افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
3

میزان بارندگی سالانه در استان کردستان از مرز 300 میلی متر گذشت

  • کد خبر : 239165
میزان بارندگی سالانه در استان کردستان از مرز 300 میلی متر گذشت

آرش آریانژاد در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به بارندگی های خوب در روزهای پایانی سال جاری گفت: خوشبختانه میزان بارندگی امسال در استان کردستان از مرز 300 میلی متر گذشت. وی با اشاره به بارندگی های خوب ثبت شده در روزهای 8 و 9 اسفندماه امسال در استان کردستان گفت: خوشبختانه طی روزهای […]

آرش آریانژاد در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به بارندگی های خوب در روزهای پایانی سال جاری گفت: خوشبختانه میزان بارندگی امسال در استان کردستان از مرز 300 میلی متر گذشت.

وی با اشاره به بارندگی های خوب ثبت شده در روزهای 8 و 9 اسفندماه امسال در استان کردستان گفت: خوشبختانه طی روزهای پایانی سال جاری میانگین بارندگی به بیش از 34 میلی متر رسید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان گفت: بیشترین میزان بارندگی در روزهای پایانی سال جاری مربوط به شهرستان مریوان بوده و پس از شهرستان های سنندج، کامیاران، بانه و دیواندره بیشترین میزان بارندگی رخ داده است. در ردیف های زیر

وی تغییرات دبی ایستگاه های مهم استان کردستان را از نظر مترمکعب بر ثانیه قابل توجه دانست و افزود: ایستگاه های تونل چل گزی از 4.5 به 17.8، چومان تاشبان از 12 به 52، بالادست سد بانه از 0.8 به 2.3، و در سقز دره کاتن دان، دبی از 12.1 به 18 افزایش یافته است.

آریانژاد با اشاره به میزان آب ورودی به مخازن سدهای استان کردستان گفت: حجم آب ورودی به مخازن سدهای استان از ابتدای سال هیدرولوژیکی 869.4 میلیون مترمکعب بوده است.

وی گفت: حجم آب ورودی در سال هیدرولوژیکی گذشته 400 میلیون و 400 هزار مترمکعب و حجم مخازن سدهای استان در سال گذشته با احداث سدهای مشترک بیش از یک میلیون و 578 هزار مترمکعب و همین میزان در سال گذشته بود. . بیش از 1578 میلیون متر مکعب بود، 385 میلیون متر مکعب بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان تصریح کرد: طی دو ماه گذشته سدهای چراغ ویس سقز، گران مریوان و سبدالو بانه سرریز شده و احتمال سرریز شدن سدهای زیویه کامیاران، عباس آباد بانه و آزاد سنندج وجود دارد. دور از ذهن نیست.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=239165

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.