افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
0

چروک های لباس های کتان را بدون اتو بردارید / روش هایی برای صاف کردن پارچه های کتان

  • کد خبر : 239828
چروک های لباس های کتان را بدون اتو بردارید / روش هایی برای صاف کردن پارچه های کتان

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شانیوز – کتان یکی از قوی ترین الیاف طبیعی است که در ساخت منسوجات در سراسر جهان استفاده می شود و پس از ابریشم در رتبه دوم قرار دارد. این نوع پارچه خاصیت تنظیم دما دارد و به دلیل تهویه طبیعی به یکی از پرمصرف ترین […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شانیوز – کتان یکی از قوی ترین الیاف طبیعی است که در ساخت منسوجات در سراسر جهان استفاده می شود و پس از ابریشم در رتبه دوم قرار دارد. این نوع پارچه خاصیت تنظیم دما دارد و به دلیل تهویه طبیعی به یکی از پرمصرف ترین منسوجات در تابستان تبدیل شده است. لباس های دوخته شده از این نوع پارچه ها را می توان با هر سبک و سبک پوششی تطبیق داد و به همین دلیل یکی از محبوب ترین پارچه ها به حساب می آید. اما نکته منفی این پارچه این است که به سرعت چروک می شود و از طرفی به راحتی به حالت اولیه برمی گردد.

در زیر به موثرترین روش های رفع چین و چروک لباس های کتان بدون اتو اشاره می کنیم. می توانید روش مورد علاقه خود را انتخاب کرده و در صورت نیاز از آن استفاده کنید.

نحوه اتو کردن لباسهای کتانی-2146184-01-160b72ec2c74456bb2db825436bfefcb

نحوه جلوگیری از چروک شدن لباس ها-2147248-02-b69f568232db4f0a8ea77a17e169538a

پارچه را مرطوب کنید

سعی کنید پارچه را با آب مرطوب کنید تا بدون اتو کردن، چروک‌های لباس‌تان را از بین ببرید. این به شل شدن الیاف کتانی کمک می کند و چین و چروک ها را کمتر نمایان می کند.

3

از بخار استفاده کنید

یکی دیگر از راه های موثر برای از بین بردن چین و چروک لباس بدون اتو کردن، از بین بردن چین و چروک با بخار است. می توانید از یک بخار پز دستی، تنظیم بخار در ماشین لباسشویی خود یا حتی یک قابلمه آب جوش روی اجاق گاز استفاده کنید. پارچه را روی بخار نگه دارید؛ این کار باعث ایجاد بخار و رفع چین و چروک می شود.

4

5

آیا می توانید لباس های کتانی را بخارپز کنید؟

لباس را دور حوله بپیچید.

رول کردن یکی دیگر از راه های موثر برای از بین بردن چین و چروک لباس ها بدون اتو کردن است. لباس را محکم در یک حوله بپیچید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند تا الیاف آن شل شده و چین و چروک ها از بین بروند.

20190711-kcl-رفع-چروک-بدون-اتو-بخار-با-قوری-01-1563296728-1563565356

آویزان شدن

آویزان کردن کتانی مرطوب نیز می تواند به از بین بردن چین و چروک کمک کند. پس از شستن لباس ها، آن ها را تکان دهید و آویزان کنید تا خشک شوند. وزن پارچه به از بین بردن چین و چروک در هنگام خشک شدن کمک می کند.

لباس ها را با حرارت بدن اتو کنید.

اگر زمان کافی برای اتو کردن لباس هایتان ندارید و دیر کرده اید، می توانید از لباس های کتان مورد علاقه خود برای رفع چین و چروک ها استفاده کنید. گرمای بدن شما به شل شدن فیبرها کمک می کند و چین و چروک ها کمتر دیده می شوند.

alden-crossover-llc-renovation-and-addition-design-img_99f194140dae7d02_14-8073-1-62e70bd

از سشوار استفاده کنید

برای از بین بردن چین و چروک قسمت خاصی از لباس کتانی خود می توانید از سشوار استفاده کنید. سشوار خود را در حالت خنک قرار دهید و آن را از پارچه دور نگه دارید. همانطور که هوای سرد را روی لباس می دمید، چروک ها را صاف کنید. این روش بهترین گزینه برای از بین بردن چین و چروک قسمت کوچکی از لباس است و برای وسایل بزرگتر توصیه نمی شود.

نحوه - از بین بردن - چروک - از - لباس - با - سشوار - 1703121635

برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک، بهتر است لباس های خود را در فضای باز خشک کنید. کتان پارچه ظریفی است که در صورت عدم استفاده صحیح به راحتی چروک می شود. ملافه های مرطوب را در محلی با تهویه مناسب آویزان کنید تا خشک شوند و تا حد امکان از خشک کن استفاده نکنید. اگر باید از خشک کن استفاده کنید، آن را روی کمترین دمای ممکن تنظیم کنید.

7



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=239828

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.