افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

گوگل در فرانسه ۲۵۰ میلیون یورو جریمه کرد

  • کد خبر : 239819
گوگل در فرانسه ۲۵۰ میلیون یورو جریمه کرد

به گزارش بازار، تنظیم کننده رقابت فرانسه نیز به نگرانی در مورد سرویس هوش مصنوعی گوگل اشاره کرده است. تنظیم کننده رقابت فرانسه اعلام کرد که Bard، چت ربات هوش مصنوعی گوگل که اکنون جمینی نامیده می شود، در مورد محتوای ناشران و خبرگزاری ها بدون اطلاع آنها آموزش دیده است. گوگل موافقت کرده است […]

به گزارش بازار، تنظیم کننده رقابت فرانسه نیز به نگرانی در مورد سرویس هوش مصنوعی گوگل اشاره کرده است.

تنظیم کننده رقابت فرانسه اعلام کرد که Bard، چت ربات هوش مصنوعی گوگل که اکنون جمینی نامیده می شود، در مورد محتوای ناشران و خبرگزاری ها بدون اطلاع آنها آموزش دیده است.

گوگل موافقت کرده است که تحقیقات را به عنوان بخشی از فرآیند سازش به چالش نکشد و این شرکت همچنین مجموعه ای از اقدامات اصلاحی را برای برخی از کاستی ها پیشنهاد کرده است.

این شرکت آمریکایی اعلام کرد که این توافق را پذیرفته است زیرا زمان حرکت به سمت آینده فرا رسیده است و مصمم است بر اهداف گسترده تر با راه های بهتر برای ارتباط مردم و محتوای با کیفیت و همچنین همکاری سازنده با ناشران فرانسوی تمرکز کند.

گوگل چنین جریمه‌ای را نامتناسب می‌داند و ناظر فرانسوی تلاش‌های این شرکت را در محیطی که ایجاد مسیر بسیار دشوار است در نظر نگرفته است زیرا پیش‌بینی اینکه در چنین محیطی چه اتفاقی خواهد افتاد غیرممکن است.

این جریمه مربوط به شکایتی بود که توسط برخی از بزرگترین سازمان های خبری فرانسه از جمله AFP ارائه شده بود.

به نظر می رسید که این شکایت در سال 2022 حل و فصل شود، زمانی که شرکت آمریکایی درخواست تجدید نظر خود را علیه جریمه اولیه 500 یورویی پس گرفت. این جریمه پس از بررسی کامل توسط رگولاتور فرانسه اعمال شد.

با این حال، ناظر رقابت فرانسه در بیانیه ای اعلام کرد که گوگل به 4 شرط از 7 شرط توافق شده در قرارداد قبلی، از جمله مذاکره با ناشران و ارائه اطلاعات شفاف، عمل نکرده است. علاوه بر این، به گفته این ناظر، چت بات گوگل که در سال 2023 راه اندازی شد، با داده های رسانه ها و سازمان های خبری ناشناس بدون اطلاع آنها آموزش دیده است.

در همین حال، بسیاری از ناشران و نویسندگان رسانه می‌خواهند استخراج اطلاعات یا جمع‌آوری خودکار داده‌ها توسط سرویس‌های هوش مصنوعی را بدون دریافت پاداش منصفانه محدود کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=239819

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.