الکترونیکی که وزارتخانه های بهداشت و فناوری اطلاعات به دنبال آن هستند. همه کشورها اعم از سازمان های بیمه گر مانند بیمه سلامت، بیمه تامین اجتماعی، بیمه نیروهای مسلح و سایر بیمه ها تحت پوشش فایل الکترونیکی هستند.

نشی درباره نقش مهم شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها در بحث فایل الکترونیکی گفت: در ابتدا بیمه سلامت و بیمه تامین اجتماعی برای پوشش طرح نسخه الکترونیکی دچار مشکل شدند. اما اکنون علاوه بر این دو سازمان بیمه گر پایه کشور، بیش از 100 شرکت دانش بنیان و استارت آپ این خدمات نسخه الکترونیکی را پوشش می دهند. حتی قبول داریم که بهتر از بیمه درمانی و تامین اجتماعی است. این شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها نرم‌افزار یکپارچه‌ای ایجاد کردند که در آن نسخه‌های بیمه درمانی و بیمه اجتماعی را می‌توان به صورت الکترونیکی نوشت.

وی با اشاره به اهمیت توانبخشی در روند درمان بیماران صعب العلاج گفت: پیش از این توانبخشی تحت پوشش هیچ بیمه پایه ای نبود. اما در حال حاضر بیمه سلامت، توانبخشی را نیز پوشش می دهد، به طوری که بسیاری از بیماری هایی که نیاز به توانبخشی دارند، به ویژه بیماری های صعب العلاج، تحت پوشش بیمه پایه و صندوق صعب العلاج قرار می گیرند.

ما به بیماران اوتیستیک توجه ویژه ای داریم، حتی با نرخ خصوصی برای این بیماران هزینه می کنیم. تا دو سال پیش بیمه هزینه های ناباروری را پوشش نمی داد. اکنون سالانه 2 میلیارد برای مشکلات ناباروری برای زوج های ناباروری که نیاز به کمک دارند هزینه می کنیم.

وی به خدمات درمانی که تاکنون مشمول بیمه نبوده اشاره کرد و گفت: هزینه های دندانپزشکی نیز تحت پوشش بیمه سلامت است. چتر این بیمه از 14 خدمت درمانی به 17 خدمت افزایش یافته است. خدمات اضافه شده عمدتاً خدمات پیشگیرانه و خدمات نیازهای اولیه برای زنان باردار و کودکان است که این خدمات رایگان است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=239915

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.