افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
3

تعداد کشته شدگان حمله تروریستی مسکو به بیش از 62 نفر رسید – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 239671
تعداد کشته شدگان حمله تروریستی مسکو به بیش از 62 نفر رسید – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، شمار قربانیان حمله تروریستی مسکو افزایش یافته است. به این معنا گفته شده است که تعداد قربانیان حمله به مجموعه زعفران در نزدیکی مسکو، پایتخت روسیه، به بیش از 62 نفر افزایش یافت. در عین حال روسیه واکنش آمریکا به حمله تروریستی مسکو را مشکوک و مشکوک […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، شمار قربانیان حمله تروریستی مسکو افزایش یافته است.

به این معنا گفته شده است که تعداد قربانیان حمله به مجموعه زعفران در نزدیکی مسکو، پایتخت روسیه، به بیش از 62 نفر افزایش یافت.

در عین حال روسیه واکنش آمریکا به حمله تروریستی مسکو را مشکوک و مشکوک توصیف کرد. از این نظر، «مریم زاخاروواسخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که واکنش مقامات ایالات متحده به حمله تروریستی به شهرداری زعفران مسکو، سوالات این پرسش‌ها را به‌ویژه در مورد دلایلی که کاخ سفید ادعا کرده است اوکراین در این حادثه دست نداشته است، ایجاد می‌کند.

زاخارووا که در روسیه 24- گفت: «همچنین واکنش ها [به اتفاقی که در مسکو افتاد] که سوالات بیشتر ایجاد کنید.”

زاخارووا وی افزود: مقامات واشنگتن در بحبوحه فاجعه بر چه مبنایی به این نتیجه می رسند که یکی از طرفین در این حادثه دست نداشته است، خود جای سوال دارد، اگر آمریکا یا هر کشور دیگری قابل اعتماد بود. اطلاعات در مورد “اگر چنین اطلاعاتی وجود نداشته باشد، نه کاخ سفید و نه هیچ کس دیگری حق اظهار نظر بدون دلیل را ندارند.”

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: صادقانه بگویم، واکنش دبیرخانه سازمان ملل نیز سوالات بزرگی را ایجاد می کند، اکنون یک حمله تروریستی خونین رخ داده است و باید بدون قید و شرط آن را محکوم کرد، نه ایجاد ابهام.

ساعاتی پیش اتحادیه اروپا به حمله تروریستی مسکو، پایتخت روسیه واکنش نشان داد و در بیانیه ای از حمله تروریستی مسکو بسیار نگران و وحشت زده شد. اتحادیه اروپا از حمله به کنسرت در مسکو خبر داد متاسفم است.

سخنگوی اتحادیه اروپا گفت: اتحادیه اروپا از حمله تروریستی به ساختمان شهرداری خبر داده است. زعفران در مسکو بسیار نگران کننده شده است. اتحادیه اروپا هرگونه حمله علیه غیرنظامیان را محکوم می کند.

گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله به سالن کنسرت در نزدیکی مسکو، پایتخت روسیه را بر عهده گرفت.

سرویس امنیت فدرال روسیه نیز در خصوص حادثه تروریستی مسکو اعلام کرد که اطلاعات اولیه حاکی از کشته شدن 40 نفر و مجروح شدن بیش از 100 نفر در این حمله تروریستی است.

ساعاتی پس از انتشار خبر تیراندازی در سالن کنسرت مسکو، پایتخت روسیه، دادستانی روسیه از تشکیل پرونده جنایی به همین دلیل خبر داد و حادثه سالن کنسرت مسکو را اقدامی تروریستی خواند.

رسانه های محلی روسیه نیز مدعی شدند که تعداد کشته ها در حال افزایش است.

وزارت خارجه روسیه در واکنش به این حادثه اعلام کرد که اگر واشنگتن اطلاعات موثقی از این حمله تروریستی دارد، فورا آن را اعلام کند.

شهردار مسکو همچنین از لغو تمامی رویدادهای ورزشی، فرهنگی و غیره در این شهر تا ابتدای هفته آینده خبر داد.

همچنین گفته شده است که نیروهای ویژه پلیس روسیه موفق شده اند به مرکز حادثه حمله کنند و در تلاش برای یافتن 4 مرد مسلح هستند.

ساعاتی پیش منابع امنیتی روسیه از تیراندازی در یک سالن موسیقی در جریان کنسرت در مسکو خبر دادند. منابع روسی با انتشار عکس هایی از حضور حداقل سه مرد نقابدار در شهرداری خبر دادند کورکاس او با سلاح های خودکار به سمت جمعیت شلیک کرد. در این تصاویر مشاهده می کنید که پشت عناصر مسلح، افرادی در ورودی حضور دارند که اکثر آنها به قتل رسیده اند.

یک منبع امنیتی روسیه در این مورد بار وی گفت: حداقل سه نفر مسلح و ملبس به لباس شبه نظامی به سمت طبقه همکف شهرداری رفتند. کورکاس آنها حمله کردند و شروع به تیراندازی با سلاح های خودکار کردند. سپس به گفته وی افراد مسلح به نارنجک یا بمب های آتش زا za پرتاب کردند و باعث آتش سوزی در اتاق نشیمن شدند.

بر اساس این گزارش، افراد حاضر در راهرو برای فرار از تیراندازی روی زمین دراز کشیدند، حداقل 15 تا 20 دقیقه در آنجا ماندند و سپس شروع به فرار کردند و بسیاری از آنها موفق به خارج شدن شدند.

به گفته منابع روسی، تمامی نیروهای احتمالی از جمله نیروهای امنیتی مسکو برای دستگیری تروریست ها اعزام شده اند. به علاوه، خدمات امنیتی در حالت آماده به کار. خوب قرار داده شده و فرماندار منطقه مسکو. وروبیوف او همچنین به محل تیراندازی رفت و ستاد عملیات را سازماندهی کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=239671

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.